Cum sa devii expert in domeniul in care vinzi

Vineri, 22 Octombrie 2010, ora 13:50
2937 citiri
Cum sa devii expert in domeniul in care vinzi

Clientilor le place sa cumpere de la experti, motiv pentru care profesionistii de top din vanzari investesc timp si energie pentru a deveni experti in domeniul lor de activitate. Specialistii Entrepreneur.com te invata ce trebuie sa faci pentru a fi considerat un expert de catre potentialii cumparatori.

Expertii in domeniu sunt persoane care poseda cunostinte temeinice si care sunt capabili sa transmita aceste cunostinte dar si experienta lor clientilor cu care intra in contact. 

Acest lucru sporeste increderea si comunicarea, permitand clientului sa se simta sigur pe el atunci cand decide sa cumpere un anumit bun.


Studiaza organizatia din care fac parte clientii

Acest lucru te va ajuta sa afli despre problemele cu care se confrunta clientii. Incearca, pe cat posibil sa rezolvi aceste probleme.

Utilizeaza aceasta oportunitate cu intelepciune. Nu incerca sa vinzi la reuniuni; profita de aceste ocazii pentru a-ti construi reteaua.

Nu uita ca te afli inca in timpul programului de lucru. O conduita necorespunzatoare te poate costa un grad de respect care este greu de recuperat.

Citeste aceleasi reviste, publicatii sau alte materiale pe care clientii tai le citesc.

Trebuie sa fii pe aceeasi lungime de unda cu clientii tai, pentru a le putea fi de folos.

Cauta pe internet informatii despre industrie si tendinte

Pe web, Vei gasi stiri de ultima ora si documente importante.

Una dintre cele mai simple modalitati de a face acest lucru este sa utilizezi Google Alerts, un serviciu gratuit care iti trimite un e-mail atunci cand motorul de cautare Google gaseste noi intrari pentru termenii care te intereseaza.

Poti cauta informatii despre industrie, nume de companii si de persoane fizice sau alte cuvinte cheie.


Aduna cat mai multe informatii despre concurenti si modul in care acestia fac afaceri

Intreaba oamenii din organizatie, nu doar echipa de vanzari, pentru a face rost de informatii.

Asculta ceea ce au de spus clientii. Vorbeste cu agentii de vanzari angajati de concurenti. Studiaza materialele de marketing folosite de acestia.

Intreaba agentii de vanzari care este perspectiva industriei, tendintele, cele mai frecvente intrebari primite de la client, ce idei au pentru o mai buna servire a clientilor si asa mai departe.

Asculta parerea profesionistilor in vanzari din interiorul dar si din afara organizatiei, afla cu ce probleme se confrunta si ce rezolvari gasesc la problemele clientilor. Si, desigur, impartaseste propriile cunostinte si experiente.


Imbraca-te asemeni potentialilor clienti

Acest lucru iti confera statutul unui expert care cunoaste cat de importante sunt respectul si imaginea.

In cazul in care potentialul client poarta o cravata, si tu ar trebui sa porti o cravata.

Ia in considerare si trendurile in materie de vestimentatie din industria in care activezi.

Problema imbracamintei nu este chiar atat de simpla precum pare, deoarece in ultima vreme, regulile de vestimentatie s-au schimbat dramatic.

De obicei angajatii din generatiile X si Y tind sa se imbrace mult mai lejer decat colegii lor mai in varsta.

De asemenea, exista influente regionale care trebuie avute in vedere si respectate atunci cand alegi o tinuta business.

Daca nu stii sa alegi tinuta potrivita, cel mai bine este sa ceri sfaturi.

Pentru a fi considerat un consultant de incredere trebuie sa muncesti mai mult, sa fii mai inteligent si mai puternic decat concurentii tai.

Potentialii clienti sau cumparatori vor aprecia efortul si vei vedea rezultatele pe masura ce inchei cat mai multe contracte de vanzari.

#clienti, #concurenta, #domeniu, #expert, #reguli, #vestimentatie , #stiri Google