Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

ANAF desfiinteaza 150 de administratii fiscale

ANAF desfiinteaza 150 de administratii fiscale

presedintele ANAF a anuntat ca 100-150 de administratii financiare din comune si orase mici vor fi desfiintate, urmand sa fie relocati peste 2000 de angajati. De asemenea, Garda Financiara si Autoritatea Nationala a Vamilor vor functiona in continuare separat la nivel teritorial.

"Discutiile noastre cu FMI au vizat reorganizarea ANAF si s-au analizat propunerile noastre.

Am decis desfiintarea in perioada urmatoare a 100-150 de administratii fiscale din orase mici si comune unde nivelul de colectare era ineficient, iar cei aproximativ 2.000 de angajati vor fi relocati catre sectoarele noastre unde exista un deficit de personal, respectiv control fiscal, executare silita si Directia de Mari Contribuabili, inclusiv Directia Generala a Finantelor Publice Bucuresti", a precizat Blejnar.

Presedintele ANAF a spus ca in prezent in judetele mici administratiile financiare se confrunta cu un excedent de personal, iar in alte zone exista deficit de personal in domeniile control fiscal, executare silita, precum si la Directia de Mari Contribuabili, astfel incat nu se pune problema unor disponibilizari.

"De doi ani de zile ANAF nu a mai facut angajari, iar cele peste 2.500 de persoane care au plecat la cerere nu au mai fost inlocuite. Sunt domenii unde avem nevoie de oameni, astfel incat vom face relocari", a explicat Blejnar.

Reprezentantul ANAF a mai spus ca in cazul Autoritatii Nationale a Vamilor si Garzii Financiare s-a luat decizia ca cele doua institutii sa functioneze in continuare separat la nivel teritorial.

"La nivel central cele doua institutii functioneaza impreuna, sub autoritatea ANAF. Au existat mai multe propuneri legate de reorganizarea ANAF, una dintre acestea fiind de comasare a Garzii si Autoritatii Vamale", a adaugat Blejnar.

La sfarsitul anului trecut, ANAF avea 29.421 de angajati, dintre care in Administratia Fiscala - 24.233 (din care peste 5.000 in Trezorerie), in Garda Financiara - 1.404 si in Autoritatea Nationala a Vamilor - 3.784, potrivit raportului de activitate al institutiei.

"ANAF va intra intr-o restructurare, o realocare a personalului, deoarece trebuie sa transferam o parte dintre angajati catre Directia Generala de Mari Contribuabili si sa reducem personalul de la ghisee pentru ca vom continua procesul de depunere online a declaratiilor.

Va fi un intreg proces de restructurare, pentru ca aceasta institutie trebuie sa fie mai eficienta. Daca vom aplica si un sistem integrat de informatizare, 20% din personalul ANAF va trebui directionat spre alte sectoare", declara, la sfarsitul lunii aprilie, ministrul Finantelor, Gheorghe Ialomitianu.

Ialomitianu a explicat ca proiectele de acte normative pentru restructurarea ANAF urmeaza sa fie discutate cu reprezentantii Fondului Monetar, ai Bancii Mondiale si ai Comisiei Europene.

"Avem pregatite proiectele de actele normative, care trebuie discutate deoarece suntem intr-un acord care cuprinde si imbunatatirea activitatii ANAF. Chiar daca nu am fi incheiat un nou acord ar fi trebuit sa continuam implementarea reformelor. Agentia Fiscala trebuie restructurata, activitatea trebuie imbunatatita, gradul de colectare trebuie sa creasca. Beneficiem de asistenta expertilor pentru implemetarea acestor reforme", a mentionat Ialomitianu.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 2049 ori