Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Vanzarile Renault cad. Se pregateste alianta cu americanii?

Vanzarile Renault cad. Se pregateste alianta cu americanii?

Potrivit unui raport publicat de ziarul financiar "La Tribune", concernul francez Renault se confrunta cu o scadere semnificativa a vanzarilor. In primele sapte luni ale anului, Renault a vandut in Europa cu 9,5% mai putine masini comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.Deosebit de puternica a fost scaderea vanzarilor in Marea Britanie, cu peste 23%. In Spania ea a reprezentat 16,5% si in Germania 11,5%. Pierderile sunt cauzate in principal de refuzul companiei franceze de a colabora cu firmele care inchiraza masini cu pret scazut insa si de schimbarile planificate de Renault la modelele de automobile de pe piata.

Potrivit statisticilor tipurile Megane, Scenic, Laguna si Espace au inregistrat cele mai mari pierderi in ultima perioada. Astfel concernul intentioneaza sa lanseze pe piata noi variante ale Twingo si Laguna.

Al patrulea producator de automobile european a refuzat pana in prezent sa dea o declaratie in acest sens. Un purtator de cuvant al Renault a declarat miercuri agentiei de presa Reuters doar ca scaderea vanzarilor este determinata de decizia concernului de a se concentra pe clientii privati.

In complicata conjunctura actuala a pietei auto, este tot mai des vehiculata posibilitatea unui parteneriat intre concernul franco-nipon si unul din gigantii producatori auto americani.Un eventual parteneriat intre Renault-Nissan si constructorul auto american Ford Motor ar genera mai multe beneficii decat o colaborare intre grupul franco-japonez si compania americana General Motors (GM), au declarat mai multi analisti, citati de Reuters.

Reprezentantii Renault si Nissan au refuzat sa comenteze, anterior, informatiile aparute in presa potrivit carora directorul general al Ford, Bill Ford, l-a contactat telefonic pe Carlos Ghosn, directorul general al Renault si Nissan, pentru a propune initierea unor discutii, daca negocierile cu GM esueaza pana la mijlocul lunii octombrie.

Dupa ce presa a prezentat in mod entuziast potentialul parteneriat dintre Renault- Nissan si GM, directorii generali ai celor doua grupuri auto au adoptat o atitudine prudenta. Ghosn a declarat ca orice decizie depinde de amploarea sinergiilor care pot fi realizate, iar Rich Wagoner, directorul general al GM, a afirmat ca se concentreaza asupra procesului de restructurare a grupului american.

Patrice Solano, analist la Kepler Equities, apreciaza ca o alianta cu Ford ar fi mai profitabila decat parteneriatul cu GM. "Sinergiile de pe piata nord-americana sunt mai mari intre Ford si Nissan, iar in Europa, un acord cu Ford ar genera mai multe oportunitati decat o alianta cu GM. Ford inseamna, in Europa, si Jaguar, Volvo, Land Rover, Aston Martin", a declarat Solano. Rod Lache, analist la Deutsche Bank, a aratat, de asemenea, ca o alianta cu Ford ar crea o valoare superioara. "Consideram ca Ford realizeaza in mod ineficient achizitiile, un domeniu in care Renault-Nissan beneficiaza de o expertiza substantiala", a spus Lache. Un alt specialist apreciaza ca un parteneriat intre Renault-Nissan si Ford ar fi mai simplu si eficient, intrucat brandurile detinute de cele doua grupuri nu s-ar suprapune.

Analistii au mai aratat ca un posibil obstacol in realizarea unei astfel de tranzactii este reprezentat de controlul strict exercitat de familia Ford asupra companiei. Analistii anticipeaza ca Renault va urmari preluarea unei participatii la constructorul american, care sa ii asigure acceasi puterea decizionala detinuta de familia Ford. Familia Ford are o participatie de 4% la grupul auto, care ii asigura 40% din drepturile de vot. Constructorul american se confrunta cu cresterea pierderilor, pe fondul reducerii cotei de piata in America de Nord, in urma scaderii cererii pentru camionete si autovehicule de teren.

Renault detine o participatie de 44% la Nissan, al doilea mare producator japonez de automobile si al saptelea pe plan mondial, iar Carlos Ghosn este creditat pentru redresarea companiei constructorulului auto.

Bloombiz

si

Agentia Mediafax

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 961 ori