Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Secretul Google. Despre algoritmul "minune" si inamicii sai

Secretul Google. Despre algoritmul "minune" si inamicii sai

Algoritmul Google, tehnologia misterioasa care determina care sunt site-urile care apar in pagina de rezultate si in ce ordine, este folositor atat pentru useri, care gasesc rapid ce au nevoie, cat si pentru site-urile serioase, care primesc trafic relevant. Insa cel care are de castigat cel mai mult daca algoritmul este setat bine este insusi Google, scrie revista Time.

Nu toate proiectele Google sunt de succes. Google Buzz a fost desfiintat de media si de utilizatori deopotriva. Colectarea "accidentala" de informatii de catre masinile care faceau poze pentru Google Maps a fost o alta bila neagra.

Si totusi, motorul de cautare, primul serviciu al Google, a fost rarerori criticat.

In ultimul timp, au inceput sa apara nemultumiri si pe acest segment. Unii utilizatori avansati se intrebau daca nu cumva algoritmul - care ar trebui sa masoare popularitatea si relevanta unui website prin urmarirea de link-uri, cuvinte cheie si alti factori - este defect.

Comentariile negative se refereau adesea la continutul indoielnic afisat intre primele rezultate si la prea multele reclame. La sfarsitul lunii februarie, Google a facut schimbari importante la algoritmul folosit, pentru a depuncta site-urile irelevante.

Potrivit companiei, 12% din cautari vor da acum rezultate diferite.

"Masurarile stiintifice ne arata ca suntem la cea mai buna calitate a rezultatelor de pana acum", a declarat unul dintre programatorii responsabili de algoritm.

Motorul de cautare Blekko, lansat recent, nu a dat nicio sansa fermelor de continut. 26 de website-uri care au fost raportate de useri au fost scoase in intregime din lista de rezultate.

Google nu merge atat de departe si prefera sa nu dea foarte multe detalii despre felul in care va detecta aceste "ferme", pentru a nu le da celor din urma sanse sa gaseasca o portita de scapare.

Cele mai mari astfel de ferme sunt Demand Media, parintele eHow, si Associated Content, detinut de Yahoo.
Aceste companii produc articole pe banda rulanta, optimizate pentru a iesi in fata, la cautarile Google.

La cateva zile dupa implementarea schimbarilor in algoritmul de cautare, un analist declara ca desi continutul Associated Content a pierdut din relevanta in lista rezultatelor, rankingul articolelor eHow a crescut.

Au fost si site-uri care nu sunt ferme de continut si nici nu fac spam, insa care au suferit in urma schimbarii algoritmului. Google lucreaza momentan la repararea situatiilor de tipul acesta.

Motorul de cautare Google este intr-o continua imbunatatire.
Compania experimenteaza peste 6000 de modificari pe an, din care alege 500 pentru implementare.

Si are toate motivele pentru a face acest lucru: daca userii nu vor fi multumiti, se vor indrepta catre celelalte motoare de cautare.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2425 ori