Cum vede Google publicitatea online

Sambata, 27 Martie 2010, ora 02:13
2978 citiri
Cum vede Google publicitatea online

"In Marea Britanie, se cheltuiesc mult mai multi bani in online decat in publicitatea TV, au existat schimbari uriase pe piata in ultimii ani. Pe pietele emergente, segmentul online reprezinta doar 3% din bugetul total alocat publicitatii", a declarat Steffen Ehrhardt, specialist Google pentru pietele emergente, intr-un interviu acordat Bloombiz.

Cat de eficiente mai sunt bannerele electronice?

Publicitatea online este un domeniu foarte interesant si are un mare potential.

Acum cativa ani era foarte usor sa demarezi o campanie si sa ai succes de pe urma ei.

Astazi, se folosesc bannere incarcate, obositoare. O forma de reclama foarte agreata de utilizatori este cea video.

Care este procentajul de bani folositi in publicitatea online?

Depinde de piata. In Marea Britanie, se cheltuiesc mult mai multi bani in online decat in publicitatea TV, au existat schimbari uriase pe piata in ultimii ani.

Pe pietele emergente, segmentul online reprezinta doar 3% din bugetul total alocat publicitatii.

Cu cat este mai matura piata, cu atat se investesc mai multi bani in online si, in consecinta, in search advertising.

Cat de mult schimba targetarea rezultatele unei campanii?

In ultimele luni, am vazut campanii care au avut  rate de click de 15%, ceea ce inseamna foarte mult.

Din nou, trebuie sa fii foarte creativ cu bannerele folosite.

Daca nu ai creativitate, nu captezi atentia utilizatorului. Nu este de ajuns sa le dai o animatie.

In ce fel ajuta retelele sociale la cresterea vanzarilor sau a vizibilitatii unei afaceri?

Retelele sociale reprezinta un domeniu interesant. Facebook-ul si celelalte retele de pe piata cresc intr-un ritm alert.

Google are reteaua Orkut, pe care o folosim ca o platforma de testare  pentru a vedea cum putem implementa campanii de succes, in retelele sociale.

Reteaua MySpace este partener Google si are rezultate bune. Trebuie testat ce anume functioneaza mai bine in aceste retele si trebuie sa fii sigur ca iti atingi publicul tinta.

Acesta este motivul pentru care Facebook are atat de mult succes.

In conditiile in care sunt miliarde de spam-uri, cat de eficienta mai este o campanie de e-mail marketing pentru un nou produs?

Direct-marketing-ul a ajuns destul de dificil pentru ca utilizatorii primesc sute de mesaje in fiecare zi.

Personal vorbind, primesc in fiecare zi newslettere si anunturi de marketing direct, insa depinde de prioritatile mele din acea zi daca citesc acele mesaje sau nu.

Daca nu-ti cunosti foarte bine clientii, nu le trimite email-uri.

Asigura-te ca ai oferte bune, produse si servicii de calitate.

E-mail-urile trebuie sa fie clare, precise, pentru ca toata lumea sa inteleaga despre ce anume e oferta ta. Nu le incarca cu prea multa informatie.

Care este suma optima care trebuie cheltuita pentru fiecare client nou?

Depinde de industrie. In turism, e posibil sa fie nevoie sa investesti destul de mult, sa iti formezi o baza de e-mailuri. Nu te astepta la prea multe, la inceput.

E mult mai bine daca  ai clienti deja existenti, care ti-au vizitat hotelul, de exemplu.

Pe acestia ii poti intreba daca sunt de acord sa primeasca e-mailuri cu oferte noi si astfel, vei avea rezultate mult mai bune si mai rapide.

Depinde de la piata la piata. In Germania, de exemplu, competitia este acerba. Sunt multi jucatori pe piata si multe campanii de e-mail marketing.

Este mult mai usor in Cehia sau chiar si in Romania. Aici sunt destul de multi utilizatori nou-veniti in online.

#campanii, #ehrhardt, #google, #online, #publicitate, #retele, #sociale, #steffen , #stiri Google