Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

"Generatia Google" nu are capacitati analitice

"Generatia Google" nu are capacitati analitice
Asa-numita "Generatie Google" are probleme in ceea ce priveste modul de sintetizare a informatiilor primite, releva un studiu universitar, iar motivul ar putea fi chiar generalizarea utilizarii internetului.

Potrivit unui studiu realizat la cererea British Library si a Joint Information Systems Committee, tinerii ce s-au nascut dupa 1993 si care au crescut avand acces la computer si la internet nu au reusit sa-si dezvolte foarte bine abilitatea de a procesa, analiza si crea conexiuni in ceea ce priveste informatia pe care o au la dispozitie prin intermediul internetului.

Studiul a urmarit sa ofere bibliotecilor din Marea Britanie baza pentru a intelege mai bine modul in care oamenii se documenteaza in era digitala. Concluziile studiului sunt destul de pesimiste. Numarul persoanelor care stiu sa scrie si sa citeasca nu a crescut aproape deloc o data cu cresterea accesului la informatiile digitale. Pe de alta parte generalizarea accesului la internet a dus la o scadere accentuata a timpului necesar pentru evaluarea relevantei si acuitatii informatiei.

O alta problema cu care se confrunta tanara generatie este faptul ca nu abordeaza o strategie eficienta de cautare a informatiei. Potrivit studiului, tinerii folosesc limbajul colocvial atunci cand cauta anumite date prin intermediul unui motor de cautare, mai degraba decat sa faca apel la anumite cuvinte-cheie ce se pot dovedi mai eficiente.

Mai multe rezultate afisate - mai multa bataie de cap

Pe de alta parte, in momentul in care sunt afisate mai multe rezultate pentru o anumita cautare, "Generatia Google" intampina dificultati in alegerea informatiei relevante. Potrivit studiului, majoritatea tinerilor nu a o imagine exacta a ceea ce reprezinta internetul si nu sunt constienti de faptul ca informatia disponibila prin intermediul acestuia provine din mai multe surse si este foarte variata. Ca urmare, ei apeleaza in mod aproape instinctiv la motoare de cautare precum Yahoo sau Google, in defavoarea bibliotecilor digitale.

Studiul a relevant si faptul ca anumite mituri legate de "Generatia Google" nu sunt reale. De exemplu, cercetatorii au descoperit ca nu exista nimic care sa sustina teoria potrivit careia tanara generatie este mai nerabdatoare sa isi satisfaca nevoia de a obtine o anumita informatie. De asemenea, potrivit studiului, tinerii nu acorda mai multa credibilitate datelor obtinute prin intermediul internetului, ci mai degraba celor care provin de la profesori sau din cartile de specialitate.

Exista insa si mituri legate de tineri care "raman in picioare". Printre acestea deja generalizatul obicei al "copy-paste" despre care se glumeste foarte mult in ultimul timp. Studiu atrage atentia ca acest obicei poate avea in unele cazuri consecinte legale, acuzatiile de plagiat inmultindu-se in ultimii ani. in acelasi timp, tanara generatie si-a dezvoltat abilitatea de a se putea concentra pe mai multe activitati in acelasi timp.

"Este foarte probabil ca accesul la informatia online de la o varsta frageda sa dezvolte capacitatile multitask", sustine studiul.

<a href=http://www.gandul.info/internetul/generatia-google-nu-are-capacitati-analitice.html?3937;2343978/ target=_blank>Gandul</a>



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1319 ori