Fuziunea Google-Motorola ar putea forta Research in Motion, producatorul BlackBerry si al tabletei PlayBook, sa se vanda pentru a rezista intr-o piata atat de competitiva.
RIM ar putea avea cel mai mult de pierdut din achizitia Motorola facuta de Google, scrie Delaware Online.
Achizitia de 12,5 miliarde de dolari l-ar putea transforma pe RIM intr-un jucator mai putin important, in comparatie cu rivalii sai, care l-ar putea forta sa incheie o alianta cu o alta companie sau sa se vanda pentru a ramane competitiv, a declarat Will Stofega, program director la compania de consultanta IDC.
Cu banii lichizi si software-ul detinut de Google, Motorla ar putea reprezenta o provocare directa la adresa punctului forte traditional al RIM, piata corporate, a adaugat expertul.
"Acum ca Motorola are spatele acoperit, Research in Motion trebuie sa fie cu ochii-n patru", declara Stofega.
In conditiile in care deja pierde cota de piata in domeniul telefoanelor inteligente, RIM mai are in fata cativa competitori, in afara de Google-Motorola, care castiga pozitie in piata si experienta.
In februarie, producatorul de telefoane mobile Nokia a incheiat un parteneriat strategic cu Microsoft, cel mai mare producator de software din lume.
Anul trecut, Hewlett-Packard, cea mai mare companie de computere din lume, a achizitionat producatorul de dispozitive mobile Palm, chiar daca acum se pregateste sa iasa din domeniul hardware.
Apple, producatorul iPhone, a devenit eapid cea mai valoroasa companie din lume saptamana trecuta, chiar daca nu a facum achizitii majore.
RIM ar putea avea nevoie de o crestere, dar si de o imbogatire a software-ului, a declarat Chetan Sharma, un analist independent. Producatorul BlackBerry ar putea fi nevoit sa isi vanda actiunile unor companii precum Dell, Samsung Electronics sau HTC, a declarat analistul.
Purtatorul de cuvant RIM a refuzat sa comenteze achizitia Google sau o pozibila achizitie a companiei.