Cum sa fii un manager mai bun in 8 pasi simpli, marca Google

Luni, 14 Martie 2011, ora 22:27
10789 citiri
Cum sa fii un manager mai bun in 8 pasi simpli, marca Google

Companiile cauta sa dezvolte noi si noi tehnici de leadership, insa regulile unui management eficient nu s-au schimbat prea mult, in ultimii ani. Concluziile unui studiu de amploare realizat de Google, menit sa contribuie la dezvoltarea unor manageri proprii, de cea mai buna calitate, vin sa confirme si sa intareasca aceasta afirmatie.

Simplitatea acestor reguli a fost chiar socanta pentru cercetatori, care au fost surprinsi si de faptul ca un manager poate sa le invete si sa le aplice indiferent care ar fi personalitatea sa, numai sa le cunoasca si sa vrea.

Nu ai nevoie sa schimbi complet o persoana pentru a-i imbunatati aptitudinile de management. Orice manager care vrea rezultate mai bune de la angajati si o atmosfera placuta in birou trebuie sa se asigure ca are destul timp pentru acestia si ca este consecvent, scrie The New York Times.

Iata caracteristicile de baza ale unui sef de calitate superioara, descoperite de cei de la Google, analizand comportamentul propriilor manageri  si angajati.

Sa fii un coach bun

Ofera feedback concret, constructiv, realizand un balans intre aspectele negative si cele pozitive.

Stabileste intalniri personale regulate, solutionand problemele in functie de aptitudinile fiecarui angajat.

Ofera incredere maxima echipei tale

Gaseste un echilibru intre libertatea pe care o acorzi angajatilor tai si autoritatea de a oferi sfaturi constructive.

Adapteaza sarcinile la nevoile companiei pentru a ajuta echipa sa rezolve problemele cele mai importante.

Arata ca iti pasa de viata profesionala si personala a angajatului

Apropie-te mai mult de angajatii tai si foloseste o abordare mai umana a relatiei sef-subaltern, demonstrand ca esti constient ca exista si o viata sociala, in afara programului.

Ajuta-i pe noii veniti sa se simta confortabil in echipa si contribuie la o acomodare mai usoara a acestora cu mediul de munca.

Concentreaza-te asupra rezultatelor

Focuseaza-ti atentia asupra lucrurilor pe care angajatii le asteapta de la echipa si modul in care fiecare ar putea contribui la realizarea obiectivelor.

Ajuta-i sa ordoneze sarcinile in functie de importanta lor si foloseste-ti autoritatea pentru a depasi orice piedici ar putea sa apara.

Fii un bun comunicator

Comunicarea este un proces bidirectional, iar asta inseamna ca participantii trebuie stie cum sa ofere informatii, dar si sa fie niste buni ascultatori.

Sedintele tale trebuie sa ofere o perspectiva de viitor asupra obiectivelor echipei si tot tu trebuie sa ii  ajuti pe oameni sa inteleaga fiecare misiune in parte.

Incurajeaza dialogul deschis si asculta intotdeauna problemele si grijile angajatilor tai.

Contribuie la dezvoltarea profesionala a angajatilor tai

Cariera fiecarui subordonat reprezinta un aspect important pentru un manager, care poate deveni oricand un mentor pentru oameni pe care ii coordoneaza.

Stabileste o viziune clara si o strategie concreta pentru echipa

Chiar si in mijocul celei mai agitate perioade, angajatii trebuie sa aiba sustinere pentru a se concentra pe obiective si strategii.

Implica intreaga echipa in stabilirea si dezvoltarea viziunii de ansamblu, dar si in procesul practic de indeplinire a obiectivelor.

Asigura-te ca stii ce vorbesti

Atunci cand situatia o cere, managerul trebuie sa munceasca in acelasi ritm cu oamenii sai pentru a obtine rezultatele cele mai bune, dar si sa inteleaga provocarile caracteristice domeniului.

Rezultatele managerilor de la Google nu au fost mereu printre cele mai stralucitoare, iar studiul a evidentiat ca unii dintre acestia nu aveau aptitudinile necesare pentru a lucra cot la cot cu subalternii, pentru a-i ajuta sa termine un proiect.

Ce ar putea sa mearga prost, cu tot cu criteriile Google?

Uneori, persoane cu rezultate deosebite la nivel individual au fost promovate pe un post de management, fara a avea neaparat aptitudinile necesare pentru a conduce o echipa, arata acelasi studiu realizat la Google.

In mod deosebit, oamenii angajati din afara organizatiei nu inteleg intotdeauna aspectele unice ale managementului in cadrul Google, iar acest lucru este valabil si pentru alte companii uriase sau deosebite.

Cu alte cuvinte, acestia n-au stiut sa-i ajute pe angajati sa inteleaga cum merg lucrurile la Google si nici n-au reusit sa-i invete pe subaltern sa-si dezvolte noi aptitudini.

O alta problema poate fi lipsa proactivitatii, iar managerii asteapta sa fie abordati de catre subordonati.

Mai mult, managerii Google percepeau ideea de management ca pe o coordonare tehnica, in care cunostintele profesionale aveau o importanta foarte mare.

Rezultatele cercetarii au aratat insa ca  cel mai important este sa fii accesibil si sa poti realiza o legatura solida cu oamenii tai.

Studiul a fost realizat la Google in anul 2009, din dorinta de a vedea daca intr-adevar managerii de aici seamana cu ceilalti din bransa. Cercetarea de amploare a aratat ca, pana la urma,regulile de baza sunt in continuare valabile, la fel ca si cele mai cunoscute probleme.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#google, #management eficient, #sef mai bun manager, #studiu google, #tehnici de leadership , #stiri Google