Ambele modele au public-tinta diferit. In Europa de Vest sunt folosite in principal ca a doua masina a familiei, utilizata mai ales in traficul urban. GM a inregistrat pierderi de aproape 40 miliarde de dolari in 2007, insa a lansat noi modele prin care spera sa recastige cotele de piata.
Lucrurile nu stau bine deloc pentru cel mai
mare constructor din Statele Unite ale Americii. Pierderea pozitiei de lider
mondial a adus cu sine si uriase pierderi financiare. Cu toate astea, compania
a pus la punct o strategie agresiva prin care vrea sa castige cat mai multi
clienti.
750.000 de masini reprezinta numarul de
unitati din clasa mini-monovolum vandute anual .
Constructorul american a publicat o
pierdere neta de 38,7 miliarde dolari in 2007, suma ce reflecta nivelul urias
al provizioanelor inscrise de companie in cel de-al treilea trimestru pentru a
ajusta valoarea averilor fiscale. In anul precedent, pierderea neta a grupului
s-a ridicat la 2 miliarde dolari. Rezultatele ce exclud cheltuielile exceptionale
s-au ridicat in 2007 la 23 milioane dolari, comparativ cu un castig de 2,2
miliarde in anul anterior.
In cel de-al patrulea trimestru din 2007,
General Motors a afisat un profit de 46 milioane dolari, fata de 180 milioane
dolari in aceeasi perioada a lui 2006. In 2007, General Motors a anuntat o
pierdere excluzand cheltuielile exceptionale de 4 centi/actiune, fata de 95 centi/actiune
cat estimau analistii.
In cel de-al patrulea trimestru, compania a
afisat un profit de 8 centi/actiune, comparativ cu previziunile analistilor,
care indicau o pierdere de 55 centi/actiune. General Motors a mai anuntat ca va
propune un plan de concedieri voluntare unui numar de 74.000 de angajati.
Povestea de succes a modelului Kalos a inceput
in 2002 si, in 2006, automobilul berlina Aveo a fost adaugat gamei de modele
din clasa compacta. Din 2002, peste 440.000 de autovehicule din aceasta serie
compacta au fost vandute in Europa.
Noul Aveo, la vanzare din primavara
Modelul a jucat astfel un rol vital in
succesul Chevrolet, ce a atins un nou record in 2007 prin vanzari ce totalizeaza
457.200 de unitati in toata Europa. Asemenea predecesorului sau, noul model din
clasa compacta este destinat unor grupuri-tinta foarte diferite - in Europa de
Vest, in principal familiilor cu doua automobile care il utilizeaza mai ales in
trafic urban datorita agilitatii si manevrabilitatii usoare, pe cand pe pietele
din Europa Centrala si de Est, precum si pe anumite piete din sudul Europei,
modelele precum Chevrolet Aveo sunt automobile de familie desavarsite.
Modelul Aveo hatchback poarta, de asemenea,
amprenta noului design Chevrolet, caracterizat de grila radiatorului despicata
orizontal de mari dimensiuni cu o traversa la culoarea caroseriei si emblema marcii
amplasata in centru. Detaliile dinamice includ farurile mari, curbate, cu geam
clar si proiectoarele de ceata ce ies in afara asemenea unor spoturi din partea
inferioara a barei de protectie. Capota motorului urmeaza linia grilei
radiatorului.
Aspectul lateral este dominat de liniile
proeminente ale caroseriei si protuberanta dinamica ce traverseaza portiera din
fata si cea din spate. Posteriorul automobilului este dominat de bara de protectie
solida si de lampile posterioare rotunde amplasate intr-un bloc optic cu geam
clar.
Interiorul se prezinta, de asemenea, intr-un
mod modern si atractiv. Panoul de instrumente este impartit clar in patru
indicatoare cu margine cromata si o consola centrala cu orificii de ventilatie
remarcabile, un sistem audio complet integrat si butoane de comanda pentru
climatizare mari si usor de utilizat.
Noul Aveo este disponibil cu doua motorizari
pe benzina, una de 1,2 litri, ce furnizeaza 84 CP, si motorul de 1,4 litri
optimizat, ce furnizeaza acum 98 CP. In ciuda plusului de putere, motorul de
1,2 litri va consum cu 14 procente mai putin si motorul de 1,4 litri, cu 10%
mai putin.
