"Sistemul de online sharing este stangaci, defectuos. Ne propunem sa il reparam". Sunt cuvintele cu care in urma cu un an a fost lansat Google +, reteaua sociala care se dorea a fi cel mai de temut rival al Facebook. Un an mai tarziu insa, se pare ca Google + are nevoie de reparatii.
Rezultatele Google + arata bine pe hartie. Compania declara ca reteaua de socializare beneficiaza de 170 milioane de utilizatori si le ofera o experienta mult mai "curata" decat Facebook. De asemenea, ofera si un plus de optiuni, precum Video Chat sau Cercurile de prieteni, care permit o diferentiere intre prietenii apropiati de cunostinte si alte categorii de persoane.
Insa Google + nu este nicidecum un rival pentru Facebook, care are peste 900 milioane de utilizatori si care a crescut intr-un an mai mult decat numarul total de utilizatori ai Google +, scrie Mashable.
In plus, reteaua de socializare a companiei Google este "un oras fantoma". Utiliatorii au petrecut aproximativ 3,3 minute pe luna pe reteaua Google +, fata de cele sapte ore petrecute de utilizatori pe Facebook, potrivit unui raport comScore, publicat in februarie. De asemenea, RJ Metrics a aratat ca utilizatorii activi au facut o pauza medie de 12 zile intre postari.
Cand s-a lansat, au existat numai intentii bune. Dupa o saptamana-doua, unii utilizatori aiu decis chiar sa renunte la Facebook, Google + reprezentand o portita de scapare, un nou inceput in social media, care i-a ajutat sa scape de prietenii nedoriti de pe Facebook. G+ a reprezentat un fel de America pentru Europa Facebook-ului.
Pacatele retelei de socializare Google +
Insa Google a facut cateva gafe care au costat mult: in primul rand, au interzis posibilitatea de a te inregistra cu alias. In al doilea rand, au amanat accesul presei si al companiilor.
Astfel, Google si-a sabotat motto-ul, acela de a fi o versiune mai buna a Facebookului, un mixt intre Twitter si Facebook, iar prin limitarea potentialului, Google + a devenit repede plictisitor.