YouTube: pierderi masive sau estimari eronate?

Joi, 18 Iunie 2009, ora 10:44
2077 citiri
YouTube: pierderi masive sau estimari eronate?

O serie de analisti financiari considera ca YouTube genereaza pierderi importante pentru Google, iar compania americana nu face niciun efort pentru a dezmiti aceste informatii, pur si simplu trece cu vederea aceste atacuri, ignorand de fapt insistenta cu care rivalii vor sa afle detaliile financiare al celui mai mare site de video din lume.

Conform RampRate, o companie de analiza in domeniul IT, costurile YouTube ar putea fi de 175 de milioane de dolari. CreditSuisse a estimat deja anterior pierderi de 470,6 milioane de dolari. Vorbim de cheltuieli operationale, fara a lua in calcul eventualele investitii in cercetare sau marketing.

Discutiile privind pierderile si metodele de monetizare a YouTube s-au dovedit extrem de populare pe Internet. De fapt, discutiile continua de cand Google a cumparat Youyube in 2006 pentru 1,76 miliarde de dolari. Merita site-ul atatia bani? A adus altceva decat trafic? Cum va face Google bani din el? Intrebarile raman in picioare.

Totusi, YouTube ramane site-ul de video fara concurent real la ora actuala, asa cum motorul de cautare Google nu are inca un concurent puternic. Google a recunoscut oficial ca YouTube nu este profitabil si a introdus reclamele Adsense pentru a aduce un venit suplimentar.

Dar deocamdata nu a dat informatii suplimentare, lasand analistii sa faca diverse estimari. Evident, neavand datele oficiale, analistii au estimat cum au putut cifrele, iar de aceea rapoartele referitoare la aceasta tema sunt extrem de diferite.

"Majoritatea celor care estimeaza costurile legate de diverse operatiuni au exagerat cifrele", a spus un oficial Google, dar care nu a oferit alte informatii.

Noul raport lansat de RampRate estimeaza diversele costuri la preturile platite de alte companii din domeniu. Compania de analiza se ocupa tocmai cu estimarea costurilor din lumea IT, precum si optimizarea acestora. Aplicand probabil unele masuri pe care le-ar fi putut lua Google, pierderile ar fi mai mici decat anticipa CreditSuisse.

Mai mult, RampRate spune ca Google incurajeaza studiile legate de pierderile masive ale YouTube pentru ca astfel negociaza mai bine cu studiourile de la Hollywood si cu casele de muzica obtinand cele mai bune contracte.

De asemenea, stiind ca YouTube pierde bani, proprietarii de drepturi de autor nu vor cere in instanta daune prea mari in cazul unui proces. Ba chiar sunt foarte descurajati de perspectiva unui astfel de demers. YouTube a refuzat sa comenteze direct concluziile RampRate.

Oficial, managerii site-ului spun ca portalul video are acum reclame peste tot si acest lucru ajuta la reducerea pierderilor. Pe primul trimestru din 2009 Google a avut un profit de 1,4 miliarde de dolari. Analistii spun ca veniturile YouTube pot fi estimate la 240 de milioane de dolari pe an.

Costurile de a cumpara drepturi de autor pentru a difuza diverse programe sunt estimate la 330 de milioane de dolari pe an. Raman de evaluat costurile de gazduire si distributie a unui continut video atat de masiv, probabil sume imense. CreditSuisse ridica aceste costuri la 380 milioane de dolari pe an, RampRate spune ca sunt doar 83 de milioane de dolari. 

#youtube, #google , #stiri Google