Google vrea sa intre pe piata jocurilor sociale

Joi, 30 Septembrie 2010, ora 00:12
1341 citiri
Google vrea sa intre pe piata jocurilor sociale

Potentialul pietei a tentat si producatori de jocuri, ca Electronic Arts, dar si companii care au incercat sa se impuna in domeniul retelelor sociale, cel mai recent caz fiind cel al Google.

Potrivit majoritatii analistilor de pe piata, compania care detine cel mai mare motor de cautare din lume vrea sa foloseasca jocurile sociale pe net ca sa atraga utilizatori pentru propriile proiecte, urmand astfel exemplul Facebook, care cu ajutorul faimoaselor Farmville si Mafia Wars, dezvoltate de firma Zynga, a adunat milioane de noi membri.

Deocamdata, pasii pe care Google i-a facut anul acesta converg spre un asemenea plan. Compania a cumparat cu 50 de milioane de dolari Aardvark, un serviciu care permite utilizatorilor sa caute in retelele sociale informatii despre prieteni.

In aprilie l-a angajat pe Mark DeLoura, un veteran in industria jocurilor care a lucrat pentru Sony, Nintendo si Ubisoft.

Intr-un post recent pe blog, DeLoura a spus ca Google lucreaza pentru a introduce jocurile in mai multe din produsele sale, incluzandu-le si pe cele pe care compania vrea sa le lanseze anul acesta - serviciul care imbina TV-ul si internetul, Google TV, respectiv magazinul online Chrome Web Store, de unde utilizatorii vor putea descarca aplicatii pentru calculator.

"Ma ocup sa tin in top toate produsele pe care Google le-a facut de-a lungul timpului si au legatura cu jocurile - iGoogle, Android, Chrome, ChromeOS si Google TV", a scris DeLoura pe blog.

Analistii au observat deja ca noile achizitii facute de Google sugereaza o strategie de a adauga noi caracteristici sociale la produsele sale de baza - e-mail, cautarea pe web si software-ul pentru smartphone-uri Android. "Unul dintre cele mai importante lucruri care ii lipseau lui Google erau jocurile", conchide Al Hilwa, analist al companiei de cercetare IDC. 

#google, #facebook, #jocuri sociale , #stiri Google