Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Cum poate sa dispara Google

Cum poate sa dispara Google

Google a devenit atat de folosit in ultimul deceniu, incat in 2006 a fost inclus ca verb (to google) in dictionarul de engleza editat de Oxford. Desi detine o cota de 65,6% din totalul cautarilor pe Internet, gigantul motoarelor de cautare a inceput sa-si arate slabiciunile. 

New York Times a publicat un reportaj cu privire la manipularea algoritmilor de catre retailerul american JC Penney.

Pe perioada sarbatorilor, retailerul a reusit sa iasa pe primele locuri in cautari, de cele mai multe ori fara a fi relevant.

Facebook continua sa-si cladeasca reputatia de competitor redutabil al Google, colectand o cantitate cat mai mare de informatii despre utilizatorii sai, informeaza The Atlantic Wire.

Nici Bing, motorul de cautare al Microsoft, care acum 18 luni nici macar nu exista, nu sta pe loc, ajungand deja la promitatoarea cota de piata de 13,1%.

Cautarile specializate

Potrivit unui articol din Business Week, strategia de cautari adoptata de Google, prin care ofera rezultate rasfirate in cele 182 de milioane de site-uri indexate, difera de cea a motoarelor de cautare cu rezultate specifice.

Acestea merg pe principiul cautarilor "pe verticala" si ofera rezultate pe o raza mai mica de site-uri legate de domeniul de activitate: site-urile de job-uri, cele de travel sau agregatoarele comerciale. 

Aceste site-uri, desi nu sunt promovate explicit ca motoare de cautare, au aceleasi functiuni la care se adauga, de cele mai multe ori, si posibilitatea de tranzactie. 

Google spera sa poata recupera pe segmentul cautarilor pe verticala. Compania a facut deja un prim pas, in aceasta directie, cumparand ITA Software, o firma de software de travel, cu 700 milioane de dolari.

Algoritmul Google este vulnerabil

In urma cu cativa ani, userii "aranjau" anumite cautari prin bombardarea Google cu un numar mare de link-uri.

Cele mai multe bombardamente erau facute din simplu amuzament.

Spre exemplu, o cautare dupa expresia "miserable failure" (esec lamentabil) avea ca prim rezultat un link catre Casa Alba, ocupata atunci de George W. Bush.

Retailerul J.C. Penney a folosit aceeasi tehnica pentru a creste rankingul pentru 59 de termeni, cei mai multi fara legatura cu specificul site-ului.

Cei care sunt prinsi de Google cu astfel de tehnici sunt pedepsiti sever, ajungandu-se pana la excluderea din rezultatele de cautare.

Concurenta sociala

Amenintarea Google nu se cheama Bing ci, oricat de ciudat ar parea, Facebook.

Chiar daca recenta investitie a Goldman Sachs a ridicat valoarea Facebook la 50 de miliarde de dolari, aceasta suma nu e mai mult decat apa de ploaie pe langa cifrele raportate trimestrial de Google.

Wall Street Journal noteaza ca daca reteaua sociala se va lista la bursa intr-un an, va pleca din aceeasi pozitie din care a plecat si Google.

Diferenta este ca Facebook are un ritm de crestere mult mai mare si ca este mai mult decat un motor de cautare, este un "Internet in miniatura".

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 2516 ori
Citeste mai multe despredispare google facebook google