Protectia mediului, tema principala a salonului auto de la Geneva - 27 Februarie 2008

Miercuri, 27 Februarie 2008, ora 23:46
1380 citiri
Protectia mediului, tema principala a salonului auto de la Geneva - 27 Februarie 2008

La editia din acest an, noile tehnologii ecologice si combustibilii alternativi se afla in prim-plan. La editia cu numarul 78 a Salonului Auto de la Geneva au fost anuntate peste 130 de premiere europene si mondiale din toate sectoarele industriei auto internationale. Si in acest an, tendinta este accentuata pe masini care folosesc tehnologii alternative si combsutibili neconventionali pentru propulsie.

In cele 10 zile cat dureaza evenimentul, de

pe 6 pana pe 16 martie, vor fi prezente aproape 1.000 de marci din peste 30 de

tari si aproape 260 de expozanti. Aproape toate marcile prezente la Geneva 2008

si-au intensificat studiile de cercetare si dezvoltare pentru a gasi noi metode

de propulsie.

 

Din cele 94 de premiere mondiale si

europene, 17 sunt concepte care folosesc tehnologii alternative de propulsie.

Mai mult, Hala 3 a complexului expozitional Palexpo din Geneva este special

dedicata acestui fapt. Interesul major pentru acest an va fi, ca de obicei in

ultima perioada, pentru vehiculele cu propulsoare electrice.

 

130 de premiere europene si mondiale

 

Producatorii importanti vor fi prezenti cu

modele hibride, si aici merita mentionat pionierul acestui domeniu, gigantul

japonez Toyota, ce va prezenta si modele de lux echipate cu motor electric. Si

producatorii chinezii s-au aventurat in acest domeniu, compania BYD fiind

prezenta la Geneva cu un model hibrid.

 

Totusi, Salonul auto de la Geneva nu

reprezinta doar vitrina tehnologica a viitorului, pentru ca trei dintre

companiile prezente vor avea de celebrat. Italdesign, creatorul primului

Volkswagen Golf sau a altor modele precum Alfa Romeo Brera sau Fiat Grande

Punto, a intretinut mai bine de 40 de ani visele pasionatilor designului auto,

ridicat la rang de arta. Un alt clasic in viata al carosierilor de lux este

Franco Sbarro va sarbatori 35 de ani de cand produsele sale sunt vedete ale

Salonului de la Geneva.

 

Propulsiile hibride si carosierii de lux

sunt totusi o mica parte din cele aproape 1.000 de marci prezente la eveniment,

iar Geneva 2008 va fi mijlocul cel mai profitabil pentru constructorii auto sa

arate lumii ce pot. Constructorul sud-coreean Hyundai vine anul acesta la

Palexpo cu o sumedenie de premiere, europene sau mondiale.

 

Merita amintite noul Hyundai Sonata,

premierea europeana, Hyundai Matrix, premiera mondiala, la fel si Hyundai

Eco-Dinamic. Pe langa premiere, Hyundai expune si HED-5, un concept car

monovolum cu 6 locuri, construit din materiale moderne si cu o mare

versatilitate. In standul sud-coreenilor vor mai fi prezente bine-cunoscutele

modele ale anului 2008 – adica micutul i10, Getz, i30 & i30 break,

monovolumul Grandeur, sportivul Coupe si consacratele SUV-uri Tucson si Santa

Fe.

 

GM pune accentul pe sistemul

"Flex"

 

General Motors va fi prezent la Geneva 2008

cu toata pleiada de branduri europene aflate sub umbrela sa. Cea mai cunoscuta

marca, Opel, va expune Opel Concept in premiera mondiala. Acelasi statut il va

avea si conceptul Meriva cu solutia inovatoare "FlexDoor" pentru

portiere.

 

De asemenea, vor fi prezente noile editie

Zafira si Agila, pregatite de lansare. Standul va mai beneficia de aportul

modelului Tigra TwinTop "Illusion" in varianta Soft-Top. Variantele

ecoFLEX sunt atractiile principale ale gamei Opel pentru acest an.

