Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Ma?inile mici ?i cele de lux au crescut impreun? in preferin?ele romanilor

Ma?inile mici ?i cele de lux au crescut impreun? in preferin?ele romanilor

In ultimele luni, autoturismele din clasa medie au inregistrat ins? sc?deri importante ale vanz?rilor.

In primele noua luni ale anului, cea mai

importanta crestere la o categorie, de 39,3%, s-a inregistrat la

masinile din clasa A, adica cele mai mici masini, indica o statistica a

Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Autoturisme (APIA).

Aceasta categorie a fost impinsa de

la spate de modelele Toyota Aygo care a raportat o crestere de 120%, de

Smart Forwo (97,1%) si Chevrolet Spark (17,6%), modelul aflat si pe

primul loc in categorie dupa vanzari, cu o cota de piata de 33,5%. Si

Hyundai i 10 s-a descurcat excelent in conditiile in care este o

noutate pe piata, ajungand sa detina 27,7% din acest segment.

Clasa A a pierdut, in schimb, din cauza Citroen

C1 care a vandut in primele 9 luni cu 51,8% mai putin fata de anul

trecut. De asemenea, nici viata lui Peugeot 107 nu pare mai lunga,

masinuta gasindu-si cu 28,2% mai putini cumparatori decat anul trecut.



In

crestere sunt si vanzarile la autoturismele din clasa C cu 21,5% fata

de primele 9 luni ale lui 2007. Vedeta segmentului, Ford Focus, a

crescut cu 76,6% fata de anul trecut, ajungand la 6.666 de unitati la 9

luni si o cota de piata ce plaseaza modelul pe locul secund in

categorie: 9,7%. Skoda Octavia, asezata confortabil pe prima pozitie cu

o cota de 11,6%, a crescut si ea cu 50,5%. Opel Astra a performat

aproape la fel de bine, consumatorii romani bagand in buzunarele

General Motors echivalentul a 3.373 de masini, cu 42,2% mai multe

unitati decat in 2007.

Totodata, la mai putin de un an de la lansare,

Kia Cee'd a ajuns deja pe pozitia a treia in clasa sa, acaparand 8,9%

din piata. Mai mult, in septembrie C'eed este chiar lider in clasa C,

cu 850 de unitati vandute si o cota de 11,9%.


In ciuda

trendului din Statele Unite ale Americii, unde cresterea preturilor la

combustibili a indepartat consumatorii de SUV-uri, in Romania aceste

autoturisme "musca" tot mai mult din piata. Din date APIA, vanzarile de

masini cu tractiune 4X4 au crescut in primele luni ale acestui an cu

12,71% fata de perioada similara a anului trecut. BMW

X5

ramane si in acest an cel mai bine vandut model BMW, dupa ce in 2007

a fost tot primul in acest top.

In schimb, Hyundai

Tucson, inca cel mai vandut model SUV de pe piata autohtona, la noua

luni, a pierdut in perioada ianuarie-septembrie anul curent 39,4% in

vanzari, ajungand la o cota de piata de 9,7%, in vreme ce "fratele

sau", Santa Fe, a inregistrat o diminuare a vanzarilor si mai mare:

49,3%. Tucson si Santa Fe sunt printre cele mai ieftine SUV-uri de pe

piata autohtona.

Daca luam in calcul cifrele pe ianuarie-septembrie,

cele mai vandute SUV-uri au fost cele din "familia" VW. Este vorba de

Tiguan si Touareg, care au urcat pe prima, respectiv a doua pozitie,

surclasand astfel modelul Tucson. Lansat in ianuarie anul curent,

Tiguan si-a gasit pana in septembrie 1.364 de cumparatori, in timp ce

Touareg a vandut in acelasi interval de timp 979 de unitati, cu 4% mai

putine decat in perioada similara a anului trecut.

In ceea

ce priveste clasele pentru care numarul de clienti a fost in scadere in

ultimele noua luni, datele APIA indica faptul ca monovolumele au scazut

in vanzari cu 14,1% raportat la ianuarie-septembrie 2007. Totodata,

clasa B si-a gasit cu 13% mai putini pretendenti decat in anul

anterior.


Modele precum Chevrolet Aveo, VW Polo sau Renault

Clio au consemnat vanzari cu doua cifre mai mici, adica 34,5%, 24,7%,

respectiv 23%, contribuind semnificativ la "decaderea clasei". Printre

putinele din clasa B care au performat, avand cresteri, au fost Opel

Corsa (38,6%), Toyota Yaris (29,7%) si Fiat Grande Punto (17,7%).

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 1712 ori