Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Ford pare sa fie solutia finala pentru uzina de automobile de la Craiova

Ford pare sa fie solutia finala pentru uzina de automobile de la Craiova
Ford pare sa fie solutia finala pentru preluarea uzinei de automobile de la Craiova, tinand cont de evolutiile si declaratiile de saptamana trecuta, din timpul primelor doua zile ale Salonului auto de la Paris, apreciaza observatori ai pietei auto din Romania si din strainatate.'Se pare ca joi seara (28 septembrie n.r.) s-a luat o decizie importanta in cabinetele de la Bucuresti, in privinta viitorului fabricii de la Craiova si al industriei auto din Romania', comenta un analist al pietei auto, dupa ce presedintele Aliantei Renault-Nissan, Carlos Ghosn, joi, la Paris, a raspuns oarecum evaziv la o intrebare legata de fosta uzina Daewoo Craiova, afirmand ca Renault se concentreaza Dacia.

La numai o zi dupa, Carlos Ghosn, a fost insa transant si a precizat ca Grupul Renault-Nissan se retrage din competitia pentru preluarea uzinei de automobile de la Craiova si se va concentra pe optimizarea capacitatilor de productie de la uzina Dacia. Ghosn a afirmat ca uzina de la Craiova nu va deveni Renault Nissan si ca probabil altcineva o va prelua. El a mentionat ca au avut loc o multime de discutii foarte serioase pe aceasta tema, dar in cele din urma Renault - Nissan a decis sa dezvolte planurile existente in Romania si sa nu inceapa altele noi. In acelasi timp, prezent la lansarile Ford in cadrul salonului, presedintele Ford Europa, John Fleming, a dat o declaratie agentiei Rompres in care vorbeste despre planurile Ford de la Craiova, mentionand ca cel mai probabil aici vor fi realizate unele modele de clasa mica pentru piata est-europeana si nu numai, precum si faptul ca Ford asteapta sa obtina cat mai mult in privinta facilitatilor fiscale, cu toate ca Romania va intra in UE, iar reglementarile in acest domeniu sunt foarte stricte.

Oficialul Ford a afirmat totusi ca este dificil inca de vorbit despre planuri specifice in privinta modelelor care vor fi produse la Craiova, in conditiile in care Ford nu stie daca va obtine uzina Daewoo Craiova. 'Probabil la sfarsitul acestui an sau cel mai tarziu anul viitor guvernul roman va anunta pe cine a ales sa preia uzina. Suntem interesati, dar trebuie sa asteptam ca acest proces sa continue', a spus Fleming. Observatori ai pietei auto considera ca venirea Ford la Craiova simplifica problema sectorului auto din Romania. Preluarea uzinei de catre Renault-Nissan ar fi putut probabil sa ridice unele aspecte legate de concurenta in sector, tinand cont ca Renault detine deja Dacia. Nici preluarea de catre General Motors nu ar fi lipsita de complicatii, daca GM ar decide sa produca automobile si nu doar piese de schimb, considera aceleasi surse. Productia modelului Chevrolet Aveo la Craiova ar insemna o concurenta puternica in segmentul Daciei Logan.

Ford insa, chiar daca va produce masini de clasa mica, acestea vor avea preturi de peste 11.000 de euro si nu vor concura popularul model autohton Logan. La salonul de la Paris, cei de la GM Europe au avut o pozitie rezervata si nu au comentat pe acest subiect. Raspunsul reprezentantilor companiei a fost ca GM Europe isi pastreaza aceeasi pozitie - sunt interesati de uzina de la Craiova si ca nu a intervenit nici o schimbare intre timp. Uzinele de la Craiova au reintrat in posesia statului roman printr-o ordonanta de urgenta de Guvern, prin care statul a devenit proprietar unic, rascumparand un pachet de 51 la suta din actiuni de la concernul sud-coreean Daewoo Motor Company Ltd. Dupa publicarea ordonantei in Monitorul Oficial vor incepe procedurile de vanzare a pachetului majoritar catre un investitor care sa vina cu proiecte de anvergura, pe termen lung, si care sa aiba dimensiunea necesara integrarii intr-un procent cat mai mare a produselor fabricate la Craiova pe piata romaneasca, sa antreneze intr-o masura cat mai mare industria orizontala romaneasca.