 

Opel implementeaza treptat initiativa

ecoFLEX pentru o mobilitate compatibila cu mediul: dupa prezentarea conceptului

si premiera modelului Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX la IAA 2007 la Frankfurt, Opel

prezinta acum toata gama ecoFLEX la Geneva si subliniaza potentialul sau de

reducere a consumului de carburant si a emisiilor. Aceste autovehicule

ecologice vor aparea pe piata in aceasta primavara.

 

Numele ecoFLEX este dat fiecarei variante de

motorizare din gama modelelor Opel care sunt cele mai economice in ceea ce

priveste consumul de carburant si prin urmare cu cel mai redus nivel de emisii

de gaze toxice. General Motor isi expune la Geneva 2008 toate armata de modele

din gama premium.

 

Saab Concept este premiera mondiala, Saab

9-4X BioPower, premiera europeana, Cadillac CTS Coupe, premiera europeana,

acelasi statut il va avea si Cadillac CTS-V, Corvette ZR1 este tot o premiera

europeana, in timp ce Chevrolet Aveo cu trei usi este prezent in premiera

mondiala.

 

Mazda va fi prezenta la Salonul Auto de la

Geneva cu versiunea cu trei usi a noii Mazda 2. Evenimentul va prilejui si alte

trei premiere europene: conceptul Taiki, echipat cu noua generatie a motorului

rotativ dezvoltat de Mazda, si modelul hibrid Mazda5 Hydrogen RE. Mazda 2 in

varianta cu trei usi va contribui direct in procesul de crestere al Mazda in

Europa, prin segmentul nou de clienti pe care il va atrage.

 

Vehiculul va avea disponibile aceleasi

motoare ca si modelul deja existent pe piata, respectiv cele pe benzina de 1,3l

si 1,5l, precum si motorul common-rail turbo diesel de 1,4l. In decembrie,

mezina gamei nipone a primit o cotatie de cinci stele pentru protectia

pasagerilor adulti in urma testelor efectuate de Euro-NCAP.

 

700.000 este numarul de vizitatori estimat

de organizatorii evenimentului in cele 11 zile de desfasurare

 

Intre amintiri si tehnologii alternative

 

Una dintre surprizele placute de la standul

Volkswagen va fi noul Scirocco.

Acesta va fi lansat in luna septembrie pe

piata europeana. Oficialii companiei germane au fost destul de zgarciti in a da

informatii despre acest model, chiar daca a fost creat un site special pentru

acest model. Singura informatie oficiala este legata de motorizari, Scirocco va

dispune la inceput de un propulsor cu 4 cilindri 2.0 TSI, care va dezvolta

aproape 200 de cai putere.

 

Acesta va fi urmat de motorizari mai

puternice, intre care si un varf de gama V6. Scirocco va fi disponibil atat cu

tractiune pe puntea fata, dar si integrala, oferita optional. Noul model va fi

produs la uzina Volkswagen din Portugalia, in paralel cu decapotabila Eos.

 

Cum ambele masini utilizeaza cam aceleasi

componente, este posibil ca Scirocco sa fie realizat si in versiune cabrio, ce

ar urma sa beneficieze de acelasi acoperis metalic ca la Eos. Pe langa

Scirocco, Volkswagen lanseaza la Geneva o versiune hibrid diesel-electric a

modelului Golf, capabila sa ofere un consum de 3,4 litri de motorina la suta de

kilometri.

 

Oficialii Volkswagen spun ca Golf hibrid va

emite in atmosfera 89 grame de dioxid de carbon pe km. Pentru a face o

comparatie, Toyota Prius are un consum de 4,3 litri si emite cu 17% mai multe

dioxid de carbon, 104 g/km. In prezent nu este clar daca Volkswagen va produce

in serie conceptul hibrid pe care il va prezenta la Geneva. In acest caz, mai

mult ca sigur, tehnologia se va regasi si pe celelalte variante Volkswagen.

Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă, Directorul Financiar al ONE United Properties, a participat la cea de-a treia ediție a Quarterly Report, din 6 martie, eveniment marca Ziare.com, alături de partenerul principal...
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Peste 80 din cei 186 de angajaţi ai combinatului de alumină Alum SA din Tulcea vor rămâne fără locuri de muncă, începând de luni, a anunţat, joi, 28 martie, subprefectul judeţului...