"Antena" mogulului Google

Marti, 29 Martie 2011, ora 13:30
1692 citiri
"Antena" mogulului Google

In ultimii ani, au existat multe discutii cu privire la statutul Google. Este aceasta o companie media sau nu? Oficialii gigantului motoarelor de cautare promoveaza Google ca fiind companie tech. Totusi, Google ar putea refuza sa se autoproclame companie media pentru a evita datoriile pe care ar trebui sa se plateasca in calitate de "editor", potrivit CNN.com.

Orice ar spune Google, analistii o percep ca o companie media. Prezinta continut unui public si vinde reclamele unor terte companii.

Accentul Google cade pe Youtube

Primul pas a fost angajarea unor nume mari din industrie, oameni de content, care au pus pe picioare companii precum Netflix si Paramount.

A doua mutare ar fi crearea de continut original si interesant.

Pentru asta, Youtube planuieste sa investeasca 100 milioane de dolari pentru a crea noi canale pentru celebritati.

Acestea vor fi mai degraba sub forma unor posturi de televiziune online, decat sub forma unei platforme de postat clipuri personale.

Cu toate acestea, principala caracteristica a Youtube nu va fi eliminata. Utilizatorii vor putea incarca in continuare materialele preferate.

Youtube are un avantaj in fata altor "companii media": costurile marginale sunt aproape zero.

Fie ca este vorba de un video postat de un utilizator sau de un meci de baschet, Youtube cheltuieste acceasi suma de bani pentru a transmite materialul publicului.

Analistii tech sunt pregatiti sa declare Youtube o companie media in formare.

Mersul in directia productiei de continut en-gros inseamna o abatere de la directia Google: prezentarea contentului furnizat de altii si evitarea riscurilor si costurilor aferente.

Pentru a intra in afacerile video online, Youtube a achizitionat Next New Networks la inceputul acestei luni. Achizitia va duce la o diferentiere intre productie si distributie.

Youtube nu va interzice nimic, astfel ca furnizorii de continut video vor putea publica tot ceea ce-si doresc. Calitatea si detinerea drepturilor de autor raman insa principalele conditii impuse de companie.

Pentru moment compania se afla in negocieri cu producatorii de la Hollywood pentru continut care sa vizeze o audienta de masa.

Asul din maneca Youtube, canalele de nisa

Daca la TV poti gasi canale specializate pe sport in general, pe Youtube, vei putea gasi nise mult mai bine diferentiate. De exemplu, exista canale specializate strict pe surfing.

Un astfel de canal ar putea esua lamentabil la TV, insa pe internet ar putea cunoaste ascensiunea.

Din punct de vedere economic, compania nu pariaza pe astfel de canale, insa platforma va fi disponibila.

In cazul in care lucrurile vor merge "ca pe roate", Youtube va obtine venituri deloc de neglijat.

In caz contrar, pierderile vor fi spre zero.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#canale de nisa, #companie media, #google, #materiale video, #utilizatori, #youtube , #stiri Google