Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Masinile fara sofer dezvoltate de Google pot circula si in traficul urban

Masinile fara sofer dezvoltate de Google pot circula si in traficul urban


Google a depasit un moment de referinta in proiectarea unui automobil capabil sa ruleze fara sofer, masinile testate fiind capabile sa circule nu doar pe autostrata, ci si in conditii de trafic urban.

"Suntem tot mai optimisti ca ne indreptam spre indeplinirea unui obiectiv realizabil, un vehicul care sa opereze integral fara interventie umana", a postat pe blog seful de proiect, Chris Urmson, aceasta fiind prima informare oficiala facuta de Google pe aceasta tema din 2012, relateaza CNBC, citat de Mediafax.

Potrivit sefului de proiect, Chris Urmson, masinile testate pot face fata unor mii de situatii din traficul urban, la care nu s-ar fi adaptat acum un an sau doi.

Google vrea sa lanseze masina fara sofer in 2017

Obiectivul Google este ca noua tehnologie a vehiculului fara sofer sa devina publica in 2017.

Proiectul apartine laboratorului Google X, care mai are in lucru dispozitive precum ochelarii inteligenti Google Glass si lentilele de contact care pot masura glicemia din lacrimi.

Initial, soferii ar trebui sa fie gata sa preia controlul asupra automobilului, in cazul unor erori ale computerului, dar promisiunea Google este ca in cele din urma nu va mai fi nevoie de contributia unui sofer, astfel ca pasagerii unui astfel de automobil vor putea sa citeasca, sa viseze cu ochii deschisi, sa doarma sau sa munceasca, in timp ce masina se va conduce singura.

Obiectivul companiei este in prezent sa perfectioneze tehnologia instalata pe o flota de peste 20 de SUV-uri Lexus RX450H.

Senzori care includ sisteme radar si lasere creeaza in timp real harti 3D cu imprejurimile masinii, iar soft-ul Google sorteaza obiectele dupa patru categorii, respectiv vehicule in miscare, pietoni, biciclisti si obiecte fixe cum ar fi semnele de circulatie, curbele si masinile parcate.

Masina fara sofer a Google stie cand sa se opreasca, dar nu si cand sa porneasca, partial pentru ca este proiectata sa circule preventiv. Intr-o intersectie cu patru intrari, masinile Google au stat pe loc, in timp ce restul vehiculelor o traversau in diferite directii.

Pana in prezent, masinile fara sofer ale Google au rulat aproximativ 700.000 de mile, majoritatea pe autostrada.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Mediafax
Articol citit de 902 ori