Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Grapini, despre problemele din turism: Nu am promovat ceea ce numai noi avem

Grapini, despre problemele din turism: Nu am promovat ceea ce numai noi avem


Autoritatile trebuie sa mearga, pentru a atrage turisti in Romania, pe ceea ce se gaseste doar in tara noastra, pe ce este autentic, a declarat duminica, la Realitatea TV, ministrul delegat pentru IMM-uri, Turism si Mediul de Afaceri, Maria Grapini.

"Turistul este un om curios. Cred ca pentru a atrage turisti in Romania, trebuie sa mergem pe promovarea a ceea ce se gaseste doar in Romania, fiindca altfel turistul poate sa mearga in alta tara, poate sa se duca la alta mare, la alt munte, la alta partie... Cred ca am pierdut mult pentru ca nu am promovat ceea ce numai noi avem, ma refer la ce ne-a dat natura, la toate rezervatiile naturale pe care le avem numai noi, la Delta Dunarii, Delta Neajlovului...", a afirmat Maria Grapini.

Aceasta subliniat ca, atunci cand a preluat portofoliul turismului, a gasit o strategie si un master plan pentru prezentarea oportunitatilor din tara noastra si, conform datelor statistice, anul trecut circa 4,6 milioane turisti au venit in Romania din diverse destinatii.

"Problema este ca la orice alt business. Strategia nu este suficient sa o ai si sa o tii in dulap. Punerea in aplicare a strategiei poti sa o faci prin diverse mijloace, metode, masuri, actiuni etc. Acum, cand astept sa vad studiul de impact ai primilor doi ani, doi ani si jumatate de aplicare a acestei strategii, spun ca, daca e sa compar cheltuielile pentru promovare pe turism cu rezultatele, deoarece indicatorul relevant este numarul de turisti si procentul pe care il aduc acesti turisti in PIB, acestea nu corespund. Venind din mediul privat, merg pe calculul economic: cheltuieli pentru promovare si cum mi se intoarce inapoi cheltuiala", a explicat Grapini.

Ministrul delegat pentru turism a mentionat ca a fost infiintat un consiliu consultativ, din care fac parte reprezentanti ai ministerului, cu consilieri de specialitate, ai Autoritatii Nationale pentru Turism, dar si operatori, specialisti din mediul privat si acestia au in vedere o modificare, mai ales a mijloacelor si modurilor de aplicare a strategiei.

"Si in strategia pe care am gasit-o se dorea o crestere a numarului de turisti in Romania, a promovarii Romaniei. Nu am avut rezultate. Incercam altfel. Avem cateva elemente foarte precise. Am gasit noua reprezentante turistice ale Romaniei in lume. Personal, la analize nu am fost multumita cu ce fac, cum fac si cat fac. Vrem sa schimbam aceasta strategie de functionare a reprezentantelor turistice, de la tara in care se afla pana la ce fac. In ceea de priveste directiile de actiune, nu poti sa nu mergi pe ce ai autentic, pentru ca un turist este considerat, asa cum am mai spus, un om curios", a mai spus Maria Grapini.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Agerpres
Articol citit de 1297 ori