Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Corporatiile inca nu stiu ce sa faca cu blogurile angajatilor

Corporatiile inca nu stiu ce sa faca cu blogurile angajatilor

Un scandal legat de blogul personal al unui angajat Cisco readuce in discutie implicarea corporatiilor in domeniul blogurilor angajatilor, pe care ii incurajeaza sa aiba jurnale online pina cand vreunul, din neatentie sau din nestiinta, dezvaluie problemele intime ale companiei.

Astfel, in frunte cu Cisco,

corporatiile americane le-au reamintit angajatilor ca beneficiaza de

libertate de exprimare, dar si de libertatea de a fi sanctionati pentru

ceea ce scriu. Sunt mii de companii cunoscute care au incurajat angajatii

sa foloseasca blogurile, sa scrie impresii si experiente personale,

sa pastreze astfel legatura cu clientii, cu partenerii, cu presa. Sun

Microsystems are o retea de 4.000 de bloguri corporatiste, iar Robert

Scoble de la Microsoft a devenit o vedeta in blogosfera.

 

Pentru a-si sustine o cauza

in justitie, Cisco a apelat la un avocat, care impreuna cu oamenii din

corporatie a pus la punct un blog care prezenta punctul de vedere al

companiei. Patent Troll Tracker prezenta exclusiv opinia Cisco, care

cerea guvernului sa modificie legislatia in sensul dorit de companie.

In fine, dupa mai multa vreme, avocatul si-a dezvaluit identitatea,

ca autor al blogului si al textelor care apareau acolo. Colegii sai

de breasla l-au acuzat de servilism si de faptul ca "pateaza reputatia

bransei", unii actionandu-l chiar in instanta pentru asta. Unii

sustin ca el si-a ascuns deliberat identitatea pentru a nu fi acuzat

ca actioneaza in interesul Cisco.

 

Prima reactie? Blogul a devenit

invizibil pentru cititorii ne-invitati. Compania a lasat sa se inteleaga

ca blogul ar fi putut fi accesat ilegal de altcineva, care ar fi postat

ce vroia el si putea modifica posturile. Compania a modificat regulile

care trebuie sa guverneze blogurile angajatilor si insista asupra cenzurii

bunului simt. "Daca vrei sa comentezi asupra oricarui aspect al

vietii din companie, politicii sau afacerilor acesteia, trebuie sa te

identifici exact ca angajat si ca rol pe care il joci in companie",

se arata in noile documente Cisco. "Trebuie mentionat ca vederile

sunt cele ale tale personale si nu ale corporatiei", se mai arata

in document.

 

Astfel de cazuri ii descurajeaza

pe angajatii care ar fi tentati de blogging, dar care nu vor sa aiba

probleme la locul de munca. Ceilalti prefera sa nu spuna nimic despre

firma la care lucreaza si  astfel se pierd experiente interesante.

 

Sun Microsystems, care se mindreste

cu cea mai mare retea de bloguri corporate, a implementat o politica

foarte clara inca din 2004. Practic informatiile interne nu pot fi facute

publice - nu se poate scrie pe blog despre date financiare, coduri software,

proiecte, datele persoale ale altor angajati, proceduri internet si

nici macar despre controverse avute la locul de munca.  Sun nu

cere insa angajatului sa mentioneze ca lucreaza la aceasta companie

sau ce functie are. Google recomanda (dar nu impune) autorilor de blog

sa spuna ca lucreaza la companie. Google are o serie de reguli pentru

bloggeri, dar nici macar pe acestea nu le-a facut publice.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 1939 ori