Microsoft, victima colaterala in "razboiul" Google-China

Miercuri, 03 Februarie 2010, ora 11:47
1661 citiri
Microsoft, victima colaterala in "razboiul" Google-China

Recent, Google a anuntat ca a fost victima atacului unor hackeri din China, care au lovit alte inca 12 companii. Cine a avut de castigat de pe urma acestei intamplari? Un beneficiar ar fi compania McAfee care a identificat de curand ca un bug in browser-ul Internet Explorer a permis acest hack; ei au numit acest atac: Operatiunea Aurora.

Atacurile targetate de hacking sunt destul de frecvente, insa un anunt public este foarte rar, mai ales din partea unei organizatii atat de mari, precum Google. Vestea atacului s-a raspandit repede si guvernele german, francez si australian au emis avertismente legate de utilizarea Internet Explorer-ului.

Atacul si acoperirea media care i s-a acordat ulterior s-au dovedit a fi o oportunitate de marketing foarte buna pentru McAfee. Compania de securitate afiseaza aproape ostentativ pe homepage un grafic al "Operatiunii Aurora" cu link-uri catre versiunea trial a unui antivirus propriu.

A fost o veste buna si pentru alte companii de IT, care s-au bucurat de necazul Microsoft, singurul care a avut de suferit in aceasta poveste.

Un analist financiar al Pacific Crest Securities spune ca mediatizarea excesiva a atacului asupra Google foloseste si altor companii care vand sisteme de securitate, precum Symantec.

"Acest subiect a pus pe ganduri companiile si le-a facut mai atente la problemele de securitate", a declarat analistul.

Intre timp, in Europa, Internet Explorer nu o "duce" deloc bine. Desi peste tot in lume din ce in ce mai putini useri folosesc IE, mediatizarea acestui atac a accelerat scaderea popularitatii browser-ului.

Browserul IE a ajuns la un minim istoric al cotei de piata, scazand cu 10 procente, pana la 37%. Acest context este insa mai mult decat favorabil pentru competitorul major al IE, browserul Firefox de la Mozilla, care a urcat pe locul intai in topul preferintelor, cu o cota de piata de 44%.

Compania Mozilla a confirmat aceste date anuntand ca in primele 4 zile de dupa atac, instalarile de Firefox au crescut cu 300 000 in Germania. Purtatorul de cuvant al Opera a anuntat la randul sau ca, in Germania, instalarile web browser-ului Opera s-au dublat, de la o zi la alta.

Acest declin imediat al popularitatii Internet Explorer il ingrijoreaza pe seful departamentului de securitate de la compania Trend Micro, potrivit caruia bug-ul care a facut posibil acest atac este prezent doar la versiunea IE6, nu si la veriunile mai noi 7 sau 8, care s-au dovedit a fi sigure.

"Cand discuti despre probleme de securitate trebuie sa faci asta intr-un mod echilibrat, astfel incat sa dai sfaturi fara sa exagerezi amenintarile", spune acesta.

Reprezentantul Trend Micro considera ca avertizarile guvernamentale despre bresele de securitate din IE au fost grabite si chiar daunatoare.

Cea mai simpla solutie pentru userii de IE6 este sa-si downloadeze o versiune mai noua a IE, care ii protejeaza de astfel de atacuri.

De cealata parte a baricadei, vicepresedintele McAfee, Matt Fairbanks, afirma ca eforturile de promovare ale "Operatiunii Aurora" sunt mai degraba informatii educative pentru useri. In termeni de marketing, insa, este o pozitie mai mult decat favorabila pentru McAfee si alti actori implicati, iar, intr-un final, s-ar putea dovedi benefica si pentru Microsoft.

Gigantul Software foloseste vulnerabilitatea IE6 pentru a-si promova IE8, varianta mai recenta si mai sigura a browserului Internet Explorer. 

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#google, #hacker, #mcafee, #microsoft , #stiri Google