Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Profitul PepsiCo pe trimestrul patru din 2006 a crescut cu 61%

Profitul PepsiCo pe trimestrul patru din 2006 a crescut cu 61%

Compania PepsiCo a anuntat, joi, o crestere cu 61% a profitului trimestrial, alimentat de evolutia buna a afacerii de snackuri Frito Lay din Statele Unite si de cresterea puternica din strainatate, informeaza Reuters.

Castigurile nete ale Pepsi au crescut, in al patrulea trimestru, cu 1,78 miliarde de dolari, respectiv cu 1,06 dolari pe actiune, de la 1,11 miliarde de dolari sau 65 de centi pe actiune, cu un an in urma.

Venitul net a crescut de la 10,10 miliarde de dolari cu un an in urma la 10,38 miliarde de dolari.

Portofoliul divers al Pepsi, care detine afacerea cu snackuri a Frito Lay, cea cu cereale Quaker, bauturile pentru sportivi Gatorade si alte afaceri cu racoritoare, a ajutat compania, deoarece preocuparea din ce in ce mai mare pentru sanatate, de pe multe piete dezvoltate, a indepartat consumatorii de bauturile cu mult zahar catre apa sau suc de portocale.

Reprezentantii PepsiCo, care are sediul in Purchase, New York, au declarat ca estimeaza o crestere anuala a volumurilor vandute si a venitului net de aproximativ 5%, pentru anul curent si castiguri pe actiune de cel putin 3,30 dolari.

Media estimarilor analistilor, pentru castigurile pe 2007, este de 3,31 dolari pe actiune, potrivit statisticilor Reuters.

Vanzarile din ianuarie ale McDonald's au depasit estimarile

McDonald's a inregistrat o crestere de 4,9% a vanzarilor din ianuarie la restaurantele fast-food deschise de cel putin 13 luni, depasind estimarile majoritatii analistilor, prin castigurile puternice in Europa si cresterea cererii pentru meniul de mic dejun popular in SUA, scrie Reuters.

Analistii estimau, in medie, o crestere de aproximativ 4%, potrivit notei de cercetare.

Vanzarile McDonald's au crescut cu 3,6% in restaurantele din SUA, cu 6,8% in Europa si cu 4,3% in Asia, Orientul Mijlociu si Africa.

Estimarile de crestere a vanzarilor ale analistilor erau, in medie, de 2% in SUA, de 7,5% in Europa si de 3,3% in Asia.

McDonald's, corporatia americana cu sediul in Oak Brook, Illinois, a castigat, in ultimii ani, datorita schimbarii drastice de strategie din 2003, care a prevazut includerea unor preparate mai scumpe in meniu, precum sandvisul cu pui, extinderea programului sau plata cu cartile de credit.

Programul prelungit si vanzarile noului preparat din pui Chicken Snack Wrap, precum si ale preparatelor pentru micul dejun au crescut rezultatele din ianuarie, potrivit reprezentantilor McDonald's. Analistii estimeaza, insa, ca grupul va inregistra vanzari mai mici pe piata americana in 2007, fata de castigurile foarte mari de anul trecut.

In Europa, unde schimbarea strategiei McDonald's s-a produs mai lent, compania s-a bucurat de castiguri crescute, datorita succesului inregistrat de produsele mai scumpe. Potrivit reprezentantilor McDonald's, vanzarile au fost deosebit de ridicate, in ianuarie, in Rusia si Franta.

Analistul de la Banc of America Securities, Andrew Barish, a spus, intr-o nota catre clienti, ca vanzarile puternice din Europa "ar putea atrage o crestere a veniturilor mai ridicata decat estimarile in 2007".

Barish a aplicat un rating "de achizitionare" pentru actiunile McDonald's.

Specialistii de la Goldman Sachs au adaugat, tot joi, McDonald's pe lista Americas Conviction Buy, motivand ca lantul de restaurante fast-food "ofera o siguranta relativa intr-un context de consum mai slab si in spatiul volatil al rastaurantelor".

Actiunile corporatiei americane s-au depreciat, in dimineata zilei de joi, cu 37 de centi, respectiv cu 0,8%, pana la 44,35 dolari pe unitate, la New York Stock Exchange, bursa de valori new-yorkeza.


Bloombiz
(Sursa: NewsIn)

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 802 ori