General Motors mizeaza pe Chevrolet si Opel in Europa

Joi, 13 Martie 2008, ora 00:48
1383 citiri
General Motors mizeaza pe Chevrolet si Opel in Europa

Ambele modele au public-tinta diferit. In Europa de Vest sunt folosite in principal ca a doua masina a familiei, utilizata mai ales in traficul urban. GM a inregistrat pierderi de aproape 40 miliarde de dolari in 2007, insa a lansat noi modele prin care spera sa recastige cotele de piata.

Lucrurile nu stau bine deloc pentru cel mai

mare constructor din Statele Unite ale Americii. Pierderea pozitiei de lider

mondial a adus cu sine si uriase pierderi financiare. Cu toate astea, compania

a pus la punct o strategie agresiva prin care vrea sa castige cat mai multi

clienti.

 

750.000 de masini reprezinta numarul de

unitati din clasa mini-monovolum vandute anual .

 

Constructorul american a publicat o

pierdere neta de 38,7 miliarde dolari in 2007, suma ce reflecta nivelul urias

al provizioanelor inscrise de companie in cel de-al treilea trimestru pentru a

ajusta valoarea averilor fiscale. In anul precedent, pierderea neta a grupului

s-a ridicat la 2 miliarde dolari. Rezultatele ce exclud cheltuielile exceptionale

s-au ridicat in 2007 la 23 milioane dolari, comparativ cu un castig de 2,2

miliarde in anul anterior.

 

In cel de-al patrulea trimestru din 2007,

General Motors a afisat un profit de 46 milioane dolari, fata de 180 milioane

dolari in aceeasi perioada a lui 2006. In 2007, General Motors a anuntat o

pierdere excluzand cheltuielile exceptionale de 4 centi/actiune, fata de 95 centi/actiune

cat estimau analistii.

 

In cel de-al patrulea trimestru, compania a

afisat un profit de 8 centi/actiune, comparativ cu previziunile analistilor,

care indicau o pierdere de 55 centi/actiune. General Motors a mai anuntat ca va

propune un plan de concedieri voluntare unui numar de 74.000 de angajati.

 

Povestea de succes a modelului Kalos a inceput

in 2002 si, in 2006, automobilul berlina Aveo a fost adaugat gamei de modele

din clasa compacta. Din 2002, peste 440.000 de autovehicule din aceasta serie

compacta au fost vandute in Europa.

 

Noul Aveo, la vanzare din primavara

 

Modelul a jucat astfel un rol vital in

succesul Chevrolet, ce a atins un nou record in 2007 prin vanzari ce totalizeaza

457.200 de unitati in toata Europa. Asemenea predecesorului sau, noul model din

clasa compacta este destinat unor grupuri-tinta foarte diferite - in Europa de

Vest, in principal familiilor cu doua automobile care il utilizeaza mai ales in

trafic urban datorita agilitatii si manevrabilitatii usoare, pe cand pe pietele

din Europa Centrala si de Est, precum si pe anumite piete din sudul Europei,

modelele precum Chevrolet Aveo sunt automobile de familie desavarsite.

 

Modelul Aveo hatchback poarta, de asemenea,

amprenta noului design Chevrolet, caracterizat de grila radiatorului despicata

orizontal de mari dimensiuni cu o traversa la culoarea caroseriei si emblema marcii

amplasata in centru. Detaliile dinamice includ farurile mari, curbate, cu geam

clar si proiectoarele de ceata ce ies in afara asemenea unor spoturi din partea

inferioara a barei de protectie. Capota motorului urmeaza linia grilei

radiatorului.

 

Aspectul lateral este dominat de liniile

proeminente ale caroseriei si protuberanta dinamica ce traverseaza portiera din

fata si cea din spate. Posteriorul automobilului este dominat de bara de protectie

solida si de lampile posterioare rotunde amplasate intr-un bloc optic cu geam

clar.

 

Interiorul se prezinta, de asemenea, intr-un

mod modern si atractiv. Panoul de instrumente este impartit clar in patru

indicatoare cu margine cromata si o consola centrala cu orificii de ventilatie

remarcabile, un sistem audio complet integrat si butoane de comanda pentru

climatizare mari si usor de utilizat.

 

Noul Aveo este disponibil cu doua motorizari

pe benzina, una de 1,2 litri, ce furnizeaza 84 CP, si motorul de 1,4 litri

optimizat, ce furnizeaza acum 98 CP. In ciuda plusului de putere, motorul de

1,2 litri va consum cu 14 procente mai putin si motorul de 1,4 litri, cu 10%

mai putin.

