Asociatia Oamenilor de Afaceri critica Legea salarizarii: Degeaba faci majorari, daca nu se imbunatatesc si serviciile

Miercuri, 12 Aprilie 2017, ora 16:57
2909 citiri

Majorarea salariilor in sectorul bugetar a inversat deja fluxul de angajare in favoarea institutiilor statului, in timp ce sectorul privat gaseste tot mai greu oameni calificati, atentioneaza Cristian Parvan, secretarul general al Asociatiei Oamenilor de Afaceri din Romania (AOAR).

Cristian Parvan a declarat la RFI Romania ca e bine ca exista un proiect al legii salarizarii, dar crede ca se discuta prea mult despre majorari de lefuri si prea putin despre impactul asupra mediului privat.

"In fine, se pune in discutie un proiect de lege. Va aduc aminte ca asemenea promisiuni curg de mai multi ani, nimeni n-a avut pana la urma determinarea sa puna in discutie un proiect de lege, bun, prost, dar sa avem ce discuta.

Al doilea plan este acela ca se lanseaza un document incomplet, se lanseaza pe o procedura discutabila si ceea ce preocupa mediul de afaceri este ca toata lumea e concentrata exclusiv pe salarizarea din sectorul bugetar, pe motive bine intemeiate, dar se omite complet influenta si n-am auzit nici un fel de apreciere, care va fi impactul asupra mediului privat.

Al treilea plan este acela ca a face doar cresteri de salarizare pe aceleasi sisteme publice, cu aceeasi birocratie, cu aceleasi sisteme de acoperire a unor lipse de decizii nu credem ca este justificat, avand in vedere ca degeaba ii dai salarii foarte mari, daca nu decide nimic sau nu face ce trebuie pe postul lui, nu vom obtine nici un fel de imbunatatire a serviciilor publice. Deci raportul calitate-pret, care se cere in orice activitate evident ca este absolut discutabil, ca sa nu spun neglijat suta la suta", declara reprezentantul AOAR.

Legea salarizarii: Seful Consiliului Fiscal spune ca impactul bugetar e dublu si deficitul ajunge anul viitor la 5,7%Functionarii publici ameninta cu proteste si blocarea activitatii pentru ca legea salarizarii ii face "vasali"Noua lege a salarizarii ne lasa fara medicii care depisteaza cancerul

Care va fi impactul legii salarizarii asupra mediului privat?

Cristian Parvan precizeaza ca "deja, primele consecinte sunt chiar pana la aprobarea legii, masuri luate pana acum au inversat clar fluxul de angajare in favoarea angajarii la institutiile statului si sectorul privat gaseste tot mai putin forta de munca calificata. Pe de alta parte, trebuie sa discutam deschis si de aceea e bine ca se discuta in Parlament, cat mai poate Romania sa-si permita sa stea cu salarii reduse. Numai ca asta este valabil la nivelul intregii econom ...citeste mai departe despre "Asociatia Oamenilor de Afaceri critica Legea salarizarii: Degeaba faci majorari, daca nu se imbunatatesc si serviciile" pe Ziare.com

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#legea salarizarii impact mediul privat , #Stiri Guvern