Google Adwords: vizitatori mai multi, pe bani mai putini

Vineri, 24 Septembrie 2010, ora 15:31
2229 citiri
Google Adwords: vizitatori mai multi, pe bani mai putini

Cei mai multi utilizatori stiu ca Google Adwords, precum si celelalte servicii de advertising bazate pe cuvinte cheie, functioneaza ca o licitatie. In practica, lucrurile nu sunt chiar asa de simple. Ridicarea "scorului de calitate" al anunturilor tale iti va aduce mai multi vizitatori, pe bani mai putini.

In mod normal, daca o companie care si-a bugetat actiunile pe Google Adwords cu 50.000 de dolari pe an se afla in competitie cu companii care au bugete de cateva ori mai mari, atunci cea dintai nu va avea nicio sansa in a achizitiona cuvintele si frazele cheie pe care le tinteste.

De fapt, "bid"-ul pe un cuvant cheie nu este o licitare propriu-zisa. Google atribuie fiecarei reclame un scor de calitate, un numar de la 1 la 10, care reflecta cum crede Google ca vor fi primite reclama si pagina spre care duce aceasta de catre useri. Un scor de calitate mai mare inseamna sanse mai mari sa primesti bid-ul pe un anumit cuvant cheie.

"Dublarea scorului de calitate inseamna ca va trebui sa platesti jumatate din suma, pentru a obtine aceleasi clickuri", explica unul dintre evanghelistii Google.

Iata cateva sfaturi de crestere a scorului de calitate.

Nu rula reclame pe care userii nu vor da click


Gandirea de tipul "sa punem o reclama oarecare, sa vedem daca userii dau click" se poate dovedi o greseala. Rata de click-uri este una din componentele principale, atunci cand se calculeaza scorul de calitate.

Divide et impera

Unii clienti Adwords au obiceiul de a folosi cateva sute de cuvinte cheie care duc in acelasi landing page. Specialistii citati de Inc.com recomanda "spargerea" gruprurilor mari in formatiuni mai mici de cuvinte cheie care sa aiba legatura intre ele. Acestea trebuie sa duca in pagini diferite.

Spre exemplu, daca un magazin online vinde camera foto si accesorii, este indicat sa separe "Nikon", "Canon", "SLR","Obiective" si sa le construiasca landing page-uri separate.

Adauga continut pe landing page

Continutul de calitate, care sa fie de ajutor userilor care ajung prin Google Adwords, va ridica scorul de calitate.

Potrivit evanghelistului Google, continutul trebuie sa fie original, variat, si actualizat zilnic.

Ofera mai multe optiuni


Ca advertiser, vrei ca un numar cat mai mare de useri sa raspunda la "chemarile la actiune", cum ar fi abonarea la newsletter sau votarea in cadrul unui sondaj. Google isi doreste altceva de la landing page-ul tau: mai multe posibilitati de alegere pentru utilizatori. Un meniu de navigare cu mai multe optiuni va ajuta la cresterea scorului de calitate.

"Daca un untilizator ajunge pe o pagina, de obicei cauta mai multe informatii, astfel ca s-ar putea sa exploreze site-ul. Cu cat ii este mai usor sa ajunga la informatie, cu atat vei primi un scor mai mare", explica reprezentantul gigantului motoarelor de cautare.

Vorbeste despre tine

Daca site-ul tau nu are o pagina "despre noi" si o pagina in care sa explice termenii de confidentialitate, atunci risti sa fii depunctat la scorul de calitate. Google vrea transparenta totala pentru useri.

Timp rapid de incarcare

O pagina care se incarca greu nu va oferi o experienta prea grozava userilor. Chiar daca timpul de incarcare al unei pagini nu este vizibil pentru utilizatorul normal, sistemele Google de testare vor detecta timpii considerati prea mari.

Daca o pagina este "cazuta", aceasta este considerata irelevanta iar scorul de calitate este redus.

#google, #adwords, #campanii, #vizitatori, #reclame , #stiri Google