Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

La vanatoare de cupoane...Cum s-au transformat reducerile intr-o afacere

La vanatoare de cupoane...Cum s-au transformat reducerile intr-o afacere

Site-urile care vand...reduceri, s-au transformat peste noapte din locuri obsure, care iti inspira neincredere, intr-o industrie exploziva. In fiecare saptamana, aflam de un nou site care iti promite "cea mai tentanta oferta a zilei". Iar Google Offers, site-ul lansat de gigantul online saptamana aceasta, vine sa confirme ca se pot face afaceri din reduceri.

Cei mai multi dintre noi am auzit de site-urile de pe care poti cumpara produse sau servicii cu 50% sau chiar 90% reducere. Unii am fost chiar tentati sa le incercam.

Exista si o categorie de cumparatori impatimiti care vaneaza cele mai bune oferte si profita de ele saptamanal sau zilnic.


In ultimii ani, specialistii in online, s-au straduit sa prevada afacerile viitorul pe internet, dar nimeni nu a preconizat explozia magazinelor de reduceri. Precum ciupercile dupa ploaie, apar zilnic noi si noi magazine care scot pe "taraba" tratamente cosmetice, weekenduri la munte, bilete la concerte sau o masa in oras. Toate acestea la preturi incredibil de mici.


Conceptul nu este gandit de romanii. Serviciile de reduceri au aparut de ceva vreme, dar popularitatea lor a crescut foarte mult dupa lansarea Groupon, in urma cu trei ani.


Groupon a trecut pe profit in iunie 2009, la scurt timp dupa infiintare. Fiind un business promitator, Google a incercat sa cumpere site-ul pentru 6 miliarde de dolari in luna decembrie a anului trecut, dar oferta a fost respinsa.


Dupa acest gest, Groupon i-a dat o lovitura Google, angajand-o, saptamana trecuta, pe Margo Georgiadis, vicepresedintele pentru operatiuni globale de vanzari la Google, pe post de director operational.


Drept urmare, la inceputul acestei saptamani, Google a anuntat ca a inceput implementarea unui serviciu concurent Groupon, Google Offers.


Intr-un comunicat al companiei, Google promite sa ofere clientilor "deal-uri grozave, livrate chiar in inbox".


Concurenta acerba


In Romania, primul site de reduceri a fost Zumzi.ro, proiect lansat in octombrie 2009, in care a investit Calin Fusu, fondatorul Neogen.


Acum, dupa mai putin de doi ani, numarul de astfel de portaluri a depasit 20. e-redus.ro, al doilea magazin de acest gen a aparut abia in luna iulie a anului trecut.


Din acel moment, concurenta s-a intensificat. Au urmat nume precum FunDeal.ro, GoldenDeals.ro, Kuponiada,ro, TeamDeals.ro, CoolBuy.ro etc.


Aceste afaceri functioneaza pe principiul cumparaturilor colective.


Dupa listarea unei oferte, se asteapta atingerea unui anumit prag de cumparatori pana la activarea propriu-zisa a ofertei.


Daca acel prag nu este atins, oferta nu este activata, iar cei care deja au achizitionat produsul sau serviciul respectiv nu mai trebuie sa-l plateasca.


Toata lumea are de castigat. Proprietarii site-urilor castiga o cota parte din sumele tranzactionate, vanzatorii castiga notorietate si clienti, iar cumparatorii beneficiaza de produse si servicii la preturi infime.


Daca majoritatea magazinelor online trebuie sa investeasca foarte mult in advertising si sa astepte luni de zile pana devin cunoscute, portalurile de cumparaturi colective au mii de vizitatori in doar cateva saptamani de la lansare.


Principalul motor de adevertising al acestora sunt site-urile de socializare, cum ar fi Facebook sau Twitter. De fapt, majoritatea magazinelor au acum echipe de angajati al caror scop este monitorizarea aparitiilor si promovarea in retelele de socializare. 


Cele mai mari site-uri de cumparaturi colective sunt vizitate de sute de mii de persoane in fiecare luna. Un indicator al notorietatii acestora este numarul de fani pe care magazinele au reusit sa-l atraga pe Facebook.


Astfel, Kuponiada.ro are aproape 120.000 de fani, urmat la mica distanta de FunDeal.ro. GoldenDeals.ro are 30.000 de fani, asemanator cu site-ul CoolBuy.ro. Se pare ca Zumzi.ro a fost demult depasit de concurenta, primul portal de acest gen din Romania avand doar 26.000 de fani pe Facebook.


De toate pentru toti


Cum femeile sunt cele mai mari amatoare de cumparaturi colective, majoritatea site-urilor s-au intrecut in oferte de produse si servicii de infrumusetare.


Astfel, printre ofertele CoolBuy.ro, gasim tratamente faciale cu perle de matase si masca de colagen si caviar la doar 49 de lei. Astfel de oferte atrag doamnele si domnisoarele care vor sa se resfete in stil high-class, dar carora, in mod normal, nu le permite bugetul.


La mare cautare sunt si ofertele de mancare sau bautura, mai ales daca iti dau ocazia sa cunosti restaurante si baruri noi. Tot la CoolBuy.ro, poti servi doua Frappe-uri si doua racoritoare intr-o cafenea din Piata Romana. Totul cu 14 lei.


Unele site-uri de reduceri iti dau idei inedite de petrecere a timpului liber. Astfel, TeamDeals.ro iti ofera un tur cu un mini avion deasupra orasului tau pentru 49 de lei.


Pe Kuponiada.ro, poti cumpara cu 50% reducere, o vacanta all-inclusive la un hotel de 4 stele din Bulgaria.





Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2794 ori