Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Cod deontologic pentru Google, Yahoo si Microsoft

Cod deontologic pentru Google, Yahoo si Microsoft

Cele mai mari trei companii de Internet din lume, Google, Yahoo si Microsoft, si-au stabilit un cod deontologic, menit sa apere libertatea de informare si de expresie. Astfel, in urma acestui document, companiile au obligatia de a solicita cereri scrise detaliate din partea autoritatilor, atunci cand doresc informatii confidentiale despre utilizatorii sau vor sa cenzureze continutul site-urilor, relateaza Cotidianul. Noul cod cere companiilor sa ofere cat mai putine informatii guvernelor si sa reduca gradul de cooperare cu autoritatile.


Organizatia Reporteri fara Frontiere a criticat insa limbajul "prea slab" si lacunele noului cod deontologic, care nu prevede nici o penalitate concreta impotriva companiilor care vor incalca noile reguli. Din acest motiv, Reporteri fara Frontiere a precizat ca nu va respecta codul.


Noua conduita a fost stabilita dupa ce, in 2007, Yahoo a oferit autoritatilor chineze informatii confidentiale, permitand astfel arestarea a doi jurnalisti. La randul sau, Google a acceptat sa nu ofere servicii de e-mail si si-a cenzurat rezultatele cautarilor, pentru a putea avea acces pe piata chinezeasca.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 1695 ori