La editia din acest an, noile tehnologii ecologice si combustibilii alternativi se afla in prim-plan. La editia cu numarul 78 a Salonului Auto de la Geneva au fost anuntate peste 130 de premiere europene si mondiale din toate sectoarele industriei auto internationale. Si in acest an, tendinta este accentuata pe masini care folosesc tehnologii alternative si combsutibili neconventionali pentru propulsie.
In cele 10 zile cat dureaza evenimentul, de
pe 6 pana pe 16 martie, vor fi prezente aproape 1.000 de marci din peste 30 de
tari si aproape 260 de expozanti. Aproape toate marcile prezente la Geneva 2008
si-au intensificat studiile de cercetare si dezvoltare pentru a gasi noi metode
de propulsie.
Din cele 94 de premiere mondiale si
europene, 17 sunt concepte care folosesc tehnologii alternative de propulsie.
Mai mult, Hala 3 a complexului expozitional Palexpo din Geneva este special
dedicata acestui fapt. Interesul major pentru acest an va fi, ca de obicei in
ultima perioada, pentru vehiculele cu propulsoare electrice.
130 de premiere europene si mondiale
Producatorii importanti vor fi prezenti cu
modele hibride, si aici merita mentionat pionierul acestui domeniu, gigantul
japonez Toyota, ce va prezenta si modele de lux echipate cu motor electric. Si
producatorii chinezii s-au aventurat in acest domeniu, compania BYD fiind
prezenta la Geneva cu un model hibrid.
Totusi, Salonul auto de la Geneva nu
reprezinta doar vitrina tehnologica a viitorului, pentru ca trei dintre
companiile prezente vor avea de celebrat. Italdesign, creatorul primului
Volkswagen Golf sau a altor modele precum Alfa Romeo Brera sau Fiat Grande
Punto, a intretinut mai bine de 40 de ani visele pasionatilor designului auto,
ridicat la rang de arta. Un alt clasic in viata al carosierilor de lux este
Franco Sbarro va sarbatori 35 de ani de cand produsele sale sunt vedete ale
Salonului de la Geneva.
Propulsiile hibride si carosierii de lux
sunt totusi o mica parte din cele aproape 1.000 de marci prezente la eveniment,
iar Geneva 2008 va fi mijlocul cel mai profitabil pentru constructorii auto sa
arate lumii ce pot. Constructorul sud-coreean Hyundai vine anul acesta la
Palexpo cu o sumedenie de premiere, europene sau mondiale.
Merita amintite noul Hyundai Sonata,
premierea europeana, Hyundai Matrix, premiera mondiala, la fel si Hyundai
Eco-Dinamic. Pe langa premiere, Hyundai expune si HED-5, un concept car
monovolum cu 6 locuri, construit din materiale moderne si cu o mare
versatilitate. In standul sud-coreenilor vor mai fi prezente bine-cunoscutele
modele ale anului 2008 – adica micutul i10, Getz, i30 & i30 break,
monovolumul Grandeur, sportivul Coupe si consacratele SUV-uri Tucson si Santa
Fe.
GM pune accentul pe sistemul
"Flex"
General Motors va fi prezent la Geneva 2008
cu toata pleiada de branduri europene aflate sub umbrela sa. Cea mai cunoscuta
marca, Opel, va expune Opel Concept in premiera mondiala. Acelasi statut il va
avea si conceptul Meriva cu solutia inovatoare "FlexDoor" pentru
portiere.
De asemenea, vor fi prezente noile editie
Zafira si Agila, pregatite de lansare. Standul va mai beneficia de aportul
modelului Tigra TwinTop "Illusion" in varianta Soft-Top. Variantele
ecoFLEX sunt atractiile principale ale gamei Opel pentru acest an.
Opel implementeaza treptat initiativa
ecoFLEX pentru o mobilitate compatibila cu mediul: dupa prezentarea conceptului
si premiera modelului Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX la IAA 2007 la Frankfurt, Opel
prezinta acum toata gama ecoFLEX la Geneva si subliniaza potentialul sau de
reducere a consumului de carburant si a emisiilor. Aceste autovehicule
ecologice vor aparea pe piata in aceasta primavara.
Numele ecoFLEX este dat fiecarei variante de
motorizare din gama modelelor Opel care sunt cele mai economice in ceea ce
priveste consumul de carburant si prin urmare cu cel mai redus nivel de emisii
de gaze toxice. General Motor isi expune la Geneva 2008 toate armata de modele
din gama premium.
Saab Concept este premiera mondiala, Saab
9-4X BioPower, premiera europeana, Cadillac CTS Coupe, premiera europeana,
acelasi statut il va avea si Cadillac CTS-V, Corvette ZR1 este tot o premiera
europeana, in timp ce Chevrolet Aveo cu trei usi este prezent in premiera
mondiala.
Mazda va fi prezenta la Salonul Auto de la
Geneva cu versiunea cu trei usi a noii Mazda 2. Evenimentul va prilejui si alte
trei premiere europene: conceptul Taiki, echipat cu noua generatie a motorului
rotativ dezvoltat de Mazda, si modelul hibrid Mazda5 Hydrogen RE. Mazda 2 in
varianta cu trei usi va contribui direct in procesul de crestere al Mazda in
Europa, prin segmentul nou de clienti pe care il va atrage.
Vehiculul va avea disponibile aceleasi
motoare ca si modelul deja existent pe piata, respectiv cele pe benzina de 1,3l
si 1,5l, precum si motorul common-rail turbo diesel de 1,4l. In decembrie,
mezina gamei nipone a primit o cotatie de cinci stele pentru protectia
pasagerilor adulti in urma testelor efectuate de Euro-NCAP.
700.000 este numarul de vizitatori estimat
de organizatorii evenimentului in cele 11 zile de desfasurare
Intre amintiri si tehnologii alternative
Una dintre surprizele placute de la standul
Volkswagen va fi noul Scirocco.
Acesta va fi lansat in luna septembrie pe
piata europeana. Oficialii companiei germane au fost destul de zgarciti in a da
informatii despre acest model, chiar daca a fost creat un site special pentru
acest model. Singura informatie oficiala este legata de motorizari, Scirocco va
dispune la inceput de un propulsor cu 4 cilindri 2.0 TSI, care va dezvolta
aproape 200 de cai putere.
Acesta va fi urmat de motorizari mai
puternice, intre care si un varf de gama V6. Scirocco va fi disponibil atat cu
tractiune pe puntea fata, dar si integrala, oferita optional. Noul model va fi
produs la uzina Volkswagen din Portugalia, in paralel cu decapotabila Eos.
Cum ambele masini utilizeaza cam aceleasi
componente, este posibil ca Scirocco sa fie realizat si in versiune cabrio, ce
ar urma sa beneficieze de acelasi acoperis metalic ca la Eos. Pe langa
Scirocco, Volkswagen lanseaza la Geneva o versiune hibrid diesel-electric a
modelului Golf, capabila sa ofere un consum de 3,4 litri de motorina la suta de
kilometri.
Oficialii Volkswagen spun ca Golf hibrid va
emite in atmosfera 89 grame de dioxid de carbon pe km. Pentru a face o
comparatie, Toyota Prius are un consum de 4,3 litri si emite cu 17% mai multe
dioxid de carbon, 104 g/km. In prezent nu este clar daca Volkswagen va produce
in serie conceptul hibrid pe care il va prezenta la Geneva. In acest caz, mai
mult ca sigur, tehnologia se va regasi si pe celelalte variante Volkswagen.