Planurile lui Fenechiu: Transport low-cost cu trenul si o companie pentru autostrazi

Duminica, 21 Aprilie 2013, ora 11:15
2213 citiri
Planurile lui Fenechiu: Transport low-cost cu trenul si o companie pentru autostrazi
Relu Fenechiu, ministrul Transporturilor. Sursa: realitatea.net

CFR Calatori ar putea implementa o politica de low-cost in transportul de calatori, CNADNR ar putea trece in subordinea Ministerului Transporturilor si se va crea o companie care sa se ocupe de constructia de autostrazi, a declarat, duminica, ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu.

Acesta a precizat ca i-a placut ideea presedintelui Consiliului de Administratie al companiei CFR Calatori, Alexandra Gatej, de a implementa in transportul feroviar de calatori un program de genul "sa mergi cu zece lei la mare", scrie Agerpres.

"Alexandra Gatej, o persoana pe care o apreciez, a venit cu o idee care mi-a placut foarte mult - si se vede ca experienta din managementul privat o ajuta - aceea de a face un program sa mergi cu 10 lei la mare. Poate este exagerat cu 10 lei... Un gen de low-cost. Exact asta mi-a spus: ca va incerca sa studieze politicile de low-cost din aviatie si sa vedem daca nu putem implementa o politica de low-cost si in transportul de calatori, mai ales ca, daca suntem corecti cu noi, ar trebui sa fie cam low-cost transportul nostru de calatori", a spus ministrul Relu Fenechiu, la emisiunea "Dupa 20 de ani" difuzata la Pro TV.

"Se va crea o companie dedicata constructiei de autostrazi"

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) va trece din nou la Ministerul Transporturilor, urmand sa fie creata si o companie dedicata constructiei de autostrazi.

"Din ultimele discutii pe care le-am avut, se va crea o companie dedicata constructiei de autostrazi si CNADNR va veni in integralitatea ei la Transporturi, disparand litera A.(...) CNDANR este astazi in portofoliul departamentului marilor proiecte, condus de domnul ministru Sova. Toate drumurile nationale, europene si autostrazi sunt in portofoliul domnului Sova. Drumurile nationale vor fi portofoliul Ministerul Transporturilor. In momentul in care voi avea in subordine si drumurile ma voi ocupa si de drumurile nationale", a declarat ministrul Transporturilor.

Acesta nu a precizat perioada in care se va infiinta aceasta companie de constructie de autostrazi, subliniind ca "nu este o graba, am alte prioritati".

"In ceea ce ma priveste, nu este o graba, am alte prioritati. In subordinea mea se afla Autoritatea de Management pentru Programul Operational Sectorial de Transport, pe care l-am preluat in incetare de plati si in pre-suspendare si in mai putin de patru luni am reusit sa indeplinim toate conditionalitatile impuse de Comisia Europeana pentru ridicarea pre-suspendarii, dupa cum mi-am asumat punandu-mi pe masa mandatul meu, ca in luna iunie se va ridica pre-suspendarea si vom incepe sa decontam banii europeni", a spus Relu Fenechiu.

"Statul poate opri vanzarea companiei CFR Mafa la fier vechi"

In ceea ce priveste privatizarea CFR Marfa, Fenechiu a declarat ca statul roman va putea impiedica vanzarea companiei la fier vechi chiar si dupa cedarea a 51% din actiunile CFR Marfa, iar conditiile restrictive impuse in caietul de sarcini nu vor permite inscrierea la licitatie a unor "geambasi".

"Nu va putea veni un geambas de fier vechi pentru ca noi am pus niste conditii restrictive in acest caiet de sarcini, pentru ca dorim sa vina o companie care sa dezvolte CFR Marfa, nu sa o duca la fier vechi. (...) Trebuie sa aiba 10 milioane euro in cont numai pentru a fi acceptat la privatizare, trebuie sa aiba scrisoare de confort pentru toata suma minima de 180 de milioane de euro, cat este suma de pornire", a aratat ministrul Transporturilor.

"CFR SA, cea mai importanta companiei din portofoliul Ministerului Transporturilor

Fenchiu a spus ca CFR SA este cea mai importanta companie din portofoliul Ministerului Transporturilor, iar motivul pentru care a decis demiterea fostei conduceri este acela ca nu avea suficiente obiective concrete pentru restructurarea companiei.

"Nu as dori sa intru foarte mult in amanuntele pentru care a fost respins planul de administrare si implicit a fost demisa conducerea companiei CFR SA. Vreau doar sa va spun ca de la acest plan as fi asteptat mai multe obiective concrete si cu termene de realizare. Vreau sa va spun ca in acest plan nu se vorbea absolut nimic despre fondurile europene din perioada 2014-2020 si despre directiile in care putem sa folosim aceste fonduri. Vreau sa va spun ca in acest plan de administrare nu se vorbea nimic despre modul in care putem face restructurare la compania CFR SA. Se spunea doar ca vor fi disponibilizati 6.000 de oameni, punct.

Vreau sa va spun ca in acest plan nu se vorbea nimic despre Gara de Nord si vreau sa va spun ca sunt multe de spus. Dincolo de asta, trebuie sa stiti ca este o decizie pe care am luat-o, mi-o asum. Consider ca astazi CFR SA este cea mai importanta companie din portofoliul Ministerului Transporturilor si de performanta acestei companii depinde, daca vreti, foarte mult, performanta mandatului meu", a declarat Fenechiu.

#Fenechiu planuri, #investitii Fenechiu, #Fenechiu proiecte, #transport low cost cu trenul, #CNADNR Ministerul Transporturilor , #Politica interna