Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Cursa pentru Presedintia SUA, cel mai bun serial tv al anului

Cursa pentru Presedintia SUA, cel mai bun serial tv al anului
Familia Clinton e la fel de disfunctionala precum "Soprano", Obama pare un personaj extras din "Heroes", iar concurentii lor intretin cu succes restul povestii, numai buna de inlocuit show-urile de divertisment.

Moartea ratingului nu s-a produs. Anuntata ca sigura de presa americana in primul sezon din 2008 si asteptata din tot sufletul de scenaristi, care de-abia se mai tin de principii in a treia luna de greva, decaderea televiziunilor este putin probabila in acest moment. Alegerile pentru presedintie le-au mai dat inca un ragaz marilor retele de televiziune sa gindeasca o iesire din impas. Pina cind ecourile din jurul noului presedinte al Statelor Unite se vor stinge de tot (iar el va fi ales de-abia in noiembrie), textierii vor claca sigur, spera, de data asta, executivii de la Hollywood. Iar pentru a oferi din cind in cind o pauza televizuala pentru politica, corporatiile pot apela cu incredere la reality show-uri. Cele traditionale isi mentin fara probleme ratingul in milioane, chiar si cind concureaza cu scenaristii, iar cele noi au o inepuizabila sursa de inspiratie pentru subiecte. NBC a lansat de curind unul despre gladiatorii americani. Premiera acestuia a fost urmarita de 12 milioane de telespectatori.

"Am niste vesti proaste pentru grevistii de la Hollywood: alegerile din 2008 sint un hit!", ameninta jurnalistul David Carr, chiar in debutul articolului sau din "International Herald Tribune". "Cind se intoarce «Anatomia lui Grey»? Si cui ii mai pasa?", invirte acesta interogator cutitul in rana.

Ianuarie ar fi trebuit sa aduca "lista neagra" a ratingurilor. Cu reluari plictisitoare si reality show-uri nefericite, dupa cum spune Carr, scenaristii asteptau ca telespectatorii sa intoarca spatele televizorului, aducind sezonul atit de asteptatei "morti". Acesta s-a dovedit insa spectaculos la audienta. CNN se lauda, dintr-o data, cu cifre gigantice. 3,3 milioane de oameni s-au uitat pe acest canal, in prime time, la aflarea primelor rezultate ale alegerilor primare, aproape dublu fata de ce se intimpla in aceeasi perioada, in 2004. Fox, pe locul doi, cu 3,06 milioane de telespectatori, a crescut cu 60%. Cele 1,64 de milioane ale "modestului" MSNBC reprezinta, de asemenea, un salt de 150% fata de anul in care cistiga Bush. "Oamenii vin si stau", se bucura presedintele CNN, Jonathan Klein, chiar daca recunoaste pentru "International Herald Tribune" ca asta se intimpla in lipsa altor variante.

"Dupa sarbatori, oamenii au pus mina pe telecomanda si au dat de desert. Cine ar putea sa nege potentialul de apa pe care il aduc lacrimile lui Clinton, discursul victorios al lui Obama in Iowa sau revenirea lui McCain?", intreaba, doar oratoric, David Carr. El sustine insa hotarit: succesul acestor alegeri nu a venit doar in lipsa variantelor de la tv, ci mai ales din cauza personajelor care vor sa devina presedinte. O fosta Prima Doamna si un candidat supercompetitiv "care se intimpla sa fie negru" sint explicatii plauzibile pentru ratingurile ridicate. Bill Keller, executive editor la "The New York Times", e de acord: "Se pare ca avem o dorinta nationala viscerala de a da pagina. Iar candidatii sint fascinanti".

<a href=http://www.cotidianul.ro/index.php?id=17104&art=41579&cHash=f5731c2fcf>Cotidianul</a>

<b>Bloombiz</b>

<b>Bloombiz.ro Newsletter </b>

Aboneaza-te la <a href=http://newsletter.vodanet.ro/gateway/?a=YT1CbG9vbWJpel8xMiZiW109aW5mb2Jsb29tYml6XzE4 target=_blank>newsletter-ul infoBloombiz</a> ca sa primesti in fiecare dimineata, prin e-mail, ultimele informatii legate de companii, afaceri, economie, piata imobiliara, plasamente financiare, cariere si lifestyle.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 874 ori