Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Vanz?rile General Motors din Europa au sc?zut din cauza crizei economice

Vanz?rile General Motors din Europa au sc?zut din cauza crizei economice
Volumul total de autovehicule General Motors (GM) comercializate in toat? Europa, in primul semestru din 2008, a sc?zut cu 1,9 procente, pan? la 1.620.619 de autovehicule vandute, acest lucru datorandu-se in special crizei economice globale.

Potrivit
reprezentantilor companiei, dificultatile economice influenteaza
puternic activitatile comerciale din Europa de Vest, unde volumul de
autovehicule GM vandute a inregistat o scadere de 10,7 procente in
regiune, ajungand la 1.148.535 de autovehicule, cu o cota de piata de
9,2%.



Acestia mai spun insa ca rezultatele companiei in Europa de Est
au compensat conditiile dificile ale pietei din Europa de
Vest, inregistrandu-se vanzari de 385.653 de autovehicule, cu 17
procente mai mult decat in 2007
si avand o cota de piata de 2,2
procente in toata Europa.



"General
Motors a vandut in intervalul ianuarie - septembrie 2008, in Europa de
Est, 318.245 de autovehicule si a atins o cota de piata de 10,4
procente, inregistrand o crestere de 43 de procente a volumului fata de
cele 23 procente ale restului industriei. Cu toate acestea ne
confruntam cu o serie de dificultati economice fara precedent datorita
crizei economice globale. Criza creditelor si inflatia ce rezulta din
cresterea preturilor petrolului si a bunurilor de larg consum au
afectat puternic increderea clientilor. Ne dam toata silinta pentru a
face fata acestei perioade dificile
, cu o multime de produse noi,
inclusiv noile modele Opel Insignia si Chevrolet Cruze si prin
administrarea productiei si a costurilor cat mai bine cu putinta", a
declarat presedintele filialei GM Europa, Carl-Peter Forster.



Acesta
a mai adaugat ca strategia agresiva de crestere a companiei GM
implementata in Europa Centrala si de Est da roade, iar capacitatea
companiei de a se dezvolta pe cele mai noi piete din lume este
esentiala pentru succesul pe termen lung al acesteia. Anul trecut,
aproximativ 40 % din vanzarile totale din industrie au fost
asigurate de pietele emergente, iar pana in 2012, se asteapta ca 45%
din vanzarile totale sa provina de pe pietele emergente.



In
prezent, trei sferturi din toate autovehiculele noi sunt inca livrate
in Europa de Vest, insa pana in 2011, peste o treime din livrarile
europene vor fi efectuate catre Europa Centrala si de Est
. "Partea
leului din acest volum estic aflat in crestere va apartine Rusiei,
unde anul trecut au fost vandute peste 2,7 milioane de autovehicule
noi, insa si alte piete din regiune joaca un rol important", mai spun
cei de la GM.



Astfel,
GM aproape ca si-a dublat cresterea industriala in Rusia in ultimul an,
inregistrand o crestere a vanzarilor cu 44 de procente, ajungand la
256.765 de autovehicule (comparativ cu cresterea de 23 % a intregii
industrii). GM se dezvolta foarte rapid si pe piete precum Ucraina (26
de procente in 2008), Turcia (17 procente) si Polonia (12 procente).



"In
ciuda unor diminuari ale vanzarilor inregistrate luna trecuta in Rusia
si pe alte piete Est-europene, anticipam o dezvoltare economica
sustinuta
care sa ridice nivelul de trai si cererea de autovehicule in
intreaga Europa de Est. Tendintele pe care le anticipam in ceea ce
priveste volumul de vanzari si puterea de cumparare asigura faptul ca
Europa de Est, in special Rusia, constituie oportunitati enorme pentru
GM pe termen lung. In ciuda economiei auto dificile si competitive din
Europa, GM se va concentra asupra cultivarii avantajului detinut in
Rusia si in alte tari din regiune", a mai afirmat Forster.



Conducerea
companiei sustine ca in ciuda provocarilor din Europa de Vest si a
diminuarii vanzarilor pe piata din Rusia in luna septembrie, Chevrolet
continua sa se dezvolte in Europa
, marca inregistrand cel mai important
volum de vanzari si cea mai mare cota de piata a tuturor timpurilor in
perioada ianuarie - septembrie comercializandu-se 385.653 de
autovehicule si atingand o cota de piata de 2,2 la suta.



In
tot acest timp, Opel/Vauxhall a vandut 1.174.534 de autovehicule in
Europa, cu 6% mai putin decat anul trecut. Opel a vandut in ultimul an
78.051 de autovehicule in Rusia, o crestere de 73,3 de procente fata de
anul trecut, marca imbunatatindu-si performanta si pe piete precum
Polonia (o crestere de 12,2 procente) si Turcia (o crestere de 13,3
procente).



Saab a
vandut 53.805 de autovehicule in Europa in perioada ianuarie -
septembrie 2008, iar vanzarile Cadillac au crescut cu 3,1 de procente
fata de 2007, pana la 3.746 de unitati, in timp ce vanzarile HUMMER au
crescut cu 9,5 de procente, ajungand la 1.781 de unitati.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1674 ori