Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

De ce nu mai este Apple cel mai valoros brand din lume?

De ce nu mai este Apple cel mai valoros brand din lume?


Titlul de "cel mai valoros brand" nu mai apartine Apple, in 2014, dupa o "domnie" de trei ani consecutiv. Conform raportului 2014 BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brand, Google detine acum acest titlu - pentru ca se afla cu un pas inainte la capitolul inovatie, spun specialistii.

Valoarea Google a crescut anul trecut cu 40%, la 159 de miliarde de dolari, in timp ce Apple a consemnat un declin de 20%, la aproape 148 miliarde de dolari, conform Tech Times.

"Apple merge bine, dar credeti ca inca redefineste tehnologia pentru consumatori? Ce este evident este faptul ca valoarea brandurilor de tehnologie reitereaza modul in care acestea sunt o parte integranta a vietii noastre", a spus Travyn Rhall, directorul executiv al Millward Brown Optimor, agentia care a publicat raportul.

Apple a pierdut prima pozitie in mare parte datorita faptului ca nu mai este vazuta la fel de inovatoare ca in anii trecuti, a apreciat Oscar Yuan, vicepresedintele Millward Brown, cea mai mare agentie de marketing si comunicare din lume.

In ultimele opt luni, Apple nu a reusit sa prezinte ceva care sa o aduca in atentia presei, cu exceptia proceselor cu Samsung, puncteaza acesta.

Google, in schimb, continua sa se dezvolte

"Apple era cunoscuta pentru produsele inovatoare. Cele mai recente inovatii ale Apple sunt, insa, mai mult evolutii, decat revolutii", a spus Yuan.

Google, in schimb, a facut exact invers - a organizat informatia si a adus-o la indemana tuturor. Chiar si Google X, prin care fac serviciile Wi-Fi disponibile la nivelul globului reprezinta enorm pentru brand - este vazuta ca o companie care transforma visele in realitate, si asta ajuta, in mod cert, valoarea brandului.

Compania a lansat recent Google Glass, un produs ce poate schimba modul in care este perceputa tehnologia. De asemenea, dezvolta automobile care se pot conduce singure.

In 2011, Google a lansat Google Fiber, in cateva locatii din Missouri, prin care furnizeaza servicii de broadbad de 100Gps. Anul trecut, Fiber s-a extins in alte 16 locatii, numarul acestora ajungand la 34.

Aici se adauga si mici detalii, cum ar fi schimbarea logo-ului motorului de cautare cu ocazia diferitelor evenimente, fact care "continua sa surprinda si sa incante".

"Este un instrument puternic. Asta a facut si Apple in ultimii trei ani. Construirea unui brand in tehnologie chiar inseamna 'Cum vei continua sa surprinzi si sa incanti?'", a mai spus Yuan.

Google si Apple sunt urmate in top zece al brandurilor de IBM (107,5 miliarde de dolari), Microsoft (90,2 miliarde dolari), McDonald's ( 85,7 miliarde dolari), Coca-Cola (80,7 miliarde dolari), Visa (79,2 miliarde de dolari), AT&T (77,9 miliarde dolari), Marlboro (67,3 miliarde dolari) si Amazon (64,3 miliarde dolari).

Top 10 cele mai valoroase branduri

1. Google -- 159 miliarde dolari

2. Apple -- 148 miliarde dolari

3. IBM -- 108 miliarde dolari

4. Microsoft -- 90 miliarde dolari

5. McDonald's -- 86 miliarde dolari

6. Coca-Cola -- 81 miliarde dolari

7. Visa -- 79 miliarde dolari

8. AT&T -- 78 miliarde dolari

9. Marlboro -- 67 miliarde dolari

10. Amazon -- 64 miliarde dolari

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1190 ori
Citeste mai multe despreandroid google google apple