Sfaturi pentru un blog de companie relevant

Miercuri, 21 Iulie 2010, ora 17:11
1902 citiri
Sfaturi pentru un blog de companie relevant

Websiteurile companiilor care intretin un blog inregistreaza un trafic cu 55% mai mare decat cele fara blog, potrivit unui studiu citat de Mashable.com.

Iata cateva sfaturi pentru companiile care vor sa foloseasca blogul la capacitate maxima, si nu doar ca instrument de marketing.

Stabileste o politica editoriala

Alege de la bun inceput temele principale pe care sa se axeze articolele publicate.

Nu uita ca blogul tau trebuie sa ofere informatii pertinente pentru userii interesati de aria ta de business.

De asemenea, stabileste cand si sub ce forma trebuie publicate postarile pe blog.

"Umanizeaza" compania

Un blog este o oportunitate in plus de a-ti cunoaste clientii. Conversatiile se poarta de la persoana la persoana, si nu de la brand la persoana.

Blogger-ul responsabil de blogul companiei trebuie sa aiba propria personalitate si stil.

Evita PR-ul

Blogul companiei poate fi locul unde sa fie publicate analize si opinii din partea celor mai importanti angajati ai companiei. Expertiza impartasita userilor este mai importanta decat orice forma de PR. Nu incerca sa vinzi, prin blog. 

Daca sunt momente in care nu s-a coagulat o opinie in jurul unei teme de actualitate, cere parerea cititorilor blogului. Publica sondaje si interviuri cu oameni-cheie.

Imbratiseaza critica

De cele mai multe ori, companiile se feresc sa-si deschida website-urile si blogurile catre utilizatori, care nu au libertatea de a comenta si interactiona, in voie. Motivul este teama de a fi criticat.

Blogul companiei nu ar trebui sa ingradeasca opiniile utilizatorilor. Acestea constituie un feedback important si pot fi un punct de plecare pentru viitoarele imbunatatiri ale produsului sau serviciului pe care il vinzi.

Asigura-te ca blogul tau are integrat instrumente de sharing pe retele sociale.

Compune o politica de comentarii

Daca iti vei deschide blogul la maximum, vei primi tot felul de comentarii, de la cele constructive, pana la spam-uri. Fii pregatit pentru orice.

Stabileste clar ce comentarii primesc raspuns si ce fel de comentarii sunt sterse. Informeaza-ti cititorii cu privire la politica de comentarii.

Promoveaza blogul

Nu uita sa pui linkuri catre blog pe website-ul companiei, retele de socializare, carti de vizita si pe semnatura de e-mail.

Fara promovare, este greu sa construiesti un public fidel.

Monitorizeaza feedback-ul si traficul

Seteaza alerte Google, care sa te informeze de cate ori este pomenit blogul tau pe celelalte site-uri.

Poti folosi si instrumente de brand management pe social media, ca Radian6.

Contorizeaza traficul, de unde vin cei mai multi utilizatori si care sunt materialele cele mai apreciate. Foloseste un instrument de analiza web, cum este Google Analytics.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#blog, #blogger, #companie, #corporate , #stiri Google