Google Caffeine: nou motor de cautare

Joi, 13 August 2009, ora 10:30
2159 citiri
Google Caffeine: nou motor de cautare

Cel mai iubit motor de cautare din lume, Google a prezentat o versiune “noua” a motorului de c?utare, care urmeaza sa fie introdusa cat de curand. Anuntul este legat de avansul Microsoft pe segmentul cautarii online, atat prin lansarea Bing, cat si prin parteneriatul cu Yahoo pe acest segment.

Noua versiune nu difera prin look sau layout, ba chiar are o tenta “clasica”, dar probabil ca Google se refera la rafinarea rezultatelor si optimizarea sistemului de sugestii, ba chiar eliminarea unor site-uri cunoscute pentru spam.

Specialistii spun ca Google are nevoie de un update pentru ca nu a lansat ceva serios in ultima vreme. Unii analisti se grabesc deja sa anunte decaderea motorului de cautare, acuzat de monopol, de incalcarea drepturilor la intimitate si multe alte abuzuri, care nu sunt inca tocmai documentate.

Cert este ca Google are acum o cota de 65-70% din totalul cautarilor si sunt putine sanse sa fie detronat prea curand. Bing, datorita marketingului si a articolelor din presa, a reusit sa castige circa 1% din piata in luna iulie. Asta si dupa acordul cu Yahoo care ar fi trebuit sa aduca ceva mai multa atentie spre motorul de cautare Microsoft.

Noul produs Google, pe de alta parte, chiar daca nu este revolutionar, poate avea efecte pozitive. Numele de cod este “Caffeine”, probabil din cauza echipei care lucreaza la proiect, dependenta de cafea. Google spune ca motorul depaseste orice rival ca numar de pagini indexate, viteza de indexare a continutului nou si acuratetea rezultatelor, dar si prin capacitatea de a intui cautarile utilizatorului, precum si alte tehnologii.

Noul motor de cautare poate fi vizitat aici: http://www2.sandbox.google.com/. Probabil ca Google considera versiunea destul de modificata pentru a o lansa oficial, prin intermediul blogului oficial. La prima vedere, nu sunt modificari importante.

Oficialii Google au recunoscut ca schimbarile nu sunt foarte vizibile, ca sunt doar imbunatatiri in spatele motorului, sub capota, deci oarecum invizibile pentru utilizatorul neavizat. Specialistii care se asteptau la imbunatatiri in viteza de afisare a rezultatelor, nu s-au declarat multumiti.

Fiind o problema de zecimi de secunda, imbunatatrile nu se simt, spun criticii. Chiar si asa Google returneaza rapid rezultatele, deci nu se observa o diferenta. Folosind sistemul de calcul oferit de Google insusi, in josul paginii, la unele cautari castiga vechiul motor de cautare, la unele castiga Caffeine.

Viteza de indexare a paginilor ar putea face totusi o diferenta. Astfel, cand se intampla un eveniment, oamenii vor sa descopere rapid site-urile care au scris / comentat sau au prezentat detalii despre acesta. Un astfel de serviciu ar putea ajuta Google sa creasca in ochii utilizatorilor.

Oficial, responsabilii Google au spus ca noul update nu are legatura cu competitia, ci doar cu efortul companiei de a-si pastra calitatea si relevanta. Analistii spun insa ca Google nu se teme doar de Bing, ci si de Twitter, care ar putea influenta, ba chiar schimba modul in care folosim cautarea astazi.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#google, #caffeine, #motor, #cautare , #stiri Google