Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Google, in criza de identitate

Google, in criza de identitate

Cursa pentru suprematia internetului este destul de aglomerata. Google este nevoit sa-si imbunatateasca modelul de business pentru a face fata cu brio provocarilor venite din partea competitorilor.

La inceput, Google a frapat prin simplitate. O pagina alba, un logo si o casuta de cautari au fost suficiente pentru a atrage milioane de utilizatori.

Simplitatea modelului de integrare a anunturilor in rezultatele de cautare a transformat compania intr-un gigant al internetului cu venituri anuale de 30 miliarde de dolari.


Privind spre viitor, Google a realizat ca simplitatea a ramas o metoda invechita.


In lupta cu competitorii, Google trebuie sa depaseasca 3 mari provocari: sa renunte la statistici si sa ceara mai mult feedback utilizatorilor, sa realizeze software util pentru zeci de milioane de oameni pe o gama de produse diferite si sa adopte un nou model de business.


Aceste probleme se afla in spatele noi dificultatilor cu care se confrunta compania.


Google TV a inceput cu stangul


Google a anuntat amanarea lansarii Google TV care, la randul sau va intarzia planurile partenerilor de a dezvalui noile televizoare Sony si Logitech, care au incorporat platforma dezvoltata de Google.


Prin noul serviciu, care va fi lansat la nivel mondial anul viitor, utilizatorii vor putea accesa aplicatii, filme si jocuri direct de pe Internet sau viziona programele de televiziune, pe acelasi ecran TV.


Google TV, Google Android si Google Chrome OS sunt software-uri complexe, cu o provocare inedita.


Nici Microsoft nu a avut un task atat de provocator cu sistemul sau de operare care rula pe o singura platforma.


Cand trecutul defineste viitorul


In primii zece ani, scopul Google era sa trimita utilizatorii catre alte site-uri. Cu cat ii trimitea mai repede, cu atat acestia deveneau mai loiali.


Spre deosebire de motoare de cautare invechite, platformele viitorului nu vor trimite utilizatorul sa-si caute informatia, ci i-o vor aduce “pe tava”.


Google trece printr-o perioada de invatare si testare. Vestea buna este ca marele gigant web este constient de problema si incearca sa o rezolve.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1711 ori