Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Liderul pietei auto vizeaza afaceri de 2,6 miliarde euro

Liderul pietei auto vizeaza afaceri de 2,6 miliarde euro

Automobile Dacia, cel mai mare producator auto din Romania, estimeaza pentru acest an o crestere de circa 30% a cifrei de afaceri, la 2,6 miliarde euro, fata de nivelul de 6,93 miliarde lei (2,07 miliarde euro), raportat anul trecut, au declarat reprezentantii companiei.

"Luam in discutie o crestere de circa 30% a

cifrei de afaceri. Imbunatatirea rezultatelor va fi consecinta

cresterii capacitatii de productie a autovehiculelor si a livrarilor de

colectii CKD (n.red. - Complete Knock Down, colectii de subansambluri)

pentru fabrici din strainatate. Exporturile de colectii CKD vor creste

cu 38% in acest an, iar exporturile de masini cu 15%", au spus sursele

citate.

Reprezentantii Automobile Dacia au precizat ca pierderile consemnate in urma grevei din luna aprilie vor fi recuperate pana la sfarsitul anului.

"Vom lucra si sambata, pentru a recupera

pierderile din timpul grevei, desi costurile vor fi mai semnificative,

avand in vedere ca retributiile pentru aceste zile vor fi mai mari", au

mai spus reprezentantii Dacia.

Pierderile raportate de constructor din

cauza grevei de aproape trei saptamani s-au ridicat la 13 milioane de

euro, potrivit presedintelui Consiliului de Administratie, Christian

Esteve. El nu a precizat la ce se refera aceste pierderi si nici daca

includ evaluari cu privire la perturbarea productiei in industria

orizontala. Potrivit calculelor Business Standard, costul grevei de la

Dacia s-a ridicat la circa 110 milioane de euro. Pe de alta parte,

reprezentantii biroului de presa al Automobile Dacia

sustin ca trebuie facuta distinctia intre cifra de afaceri nerealizata

si pierderi. Oficialii principalului constructor local au declarat

recent ca lansarea noului model Sandero, model disponibil pe piata

romaneasca de saptamana trecuta, va contribui, in acest an, la

cresterea cu 15-17% a vanzarilor totale la nivel mondial, respectiv cu

35% a celor de pe piata romaneasca.

 

Noul model este al cincilea autoturism dezvoltat de Renault

si Dacia pe platforma Logan (B0). Celelalte patru versiuni fabricate pe

aceasta platforma sunt Logan Sedan, Logan MCV (break), Logan VAN

(furgoneta) si Logan Pick-Up (mini-camioneta). Dupa lansarea Sandero,

Dacia va introduce pe piata o versiune restilizata a Logan Sedan, data

exacta nefiind inca stabilita. In 2009, si modelul Logan MCV va

beneficia de un face-lift.

Cel de-al saselea model dezvoltat in cadrul

programului Logan este un Sport Utility Vehicle (SUV), care va intra in

productie in 2009.

Capacitatea de productie a uzinei de la Mioveni va

fi extinsa, la sfarsitul anului, la peste 400.000 de unitati pe an,

fata de circa 335.000 de unitati anual, la inceputul lui 2008. Dacia a

comercializat in total, anul trecut, peste 230.000 de autovehicule, in

crestere cu 17,4% fata de anul 2006. Pe piata romaneasca au fost

vandute 102.062 de unitati, in scadere cu 5,2% fata de 2006.

Compania a raportat pentru 2007 un profit

net de 442,34 milioane de lei (132,54 milioane de euro), in urcare cu

17,2% fata de exercitiul financiar anterior, la o cifra de afaceri de

6,93 miliarde lei (2,07 miliarde euro), mai mare cu 24,8%. Marja medie

de profit a modelelor grupului Renault a fost de 3,3% in 2007.

Automobile Dacia este principalul constructor

local, alaturi de Daewoo Automobile Romania, companie preluata recent

de Ford. Principalii importatori de automobile sunt Porsche Romania, Renault Nis

san Romania, General Motors

SEE si Trust Motors. Porsche Romania a consemnat, anul trecut, o cifra

de afaceri de peste un miliard de euro, Tiriac Auto a raportat afaceri

de 900 de milioane de euro, iar Renault Nissan Romania a depasit nivelul de 500 milioane de euro.

Mercedes Benz Romania, importatorul general al

marcii premium germane, a anuntat o cifra de afaceri de peste 350 mil.

euro, in vreme ce Daewoo Automobile Romania si principalul dealer al

marcii BMW, Automobile Bavaria, s-au plasat in jurul nivelului de 270

milioane de euro. Trust Motors, importatorul general al marcii Peugeot,

a consemnat afaceri de peste 230 mil. euro, in vreme ce Auto Italia si

Toyota Romania s-au apropiat de 200 mil. euro.

Vanzarile de masini noi pe piata romaneasca au

crescut cu 23,4% anul trecut, fata de anul 2006, la 366.819

autovehicule. Cererea de autoturisme s-a majorat cu 23%, la 315.621

unitati, in timp ce vanzarile de vehicule comerciale au avansat cu

25,3%, la 47.961 unitati.

Productia de autovehicule a crescut anul trecut cu

13,2%, la 241.712 unitati, din care 234.103 au fost autoturisme, in

urcare cu 16,1% fata de 2006, iar 7.599 au fost vehicule comerciale, in

scadere cu 36,3%. Vanzarile de autoturisme produse in Romania pe piata

locala au scazut anul trecut cu 6,9% fata de 2006, la 110.902

autoturisme.

Industria romaneasca auto, care cumuleaza

rezultatele celor doi constructori locali si afacerile derulate de

producatorii de componente, a consemnat anul trecut o cifra de afaceri

de 7,2 mld. euro, in crestere cu 28% fata de nivelul de 5,6 mld. euro.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 1265 ori