Cum se tin sedintele la Google

Marti, 05 Ianuarie 2010, ora 19:52
3424 citiri
Cum se tin sedintele la Google

Sedintele sunt de multe ori ineficiente, fie pentru ca participantii sunt mai putin atenti, fie pentru ca subiectele de pe lista de discutie nu sunt clare. Astfel de sedinte nu fac decat sa iroseasca timpul si, in niciun caz nu ajung sa fie ceea ce ar trebui, intalniri creative si productive. Dar se pare ca la Google nu exista sedinte ineficiente.

Marissa Mayer, vice-presedintele Diviziei de Cercetare de Produs de la Google, este experta in a obtine maximum de rezultate, intr-un timp redus.

Aceasta trebuie sa faca fata la 70 de sedinte pe saptamana, scrie Business Week. Desi numarul e infiorator, ea reuseste mai mult decat sa se descurce, le conduce eficient astfel incat Google “merge ca pe roate”.

Iata cei 6 pasi care asigura eficienta intalnirilor de la Google:

1. Concepe detaliat agenda intalnirii!

Pregatind un cadru pentru sedinta si detaliind punctele principale despre care participantii vor sa discute, te ajuta sa folosesti “cu cap” timpul rezervat acestor intalniri.

2. Ia notite!

La Google, in sedinte, se foloseste un proiector care afiseaza prezentarea, in timp ce, un alt proiector, in dreapta, afiseaza rezumatul discutiilor de pana atunci.

Acest pas este crucial pentru a tine o arhiva cu ceea ce s-a discutat in sedinta.

In plus, poti sa revezi detaliile mai tarziu, fara sa-ti faci griji ca ai uitat ceva. De asemenea, notitele sunt folositoare pentru cei care nu au participat la intalnire.

3. Imparte o sedinta in micro-sedinte!

In timpul unei intalniri de lunga durata, anumite puncte pe care ai vrea sa le dezbati s-ar putea pierde in cursul discutiilor. Programand micro-sedinte pe parcursul unei intalniri mai lungi, te asiguri ca vei acoperi toate subiectele.

Conform Business Week, in timpul intalnirii saptamanale de doua ore, pe care Mayer o are cu CEO-ul Eric Schmidt si cei doi fondatori, ea pastreaza cate 5, 10 minute, in functie de subiect, pentru detalii specifice: rapoarte saptamanale despre cum merge compania sau noi lansari de produse, etc.

4. Stabileste ore de discutie cu angajatii!

La Google, Mayer si-a stabilit un interval orar in care angajatii pot sa vina si sa discute cu ea liber, despre orice doresc. Astfel, managerul este mai accesibil, iar compania devine mai deschisa catre inovatie.

Mayer a declarat ca multe dintre ideile pentru produsele interesante lansate de Google, cum ar fi Google News, Orkut (reteaua sociala a Google), Google Reviews sau Google Desktop, au aparut in timpul acestor ore de discutie cu angajatii.

5. Bazeaza-te pe date!

Uneori, politicile de birou, cum ar fi favoritismele sefului, pot sa descurajeze ideile inovatoare, care ar putea aparea in sedinte.

La Google, ideile sunt judecate doar dupa date si sansele reale de reusita.

Mayer nu foloseste niciodata “imi place”, spre exemplu “Imi place designul acestui site”, ci prefera sa se foloseasca de date: “Testele pe site au aratat ca acest design a fost mai eficient cu 10% decat...”

6. Fii atent la ceas!

Google foloseste o proiectie a unui ceas, pentru a aminti subtil, timpul ramas pana la sfarsitul sedintei. Astfel, sedintele respecta programul stabilit, fara a se pierde timp pretios.

#eric, #google, #manager, #schmidt, #sedinte , #stiri Google