Adobe muta Photoshop pe web

Luni, 05 Martie 2007, ora 00:33
1389 citiri

Adobe Systems, unul din cei mai mari producatori de software pentru multimedia si editare video, a anuntat ca intentioneaza sa mute pe Internet popularul sau pachet software Photoshop, urmand astfel cele mai recente tendinte in domeniu.

Adobe reuseste sa faca acest lucru inaintea concurentei, in timp ce Mirosoft a avut nevoie de un stimulent, lansarea produselor Google care concureaza Office pe Internet. Adobe considera ca prin aceasta initiativa este cu un pas inaintea Google, care nu a facut softul pentru fotografii, Picasa, disponibil ca serviciu web.

Aplicatiile web permit utilizatorilor sa foloseasca aplicatii originale, dar fara sa descarce softul si sa il instaleze pe calculator, ci direct in browserul de web. Acest lucru este adoptat in special in marile companii pentru ca reduce costurile operationale. Nu necesita resurse hardware atat de importante, iar unii producatori permit chiar utilizarea gratuita a aplicatiilor web. Apar insa problemele inerente, legate de conexiunea la net, securitate si posibilitatea de a recupera datele in cazul unor probleme hardware.

Photoshop online va fi gata in aproximativ sase luni, au anuntat oficialii Adobe.

Serviciul online pentru fisiere foto este doar primul pas al companiei spre servicii web, acestea fiind considerate produse complementare ofertei software, lucru care va duce la cresterea notorietatii produselor companiei.

Compania ofera acum un serviciu de editare video online, Adober Remix, care poate fi accesat prin site-ul multimedia PhotoBucket.com. La fel ca Adobe Remix, noul Photoshop online va fi gratuit pentru utilizatorii Internetului, dar nu va contine toate functiile specifice versiunii cu plata. Cheltuielile cu acest nou serviciu vor fi acoperite din reclama online, a declarat un oficial Adobe.

Directorul executiv al Adobe, Bruce Chizen, a recunoscut ca modelul de business al companiei este foarte apropiat de cel al Microsoft, cel mai mare producator de software din lume, respectiv se baza prea mult pe vanzarile de software "la pachet". Adobe incearca acum, exact la fel ca Microsoft, sa dezvolte servicii web care sa creasca popularitatea produselor si sa aduca noi venituri companiei.

Google a cumparat mai demult si tehnologia pentru albume foto Picasa, dar nu a transformat produsul in aplicatie web. Ultima versiune a Picasa permite insa postarea fotografiilor pe web sau chiar permite citirea de fisiere Photoshop (.psd), care pana acum nu erau recunoscute.

Oficialii Adobe spun ca versiunea online a Photoshop va permite optiuni de editare interesante, la o calitate grafica superioara altor produse disponibile pe Net acum. Oficialii Adobe spun ca principalele probleme raman in continuare faptul ca aplicatiile web ruleaza dificil din cauza dimensiunilor mari ale fisierelor. Desi se inmultesc conexiunile broadband, serverele sunt pline de fisiere si asta ingreuneaza accesul tuturor.

Compania spune ca exista si riscul de a pierde calitatea premium a brandului Photoshop oferind un serviciu gratis, mai ales daca acesta nu ar functiona corespunzator.

Catalin Ungureanu

<b>Bloombiz</b>