Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Cel mai bun motor de cautare: omul

Cel mai bun motor de cautare: omul

In ultimii ani, Ask.com nu a avut niciun cuvant de spus in razboiul motoarelor de cautare. Situat in spatele Google, Yahoo sau Bing, Ask.com are o cota de piata estimata la doar 3,6%.

Insa piata de cautari online este atat de vasta, incat pana si locul al patrulea este suficient pentru a situa Ask.com, care atrage peste 90 de milioane de vizitatori unici lunar, in top 10 cele mai scumpe website-uri din lume.

Recent, reprezentantii motorului de cautare si-au anuntat intentia de a se intoarce la ideea de baza, lansata in 1996: furnizarea de raspunsuri elaborate la intrebari pe care utilizatorii le adreseaza, in mod natural.

Ask.com se va baza pe angajati sa raspunda la intrebarile userilor, si nu pe o serie de algoritmi de cautari, asa cum fac alte motoare de cautare.

Prin intermediul sectiunii "Intreaba comunitatea", utilizatorii adreseaza intrebari unui grup de experti din mai multe domenii. Raspunsurile vor fi livrate pe e-mail, in mai putin de 10 minute.

Odata ce a fost trimis utilizatorului, raspunsul apare si pe Ask.com, pentru a putea fi citit de catre alti useri care au aceeasi nelamurire.

"Odata cu succesul Web-ului social, este timpul sa ne extindem. Nu mai este de ajuns sa gasesti pagini care contin informatii, trebuie sa gasesti oameni care detin raspunsuri", a declarat presedintele Ask.com, Doug Leeds, pentru Money.cnn.com.

Pentru un inceput in forta, Ask.com angajeaza sute de oameni care sa raspunda la intrebari. Compania spera ca, in cele din urma, cele mai multe raspunsuri sa vina din partea "voluntarilor inteligenti".

Ideea unor raspunsuri date de experti nu este nicidecum noua, Internetul fiind plin de incercari esuate.


Pe WikiAnswers, cel mai mare site de acest gen, cele mai multe intrebari raman fara raspuns.

Google a incercat sa plateasca utilizatorii care ofera raspunsuri cu sume intre 2 si 200 de dolari. Dupa cinci ani de experimente, proiectul Google Answers a fost inchis.

Ask.com are resursele necesare pentru a reusi, spune seful motorului de cautare, pentru ca 30% din traficul actual vine deja sub forma de intrebari din partea utilizatorului.

Teoria lui Leeds este ca userii se indreapta prima oara spre Google, cautand dupa anumite cuvinte cheie, dar atunci cand Google nu poate oferi un raspuns satisfacator, userii apeleaza la Ask.com.












Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 3446 ori
Citeste mai multe despreask bing cautare com de google motor yahoo