Google a pierdut ocazia de a achizitiona una dintre cele mai populare aplicatii pentru telefoane mobile, Instagram, dupa ce Facebook a facut o oferta care nu putea fi refuzata - 1 miliard de dolari.
Se pare ca achizitia in valoare de 1 miliard de dolari s-a intamplat atat de repede, incat nimeni nu a apucat sa mai vina cu o propunere. Google ar fi avut multe de castigat dintr-o astfel de achizitie, in special pentru reteaua sa de socializare, Google+, scrie Business Insider.
Conform Google, aproximativ 100 milioane de oameni folosesc Google+, putini comparativ cu cele 850 milioane de utilizatori ai Facebook. In plus, cifra raportata include persoanele care sunt conectate la conturile lor Google, inclusv Gmail si YouTube, nu doar numarul de conturi pe Google+.
Intre timp, Instagram a construit o retea de socializare alternativa cu 30 milioane de utilizatori intr-un an de zile, fara sa primeasca ajutor de la vreun alt produs.
Ce putea face Google cu Instagram
Daca Google achizitiona Instagram, ar fi fost o pierdere mare pentru Facebook, mai ales ca Instagram foloseste trasatura principala a retelei de socializare - impartasirea de poze - si a transpus-o in mediul device-urilor mobile intr-un mod in care Facebook nu a reusit pana acum.
Tot ce ar fi trebuit sa faca Google era sa cumpere Instagram si sa pastreze aplicatia in versiunea acuala, in timp ce imbunatatea aplicatia pentru Android, lansata saptamana trecuta. Acest lucru ar fi atras din ce in ce mai multi din utilizatorii aplicatiei mobile a Facebook.
Ce mai are Google de facut in situatia actuala? Ar putea achizitiona o alta platforma - Path, care insa nu e la fel de populara si nu creste la fel ca Instagram. Pana acum, Path are 2 milioane de utilizatori inregistrati.