Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Producatorii auto ofera cumparatorilor benzina gratis sau la pret redus, pentru a impulsiona vanzarile de vehicule

Producatorii auto ofera cumparatorilor benzina gratis sau la pret redus, pentru a impulsiona vanzarile de vehicule
Producatorii auto incep sa recurga la tactici neobisnuite in SUA si Marea Britanie pentru a atrage tot mai multi clienti - benzina gratis pentru cateva luni de la cumpararea unui nou model sau posibilitatea de a alimenta la preturi mai mici, scrie Fiancial Times.

Miscarea vine dupa ce cresterea pretului carburantilor a afectat vanzarile de masini in aceste tari.



Spre
exxemplu, in Marea Britanie, Fiat ofera cumparatorilor modelului Grande
Punto combustibil gratis timp de noua luni plus carburant in valoare de
aproape 2.000 de dolari.



Peste ocean, in SUA, Chrysler va lansa
o campanie prin care cei care cumpara anumite modele de Jeep, Chrysler
si Dodge pot alimenta cu preturi mai mici (2,99 dolari/galon). Clientii
pot avea acest avantaj timp de trei ani.



Totul vine pe fondul
crizei creditelor si avansului pretului petrolului, circumstante ce au
dus la scaderea pietei auto din SUA care in aprilie a inregistrat cel
mai jos nivel al vanzarilor din ultima decada.



Ofertele cu carburant la
pret redus isi propun sa-i incurajeze pe cei care ezita sa-si ia masini
din cauza pretului mare la benzinei. Chrysler, marca a carei gama
americana are multe vehicule mari cu consum ridicat, este printre cele
mai afectate de cresterea pretului carburantilor, mai ales ca multi
clienti sunt acum fortati sa-si ia masini mai economice.



In SUA,
vanzarile Chrysler au scazut cu 23% in aprilie, fata de a patra luna a
anului trecut, in timp ce la General Motors vanzarile au scazut cu 16%,
iar la Ford cu 12%. Si in Marea Britanie se asteapta ca vanzarile din
luna a patra sa fie mai slabe.



Pe de alta parte, revista
britanica WhatCar estimeaza ca in Regatul Unit cineva care isi cumpara
o masina noua poate ajunge sa obtina un discount de 3.000 de dolari, cu
10% mai mult decat acum un an. Reducerile vin si sub forma de
finantare, service gratuit sau la pret redus.



In SUA, in medie
un client obtine un discount de circa 2.500 de dolari cand isi ia
masina noua, in crestere fata de anul trecut, conform estimarilor
edmunds.com. Producatorii americani incep sa reduca schimburile si
chiar sa inchida fabrici care produc SUV-uri si minivan-uri, ori muta
productia lor in tari low - cost.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1022 ori