Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Pericolele din portofelul digital

Pericolele din portofelul digital

Comertul mobil se confrunta cu aceleasi amenintari de securitate ca si comertul electronic, in urma cu un deceniu. Insa tehnologia care le permite oamenilor sa faca plati cu ajutorul device-urilor electronice wireless se va prolifera, cu siguranta, mult mai repede.

"Din punct de vedere tehnic, exista intotdeauna riscuri atunci cand faci tranzactii bancare, fie ca le realizezi de pe un telefon sau nu", a declarat Jason Hennessey, CEO al Everspeak Interactive, pentru CNBC.

"Exista bariere de securitate in domeniul platilor mobile, insa, pana cand tehnologia nu va fi complet pusa la punct, vor mai exista probleme in acest domeniu".

Hennessey mai spune ca serviciile de plati mobile, cum ar fi sistemul "mobile wallet" (portofel mobil) lansat de Google de curand, stocheaza informatiile de cardului utilizatorului pe telefonul mobil. Astfel, comerciantii pot accepta aceasta metoda de plata.

Utilizatorul nu trebuie decat sa apropie telefonul de un cititor wireless si plata este realizata.

Cu toate ca este, fara indoiala, cel mai mare nume din industrie, Googlenu detine monopolul in acest domeniu. Square, MobilePay si Venmo sunt pioneri in plati mobile, domeniu ce pare a fi intr-o crestere vertiginoasa.

Compania de cercetare Informa Telecoms & Media estimeaza ca m-commerce-ul, care include atat mobile banking, cat si mobile payment, va depasi, in SUA, 22,5 miliarde de dolari pana in 2014, de la 5,6 miliarde, cat a valorat anul trecut.

Platile la distanta pentru bunuri si servicii vor depasi 5,5 miliarde in 2014, ceea ce inseamna ca temerile legate de securitate vor disparea in scurt timp.

In prezent, cel mai mare risc pe care si-l asuma un utilizator de m-banking este pierderea telefonului mobil.

"Pana la urma, pierderea telefonului mobil este un lucru care i se poate intampla oricui", adauga Hennessey. "Pe de cealalta parte, multi isi pierd cardurile de credit. Google a introdus recent o masura de securitate, astfel ca, de fiecare data cand facem o plata, trebuie sa introducem un PIN, iar daca este introdus incorect de cinci ori, portofelul se dezactiveaza".

In afara de pierderea telefonului, exista riscul ca informatia transmisa sa ajunga pe mana criminalilor cibernetici, insa aceasta este mai degraba problema operatorilor, bancilor si comerciantilor, care trebuie sa se mobilizeze pentru a proteja consumatorul.

"Sistemele de plati mobile nu sunt lipsite de probleme, cea mai evidenta fiind cea a furtului telefonului si a ghicirii codului de securitate", spune Jennifer L. Jacobson, director al site-ului de shopping Retrevo.com.

"De asemenea, este important de stiut ca tehnologia de plati mobile poate cadea prada kackerilor, chiar in timp ce telefonul mobil este in buzunarul proprietarului".

Jacobson spune ca daca se intampla acest lucru, clientii trebuie sa stie exact in ce mod sunt acoperiti si cine ii despagubeste".

"Clientii nu trebuie sa presupuna ca sunt protejati de operatorul de telefonie mobila sau de banca", spune aceasta. "Consumatorii care doresc sa foloseasca tehnologia de plati mobile ar trebui sa discute cu operatorul si banca despre serviciile de asigurare oferite de acestia, inainte de a accesa serviciul".

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 2187 ori