Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Grapini: Promovarea produselor romanesti se va demara in parteneriat cu industria hoteliera

Grapini: Promovarea produselor romanesti se va demara in parteneriat cu industria hoteliera


Ministrul delegat pentru IMM-uri, Mediu de Afaceri si Turism, Maria Grapini, a declarat, joi, la un seminar de specialitate, ca un proiect-pilot de promovare a produselor romanesti de calitate, implicit a marcilor respective, va demara in perioada Sarbatorilor de Iarna, in parteneriat cu industria hoteliera.

"Pentru anul viitor, am introdus un nou proiect, de sustinere a marcilor romanesti (...). Romania, in 22 de ani, a reusit sa creeze, in toate domeniile - de la industria alimentara la mobila - multe branduri de produs bune. Sunt, insa, prea putin cunoscute. Este o ceata totala. Daca ar fi sa-i cerem cuiva sa enumere zece branduri romanesti, cu greu cred ca va reusi. Ajutorul institutional pe care noi il putem da este sa scoatem la suprafata brandurile romanesti (...). Foarte greu concureaza un brand romanesc de imbracaminte cu unul istoric. Este adevarat, vinurile si-au facut o bresa, dar de ce sa cumparam o poseta cu brand strain, cu mii de euro, cand avem Musette sau alte branduri romanesti?! Si, atunci, am propus acest proiect (de promovare a brandurilor romanesti - n.r.) in cadrul programului "Cumpara un produs romanesc de calitate!", a spus ministrul Grapini.

Aceasta a subliniat ca va fi intensificata promovarea produselor si brandurilor romanesti atat pe piata interna, cat si pe pietele externe.

"Daca textilele si imbracamintea exporta de cinci miliarde de euro, iar cota de piata interna, pe produse, este de doar 10 - 12% inseamna ca acestea nu sunt prea bine cunoscute de cumparatorii romani", a adaugat Maria Grapini.

Pentru promovarea produselor romanesti, ministrul a aratat ca se bazeaza pe colaborarea cu industria hoteliera.

"Este vorba despre un parteneriat cu industria hoteliera (...) Am considerat ca holurile hotelurilor ar putea sa gazduiasca o vitrina, pe care noi am numit-o 'Vitrina Spre Autentic' in care sa fie doar ceea ce este autentic romanesc - branduri de imbracaminte, de incaltaminte, de marochinarie, dar si artizanat. Tot ce este autentic romanesc", a subliniat seful de la Turism.

Grapini a mai aratat ca debutul acestui proiect-pilot va avea loc in hotelurile din Mangalia, in perioada Sarbatorilor de Iarna, dar va fi dezvoltat la nivel national, in 2014.

In plus, anul viitor vor fi organizate si doua targuri, sustinute cu bani de la buget, numai cu produse romanesti.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Agerpres
Articol citit de 1458 ori