Cel mai mare producator chinez de calculatoare, Lenovo Group a raportat cresteri ale profitului in al doilea trimestru cu 88%, depasind estimarile specialistilor, datorita vazarilor ridicate de pe piata din SUA.
Venitul net a urcat la 143.9 milioane de dolari, sau 1.38 centi pe actiune, de la 76.6 milioane dolari, sau 0.76 centi pe actiune, in 2010. Profitul a depasit media de 119.3 milioane dolari cat estimau analistii, transmite Bloomberg.
Compania chineza si-a depasit rivalul Dell Inc in ultimul trimestru, dupa ce cresterea vanzarilor atat pe piata americana cat si pe locala.
Lenovo a anuntat ca urmareste sa se extinda pe piata din Europa si Japonia, precum si sa diversifice gama de produse si smartphone-uri, pentru ca in viitor sa poata concura cu Apple.
"Cererea de la clientii corporate a fost foarte puternica. Vanzarile Lenovo au crescut si pe pietele emergente precum pe cea din India, ceea ce explica rezultatele raportate", sustin analistii.
Veniturile au crescut cu 35% in ultimul trimestru la 7.79 miliarde dolari.
Cu toate aceste, inundatiile recente din Thailanda ar putea afecta aprovizionarea la nivel mondial de hard-disk drive-uri, si cel mai probabil aprovizionarea pe termen scurt de calculatoare, spun reprezentantii companiei. "Compania va monitoriza indeaproape situatia", a declarat reprezentantii Lenovo.