Avtovaz si producatorul francez de automobile Renault au cazut de acord sa actualizeze si sa imbunatateasca marca Lada, sperand ca pana in 2015 compania rusa sa isi dubleze veniturile.
Saptamana trecuta, Serghei Tchemezov,
directorul general al companiei de stat rusesti, Avtovaz. a declarat ca Renault
a achizitionat 25% din grupul Avtovaz pentru un miliard de dolari. Potrivit BBC News, aceasta
tranzactie a aparut ca o alianta intre Renault, Nissan si Avtovaz, care
reprezinta a treia mare putere in domeniul industriei de automobile, dupa General
Motors si Toyota.
"Renault si Nissan vor accelera procesul de intinerire a brandului Lada in
Rusia, nu il vor lansa prin propriile lor produse", a declarat Paul Newton,
analist la Global Insight. "Estimam ca necesitatea evidenta de produse si
tehnologie noua a Lada va da nastere unei relatii pozitive intre cumparator si
compania achizionata", a adaugat acesta.
In urma acestei intelegeri, Avtovaz, spera
ca pana in 2015 sa isi dubleze vanzarile - peste 1,5 milioane de masini.
Alianta va promova si proteja marca inregistrata a Lada, care ar trebui sa fie
automobilul tuturor rusilor, dupa cum afirma Sergei Chemezov, directorul
companiei Rostekhnologia, care detine 75% din Avtovaz.
Tehnologia
adusa de Renault
este inovatoare, iar schimbarile sunt vizibile pe strazile moscovite. In
provincie, traficul ramane la acelasi stadiu, insa el se afla in crestere in
marile orase, unde nu mai sunt locuri de parcare de ajuns pentru toti
locuitorii proprietari de masini. Piata de automobile din Rusia a inregistrat
anul trecut o crestere de 34% la nivelul spatiilor destinate pentru parcari,
potrivit PricewaterhouseCoopers, intrecand China si India.
Ceilalti producatori de automobile de
top din Rusia, in afara de Avtovaz, au si ei parteneri straini - Severstal-Auto
lucreaza impreuna cu Fiat, SsangYong si Isuzu, iar Gaz colaboreaza cu Magna,
furnizorul sau canadian.
Pana la sfarsitul anului trecut, Rusia va lua locul Germaniei, devenind cel mai
mare producator de automobile din Europa, este de parere Paul Willis, director
al Kia Motors Europe.
Pentru sase
producatori de automobile din Asia, Rusia a devenit numarul unu
in preferintele lor ca piata de desfacere a produselor in Europa, potrivit
Automotive News Europa. Toyota, Nissan, Kia, Lexus, SsangYong si Subaru deja
vand mai multe masini in Rusia decat in alte tari ale Europei. Mazda si Suzuki
ar putea urma exemplul acestor companii de automobile.
In multe parti ale Rusiei, showroomurile producatorilor locali reprezinta un
loc obisnuit, de accea este evident faptul ca locuitorii acestei tari prefera
masinile straine decat pe cele ale lor.
Rusia nu
este doar o piata uriasa in care preturile cresc. Companii precum
General Motors, Ford, Toyota si Suzuki sunt disperate sa produca acolo unde
costurile sunt scazute si cererea mare, si tocmai de aceea au investit sute de
milioane de dolari in branduri cu capacitate ridicata in fabrici din St
Petersburg.
In consecinta, Rusia devine cel mai mare
producator de autovehicule din Europa, asa cum este Detroit pentru Statele
Unite.