Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Corporatiile au suflet: Donatii de milioane pentru refugiati

Corporatiile au suflet: Donatii de milioane pentru refugiati


In sfarsit, corporatiile isi indreapta privirea catre fenomenul social care ameninta sa sufoce intreaga Europa, criza imigrantilor. Goldman Sachs, Google si Audi au inceput sa aloce sponsorizari masive pentru a rezolva o parte din nevoile imigrantilor preluati in taberele de refugiati.

Google a anuntat ca va dona un milion de euro catre organizatiile umanitare care asigura adapost, hrana, ingrijire medicala si alte servicii in centrele de primire a refugiatilor, arata postul american CNN Money.

Sponsorii fenomenului

Goldman Sachs a doua milioane de lire sterline catre Inaltul Comisariat ONU pentru Refugiati in scopul de a ajuta victimele razboaielor civile sa parasesca zonele de conflict.

Comisariatul ONU a anuntat ca, in doar 6 zile, a primit donatii in valoare de 17 milioane de dolari de la companii si persoane fizice deopotriva.

Inclusiv Uber a anuntat ca va pune la dispozitie masini pentru colectarea donatiilor de haine si jucarii pentru organizatia "Salvati Copiii" din 20 de state europene.

Audi a ales sa sponsorizeze cu un milion de euro programele de asistenta de urgenta din centrele locale din Germania, a anuntat divizia de lux a constructorului auto.

Inaltul Comisariat ONU pentru Refugiati a confirmat ca se afla in discutii pentru strangerea unor ajutoare umanitare cu alte branduri renumite: Zara, Ericsson, Volvo, H&M si Brown Forman.

Pentru anul in curs, Germania pare sa fie campioana preluarii de imigranti, Berlinul anuntand ca se asteapta ca numarul total de cereri de azil rezolvate in 2015 sa se ridice la 800.000.

Solidaritate

Avalansa de refugiati ajunsa pe pamant german a declansat o adevarata miscare de solidaritate in tara.

Clubul de fotbal Bayern Munchen a anuntat ca va dona 1 milion de euro pentru programe umanitare destinate refugiatilor, iar in plus va avea grija ca micutii instalati intr-o tabara de primire din Munchen sa beneficieze de un centru unde sa li serveasca mese calde de 3 ori pe zi si sa invete limba germana.

Exemplul fotbalistilor bavarezi a fost imediat preluat si de alte cluburi de fotbal de pe continent, Real Madrid facand public un anunt conform caruia ar urma sa doneze aceeasi suma pentru a ajuta la instalarea refugiatilor in Spania.

Primele 80 de cluburi de fotbal din Europa au acceptat ca un euro din valoarea oricarui bilet vandut la meciurile de deschidere a unor competitii sa fie directionat catre programele de ajutorare a imigrantilor.

In total se asteapta ca suma sa fie cuprinsa intre 2-3 milioane de euro.

Dar exemplele de solidaritate nu se opresc aici. Petter Stordalen, un hotelier norvegian s-a oferit sa asigure 5000 de nopti de cazare pentru grupurile de refugiati ajunsi in Norvegia.

Miliardarul egiptean Naguib Sawiris a promis chiar sa cumpere o insula de la guvernele Greciei sau Italiei pentru a o transforma intr-un centru de primire a imigrantilor.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 2116 ori