 

Noul Opel Agila pune accent pe

flexibilitate

 

Cu cinci usi si cinci locuri, noul Opel

Agila nu este doar la fel de practic precum predecesorul sau, care s-a vandut in

peste 440.000 de unitati, ci are acum un design mult mai agil si mai dinamic.

Noul automobil mini-monovolum Opel va fi lansat pe piata in primavara anului

2008, cu preturi incepand de la 9.990 de euro. Acesta este caracterizat de

proportii echilibrate, curbe line si un aspect distinctiv al partilor laterale.

Masina are un coeficient aerodinamic de 0,32, o cifra relativ redusa pentru un

automobil de asemenea dimensiuni.

 

Partea frontala beneficiaza de o stilizare

tipica Opel. Cu farurile rotunde integrate in blocurile optice in forma de

migdala. Alte elemente de design Opel includ barele ascutite de protectie fata si

spate, precum si protuberanta tipica de pe capota.

 

Partea posterioara poseda, de asemenea, cateva

elemente rotunjite. Pozitionarea blocurilor optice verticale inguste a permis

proiectantilor sa creeze un hayon mare ce faciliteaza incarcarea. Aspectul partii

posterioare este accentuat suplimentar de lampile cu forma sferica. Pozitia de sedere

inalta asigura o vizibilitate adecvata, iar maneta schimbatorului de viteze este

pozitionata ergonomic. Turometrul este pozitionat separat pe panoul de

instrumente. Toate celelalte afisaje informative sunt furnizate prin

instrumente rotunde, distinctive, de mari dimensiuni.

 

Perspective excelente pentru modelul Opel

 

Pozitionat in segmentele de crestere

automobil urban si automobil de clasa mica monovolum, noul Agila are

perspective de piata excelente. In 2006, aproximativ 1,1 milioane de clienti

din Europa de Vest si Europa Centrala au achizitionat un automobil urban, acest

segment reprezentand 6,5 procente din piata auto europeana. Cercetatorii de piata

considera ca acest segment va cunoaste o crestere puternica din 2008, anticipand

vanzari de 1,3 milioane de unitati.

 

Segmentul mini-monovolum in sine indica o

crestere si mai impresionanta. In ultimii 10 ani, aceasta categorie de

autovehicule a crescut de la, practic, un nivel aproape inexistent la un volum

de aproximativ 750.000 de autovehicule pe an. Si prognozele pentru urmatorii

opt ani anticipeaza o crestere cu mult peste un milion de inmatriculari, ceea

ce ar insemna o cota de piata de 5,5 procente.

 

Cu cinci locuri separate, cinci centuri de

siguranta cu fixare in trei puncte si cinci usi standard, Agila ofera spatiu

suficient pentru familie si prieteni. Capacitatea standard a modelului Agila pana

la hayon este de 225 de litri, spatiu suficient pentru un carucior, de exemplu.

Rotirea unui maner rabateaza scaunul banchetei din spate, sporind volumul de incarcare

la cifra impresionanta de 1.050 litri - o valoare de top in acest segment.

Bancheta din spate si spatarul acesteia sunt fractionabile 60:40 pentru

versiunea Enjoy. Rabatarea unei sectiuni a spatarului banchetei coboara, de

asemenea, perna locului corespunzator pentru a crea o suprafata de incarcare

complet plata.

 

Toate automobilele Agila sunt livrate cu

dotari precum ABS, airbaguri frontale si laterale pentru sofer si pasager si

sistemul ISOFIX.

 

Motorizari performante si dotari din clasa

superioara pentru Agila

 

Motorizarea de baza consta dintr-un

propulsor pe benzina cu trei cilindri de un litru ce produce 65 CP si

propulseaza automobilul Agila la o viteza maxima de 160 km/h. Motorul Agila de

1,2 litri pe benzina are patru cilindri ce produc 86 CP si accelereaza de la

zero la 100 km/h in 12,3 secunde, iar viteza maxima este de 175 km/.

 

Maestrul in economia de carburant intre

motorizarile Agila este dieselul de 1,3 litri, ce produce 75 CP si 190 Nm si

atinge o viteza maxima de 165 km/h, in timp ce acceleratia 0-100 km/h se face in

13,9 secunde, consumand in medie doar 4,5 litri la 100 km. Acest consum

corespunde unei emisii de 120 g CO2/km. Sasiul modelului Agila contine brate in

A si suspensii McPherson in fata si suspensii spate semiindependente. Sistemul ABS

figureaza ca dotare standard.

HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
Evoluția Cifrei De Afaceri Din Comerțul Cu Ridicata Cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (cu excepția comerțului cu autovehicule si motociclete) a scăzut, in luna ianuarie, cu 20%...
Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei (MDLPA) a virat suma de 286.390.685,13 lei, în vederea decontării facturilor pentru 237 de obiective finanţate prin Programul...