Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Esti un angajator... online?

Esti un angajator... online?

Desi majoritatea companiilor au un website care cuprinde sectiuni dedicate misiunii si valorilor organizatiei, testimonialelor angajatilor sau partenerilor si carierei in cadrul companiei, acestia sunt doar primii pasi intr-o strategie de employer branding online. Ideal insa este sa poti influenta "ce se spune despre tine" online. Cum poti face acest lucru?

Bineinteles, este foarte important modul in care te prezinti online, fie ca este vorba despre design-ul site-ului, gradul de accesibilitate si stilul in care este redactat continutul acestuia. Acest aspect conteaza cu atat mai mult cu cat utilizatorul de internet este de regula mai versat decat un candidat obisnuit sa aplice pentru joburi offline. Cel dintai are "ochiul format" si poate distinge usor o pagina de web profesionista de una facuta de amatori, "pentru ca trebuie".

Insa multe organizatii care isi desfasoara activitatea in Romania acorda o atentie deosebita site-ului propriu si au - din acest punct de vedere - o prezenta online ireprosabila. De aceea, intrebarea la care o companie interesata de promovarea online a brandului de angajator trebuie sa ofere un raspuns este "Cum ma pot diferentia online de competitorii directi, care imi vaneaza cei mai buni candidati?". Raspunsul poate fi si cheia pentru castigarea bataliei online pentru talente.

Evaluarea brandului de angajator online

Evaluarea din punct de vedere cantitativ si calitativ a prezentei online este ncesara pentru a contura o imagine veridica a starii de fapt. Acest proces se deruleaza online si utilizeaza, in primul rand, motoarele de cautare.

1. Numele companiei. Ce rezultate obtineti la cautarea numelui companiei cu ajutorul google? Daca site-ul companiei este in primele 2-3 hit-uri, inseamna ca site-ul companiei are vizibilitate maxima. In cazul in care gasiti compania pe pagina a treia a rezultatelor, fie site-ul nu este optimizat pentru motoarele de cautare, fie compania nu a produs "evenimente online" destul de interesante care sa o propulseze in top.

2. Job (nume pozitie)/angajat + nume companie. Rezultatele acestei cautari sunt importante deoarece aceasta este informatia pe care o obtine un potential candidat despre ofertele de munca si despre mediul de lucru din compania dumneavoastra.

3. Cuvinte cheie negative. Chiar daca primele daca la primele doua teste compania dumneavoastra a iesit bine sau foarte bine, trebuie sa aprofundati "cautarea" si sa "audiati si cealalta parte". De aceea este indicat sa realizati cautari care sa contina drept cuvinte cheie numele firmei dumneavoastra impreuna cu epitete/substantive negative. Utilizati atat motoarele de cautare a website-urilor, cat si cele dedicate blogurilor (d.ex.: blogsearch.google.com), deoarece pe bloguri utilizatorii spun, de obicei, exact ceea ce cred. Astfel, veti afla cat de mult a "sifonat" mediul online brandul dumneavoastra de angajator.

Consolidarea brandului de angajator online

Brandul de angajator online poate fi consolidat atat prin actiuni on-, cat si offline. In continuare va propunem cateva strategii online care pot ajuta la sporirea vizibilitatii companiei ca angajator.

1. Informatii pozitive in prim plan. In cazul in care rezultatele cautarii pe google "arunca" pe primele pagini link-uri catre opinii negative, trebuie sa incercati sa le contracarati pe google. In principiu, puteti realiza acest lucru producand "continut" interesant pentru utilizatori, care sa includa cuvinte-cheie des utilizate de internauti pentru search. Acest tip de continut trebuie sa fie prezent nu doar pe pagina organizatiei, ci si pe alte site-uri media si profesionale accesate frecvent. De aceea, este o idee buna sa puneti la punct un plan de atac impreuna cu specialistul PR, pentru ca articolele, interviurile si speech-urile managementului companiei sa aiba un grad de expunere media cat mai ridicat.

2. Combateti opiniile negative. Aveti "sansa" sa descoperiti comentarii negative la adresa organizatiei pe pagini web dedicate unei anumite categorii profesionale, pe forumurile ziarelor (replici la articolele despre sau interviurile cu dumneavoastra) sau pe bloguri. Atunci cand nivelul dialogului de pe respectiva pagina este decent, puteti interveni pentru combate opiniile negative prin argumente concrete (informatii credibile si date exacte).

3. Do you blog? Blogul face parte din categoria new media cu cea mai spectaculoasa intrare in scena anului 2007. Oamenii isi fac bloguri pentru ca: e simplu, pot comunica mult mai usor cu alti bloggeri si, nu in ultimul rand, pot spune exact ceea ce gandesc. O organizatie trebuie sa incurajeze angajatii de top, care au un cuvant important in strategia de business a companiei, sa isi creeze un blog profesional. Astfel, ei pot interactiona cu posibili candidati de top (specialisti si manageri) si pot contribui la consolidarea brandului de angajator al companiei.

Cititi articolul integral in HR-Romania

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 1211 ori