Noul Opel Agila pune accent pe
flexibilitate
Cu cinci usi si cinci locuri, noul Opel
Agila nu este doar la fel de practic precum predecesorul sau, care s-a vandut in
peste 440.000 de unitati, ci are acum un design mult mai agil si mai dinamic.
Noul automobil mini-monovolum Opel va fi lansat pe piata in primavara anului
2008, cu preturi incepand de la 9.990 de euro. Acesta este caracterizat de
proportii echilibrate, curbe line si un aspect distinctiv al partilor laterale.
Masina are un coeficient aerodinamic de 0,32, o cifra relativ redusa pentru un
automobil de asemenea dimensiuni.
Partea frontala beneficiaza de o stilizare
tipica Opel. Cu farurile rotunde integrate in blocurile optice in forma de
migdala. Alte elemente de design Opel includ barele ascutite de protectie fata si
spate, precum si protuberanta tipica de pe capota.
Partea posterioara poseda, de asemenea, cateva
elemente rotunjite. Pozitionarea blocurilor optice verticale inguste a permis
proiectantilor sa creeze un hayon mare ce faciliteaza incarcarea. Aspectul partii
posterioare este accentuat suplimentar de lampile cu forma sferica. Pozitia de sedere
inalta asigura o vizibilitate adecvata, iar maneta schimbatorului de viteze este
pozitionata ergonomic. Turometrul este pozitionat separat pe panoul de
instrumente. Toate celelalte afisaje informative sunt furnizate prin
instrumente rotunde, distinctive, de mari dimensiuni.
Perspective excelente pentru modelul Opel
Pozitionat in segmentele de crestere
automobil urban si automobil de clasa mica monovolum, noul Agila are
perspective de piata excelente. In 2006, aproximativ 1,1 milioane de clienti
din Europa de Vest si Europa Centrala au achizitionat un automobil urban, acest
segment reprezentand 6,5 procente din piata auto europeana. Cercetatorii de piata
considera ca acest segment va cunoaste o crestere puternica din 2008, anticipand
vanzari de 1,3 milioane de unitati.
Segmentul mini-monovolum in sine indica o
crestere si mai impresionanta. In ultimii 10 ani, aceasta categorie de
autovehicule a crescut de la, practic, un nivel aproape inexistent la un volum
de aproximativ 750.000 de autovehicule pe an. Si prognozele pentru urmatorii
opt ani anticipeaza o crestere cu mult peste un milion de inmatriculari, ceea
ce ar insemna o cota de piata de 5,5 procente.
Cu cinci locuri separate, cinci centuri de
siguranta cu fixare in trei puncte si cinci usi standard, Agila ofera spatiu
suficient pentru familie si prieteni. Capacitatea standard a modelului Agila pana
la hayon este de 225 de litri, spatiu suficient pentru un carucior, de exemplu.
Rotirea unui maner rabateaza scaunul banchetei din spate, sporind volumul de incarcare
la cifra impresionanta de 1.050 litri - o valoare de top in acest segment.
Bancheta din spate si spatarul acesteia sunt fractionabile 60:40 pentru
versiunea Enjoy. Rabatarea unei sectiuni a spatarului banchetei coboara, de
asemenea, perna locului corespunzator pentru a crea o suprafata de incarcare
complet plata.
Toate automobilele Agila sunt livrate cu
dotari precum ABS, airbaguri frontale si laterale pentru sofer si pasager si
sistemul ISOFIX.
Motorizari performante si dotari din clasa
superioara pentru Agila
Motorizarea de baza consta dintr-un
propulsor pe benzina cu trei cilindri de un litru ce produce 65 CP si
propulseaza automobilul Agila la o viteza maxima de 160 km/h. Motorul Agila de
1,2 litri pe benzina are patru cilindri ce produc 86 CP si accelereaza de la
zero la 100 km/h in 12,3 secunde, iar viteza maxima este de 175 km/.
Maestrul in economia de carburant intre
motorizarile Agila este dieselul de 1,3 litri, ce produce 75 CP si 190 Nm si
atinge o viteza maxima de 165 km/h, in timp ce acceleratia 0-100 km/h se face in
13,9 secunde, consumand in medie doar 4,5 litri la 100 km. Acest consum
corespunde unei emisii de 120 g CO2/km. Sasiul modelului Agila contine brate in
A si suspensii McPherson in fata si suspensii spate semiindependente. Sistemul ABS
figureaza ca dotare standard.