Preluarea de catre stat a actiunilor pe care concernul coreean le detinea la Daewoo Automobile Romania era necesara in conditiile in care, in anul 1998, societatea coreeana, actionar majoritar cu 51 la suta din actiuni, a dat faliment, iar perspectiva fabricii din Romania nu era una optimista. In anul 1994, SC Automobile Craiova SA a format impreuna cu grupul sud-coreean Daewoo o societate mixta AA- denumita Daewoo Automobile Romania SA - cu scopul producerii de autoturisme sub marca Daewoo in fabrica existenta la Craiova. Conducerea acestei societati a fost exercitata de una din componentele grupului Daewoo AA- societatea Daewoo Motor Company Ltd., care detinea o tripla pozitie fata de Daewoo Automobile Romania SA: furnizor de licenta pentru fabricarea autoturismelor si pieselor pentru acestea, furnizor de piese si subansamble pentru fabricatie si service dupa vanzare si furnizor de servicii de management.

Ulterior, Daewoo Motor Company Ltd. a dobandit calitatea de actionar principal, prin preluarea celor 51 la suta din actiunile societatii comerciale Daewoo Automobile Romania SA. (in perioada cuprinsa intre data infiintarii si pana in prezent, Daewoo Motor Company Ltd. a fost cel mai important furnizor de echipamente si creditorul principal al societatii comerciale Daewoo Automobile Romania SA). In anul 1998, grupul Daewoo a intrat in colaps financiar si a fost divizat, iar Daewoo Motor Company a intrat in faliment la scurt timp dupa aceea. In noile conditii, situatia Daewoo Automobile Romania SA s-a deteriorat continuu, principalele cauze fiind faptul ca Daewoo Motor Company Ltd. nu a mai oferit societatii comerciale Daewoo Automobile Romania SA noi modele pentru productie, a incetat, practic, orice finantare din partea Daewoo Motor Company Ltd. pentru proiecte de dezvoltare si exportul de componente s-a diminuat foarte mult, intrucat principalii clienti sunt celelalte fabrici auto ale Daewoo din strainatate, afectate la randul lor de falimentul Daewoo Motor Company Ltd.

Valoarea contractului prin care statul a redevenit proprietar al Daewoo Automobile Romania a fost de 60 de milioane dolari, din care 50 de milioane dolari ca pret al actiunilor achizitionate de la societatea Daewoo Motor Company Ltd si zece milioane dolari pentru stergerea tuturor datoriilor societatii Daewoo Automobile Romania S.A. catre societatea Daewoo Motor Company Ltd., precum si a costurilor aferente mecanismului de plata (inclusiv dobanzi si comisioane).

Rompres


directNews.ro - Topul blogurilor
Recomandari 3 Octombrie 2006



1.Probleme de credibilitate a datelor despre internet in SUA

A propos de IAB Romania, de viitoarea monitorizare BRAT, si de eternele probleme de intelegere pe care le-au avut mai multi utilizatori ai serviciului Trafic.ro, astazi am citit o extraordinara scrisoare deschisa adresata de Magid Abraham, CEO comScore Networks, industriei de media.



2.Parisul alb

Salonul Auto de la Paris a fost dominat de culoarea alba. A fost un salon unde fiecare constructor a avut in stand cel putin o masina vopsita in alb. Deci, Mondial de l"Automobile a lansat un nou trend. Albul este noua culoare trendy. Pana nu de mult, albul era culoarea asociata cu automobilele utilitare si masinile de firma. Astazi este culoarea obligatorie pentru o masina scumpa si nu numai.



3.Importanta imaginii publice

...cine n-are imagine publica... sa-si cumpere! Exista oameni care se nasc constienti ca vor ajunge departe. Ei constientizeaza importanta propriei lor persoane si stiu cum sa-si puna in valoare personalitatea si calitatile. Aceste persone stiu sa-si construiasca cel mai bine o imagine publica.



4.SUA=o noua China

Pana in decembrie 2008, un zid de 1200 de km va fi construit de americani in zona granitei cu Mexicul, acolo unde au fost arestati cel putin 1 milion de imigranti ilegali. Desi suma alocata initial este de 1,2 miliarde de dolari, expertii ...



5."Domnul 200%" a plecat

Dragos Stanca, seful diviziei de ziare si reviste a MediaPro, si-a anuntat astazi colegii printr-un mail ca pleaca din companie. Stanca, 32 de ani, era in al treilea an de cind conducea compania care editeaza peste 20 de titluri, cele mai cunoscute fiind Ziarul Financiar, Business Magazin, ProTV Magazin, Playboy si setul de ziare locale. El era numit de subordonati drept "Seful 200%" pentru ca, din 2004 si pina azi, cifra de afaceri a companiei s-a dublat, ajungind dupa unele surse la...


Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 754 ori