De ce Google este gratuit

Vineri, 07 Ianuarie 2011, ora 11:46
2672 citiri
De ce Google este gratuit

Google este, mai mult ca orice, o companie de advertising. Din veniturile totale de 23,6 miliarde de dolari pe care gigantul Google le-a raportat in 2009, peste 22 de miliarde au venit din publicitate. 70% din veniturile de publicitate vin din propriile site-uri. 

Aplicatiile Google nu costa nimic, dar nici nu sunt gratuite.

Gmail sau Google Maps sunt oferite utilizatorilor fara bani, nu bazandu-se pe un principiu al libertatii aplicatiilor web, ci mai degraba pentru ca gigantul motoarelor de cautare sa-si construiasca un avantaj competitiv.

Mai multe servicii gratuite inseamna mai multi utilizatori, carora sa li se serveasca mai multe anunturi Google.

Scopul nedeclarat al Google este destabilizarea industriilor si indepartarea userilor dinspre serviciile platite, catre cele gratuite, unde exceleaza.

Daca oamenii ar fi dispusi sa plateasca pentru serviciile de e-mail, harti sau documente, modelul de business al Google ar fi limitat.

Doar ca cei de la Google vor mai mult decat sa afiseze reclame.

Daca acesta ar fi fost singurul obiectiv, ar fi putut incheia diverse partenere cu alte companii ce ofera servicii mai sus-amintite si sa furnizeze reclame in cadrul acestor servicii.

Insa Google vrea totul.

Strategia gigantului web este sa slabeasca afacerile celorlalte companii, sa ofere utilizatorilor un serviciu mai bun fara sa ceara bani, sa acapareze piata si apoi sa foloseasca pozitia dominanta pentru a marca, la capitolul venituri din publicitate.

Povestea Android



Piata telefoanelor inteligente creste spectaculos, iar Google are de gand sa ia cea mai mare felie din "placinta". 

2011 este anul in care se asteapta "explozia" telefoanelor cu Android. IDC estimeaza ca vanzarile de smartphone-uri ar putea ajunge la 500 de milioane de unitati, in acest an.

Nici segmentul laptopurilor nu are motive sa stea linistit, in acest an. Nu putini sunt analistii care aclama deja ca viitorul mobilitatii apartine tabletelor, de tipul iPad.

Sistemul de operare Android, pus la dispozitie gratuit producatorilor de smartphone-uri si tablete, care pot sa-l modifice dupa bunul plac, exista in aceasta forma fara plata din doua motive.

Primul, si cel mai important, este stoparea dominatiei Apple, care a dat tonul simfoniei telefoanelor inteligente cu al sau iPhone si magazin de aplicatii AppStore.

Cel de-al doilea motiv, usor de intuit, este constituit de dorinta de a controla industria mobila, asigurandu-si astfel venituri importante din segmentul de mobile advertising.

Avand in vedere cele mai recente cifre anuntate de comScore, Google este pe calea cea buna.

Din 61,5 milioane de utilizatori de smartphone-uri americani, 33,5% detin un Blackberry, iar 26% sunt posesorii unui aparat pe baza de Android. iPhone vine abia pe locul trei, cu 25%.

#google, #smartphone, #android, #publicitate, #aplicatii , #stiri Google