VIDEO Catalin Drula, la inaugurarea Pistei 2 de la Aeroportul Otopeni: "Magistrala 5 de metrou, axa est-vest, ar putea avea de 10 ori mai multi calatori decat M6 Baneasa-Aeroport"

Vineri, 19 Februarie 2021, ora 11:48
946 citiri
VIDEO Catalin Drula, la inaugurarea Pistei 2 de la Aeroportul Otopeni: "Magistrala 5 de metrou, axa est-vest, ar putea avea de 10 ori mai multi calatori decat M6 Baneasa-Aeroport"
Catalin Drula, declaratii la inaugurarea Pistei 2 de la Aeroportul Otopeni FOTO Captura Facebook

Segmentul magistralei de metrou M6 dintre Baneasa si Aeroportul Henri Coanda se afla intr-un proces de reevaluare la Ministerul Transporturilor, in contextul in care magistrala M5, pe axa de est-vest a orasului, ar putea avea o incarcare de calatori de 10 ori mai mare, a declarat, vineri, ministrul Transportului si Infrastructurii, Catalin Drula, la inaugurarea Pistei 2 de la Aeroportul Otopeni.

"Sunt niste semne de intrebare in legatura cu aceasta investitie (M6 Baneasa-Aeroport, n.r.), pe care o reevaluam, si in contextul in care o magistrala de metrou, odata construita, are niste costuri foarte mari asociate si ele trebuie sa fie acoperite cu un trafic mare de calatori, iar in Bucuresti sunt nevoi foarte mari de metrou pe niste magistrale care ar avea o incarcare poate si de 10 ori mai mare.

Ma refer de exemplu la magistrala M5, axa est-vest a Bucurestiului, si la magistrala M4, axa nord-sud decalata fata de centrul orasului spre vest", a sustinut Drula.

El a explicat ca trenul de la Gara de Nord catre aeroport, la terminalul actual, face 20 de minute, iar metroul ar face 35 de minute, cu 14 opriri, si nici nu ar ajunge pana la noul terminal al aeroportului.

"Magistrala M6 se face si se va face cel putin pana la sectorul 1, faza 1, pana la centrul Baneasa. Despre sectorul care vine de la Baneasa pana la aeroport, suntem intr-un proces de reevaluare la nivelul ministerului, pentru ca trebuie sa vedem exact fezabilitatea proiectului, daca forma actuala este cea mai buna, pentru ca vom avea un nou terminal care va prelua, conform studiului de fezabilitate din 2008, intreg traficul aeroportului, va fi undeva la 3 kilometri in partea cealalta a pistelor, deci nu aici in terminalul 1, iar metroul, asa cum este proiectat pana in prezent, nu se leaga de acel terminal.

Deci, iata o prima problema care ar trebui rezolvata astfel incat chiar sa fie folosit si sa fie util. Va reamintesc ca avem aici un tren, sunt 72 de trenuri pe zi pe aceasta ruta, este chiar la iesirea din terminal, care face 24 de minute pana in Gara de Nord, iar in sens invers e mai rapid, sunt 20 de minute. In momentul in care avem un tren care face 20 de minute, metroul, asa cum e proiectat, ar face 35 de minute si s-ar opri de 14 ori si nu ar duce la noul terminal", a afirmat Catalin Drula.

Pista nr. 2 a Aeroportului International Henri Coanda Bucuresti a fost redeschisa vineri pentru traficul aerian, ca urmare a finalizarii si receptionarii lucrarilor la obiectivul de ...citeste mai departe despre "VIDEO Catalin Drula, la inaugurarea Pistei 2 de la Aeroportul Otopeni: "Magistrala 5 de metrou, axa est-vest, ar putea avea de 10 ori mai multi calatori decat M6 Baneasa-Aeroport"" pe Ziare.com

#catalin drula, #Dan Barna, #metrou, #inaugurare , #Stiri Guvern