Europenizarea producatorilor auto americani

Joi, 10 Decembrie 2009, ora 22:35
1388 citiri
Europenizarea producatorilor auto americani

Cum vor sa iasa producatorii americani de automobile din criza? Simplu. Construiesc modele inspirate de piata europeana.

Clientii americani au inceput sa cumpere masini din ce in ce mai mici, in comparatie cu SUV-urile imense si care consuma prea mult, iar cei mai importanti producatori, Ford, General Motors si Chrysler, folosesc mai des platformele dezvoltate, initial, pentru piata europeana, relateaza MSNBC.com.

De exemplu, Ford a supravietuit mult timp pe spatele camionetelor F-Series si a automobilelor utilitare Explorer, neacordand prea mare atentie autoturismelor mai mici.

Un motiv a fost si faptul ca ar fi costat aproximativ un miliard de dolari sa adauge o masina precum Fiesta la gama sa, iar profiturile de pe urma vanzarii unor astfel de modele nu ar fi justificat investitiile.

Astfel, producatorii japonezi si coreeni au reusit sa acapareze o mare parte din piata masinilor de dimensiuni reduse din SUA.

"Incercam sa schimbam mentalitatea cu aceasta masina", a spus Moray Callum, seful departamentului de design al Ford, despre Fiesta. Cu acest model, Ford se indeparteaza de la masinile sale "clasice", oferind un hibrid intre o berlina si un hatchback, cu un design mai modern.

Fiesta a fost construita pe o platforma dezvoltata de colaboratorul japonez Mazda Motor, pe care, de altfel, o imparte cu modelul Mazda 2. Insa, inainte de a ajunge in SUA, platforma a suferit transformari masive in Europa, fiind, apoi, modificata, pentru a respecta standardele americane pentru siguranta si emisii de noxe.

Ford spera sa vanda peste 600.000 de modele din noul Fiesta, la nivel mondial, si sa construiasca un milion de autoturisme pe aceeasi plaforma.

Astfel, compania va face economii importante, care ii vor permite adaugarea unor optiuni in plus, cum ar fi controlul stabilitatii si sapte airbag-uri, care, in mod normal, nu ar fi introduse la masinile Fiesta vandute in SUA, unde pretul acestui tip de automobile este mult mai scazut decat in Europa.

Iar Fiesta este doar inceputul unei revolutii pe care directorul Ford, Alan Mulally, a numit-o "One Ford".
Fiesta nu a fost primul model european care a facut tranzitia spre America de Nord si nici nu va fi ultimul.

Urmatorul Ford Focus destinat pietei americane va fi identic modelului din Europa, modificarile fiind doar pentru adaptarea la legislatia locala. De asemenea, compania va lansa si modelul C-Max, in viitorul apropiat.

"Pana in 2012, 80 de procente din produsele noastre vor fi construite pe platforme straine", a spus presedintele Ford, Mark Fields.

Bineinteles, Ford nu este singurul producator auto din Statele Unite care face miscarea spre masini "europene". Opel a dezvoltat mai multe automobile pentru GM America de Nord, inclusiv Chevrolet Malibu, care a fost numita Masina Anului pe continentul nord american, in 2008.

De asemenea, Chrysler va beneficia de intreaga atentie a noului sau proprietar, Fiat. Sergio Marchionne, directorul executiv al constructorului italian, a declarat ca jumatate din produsele Chrysler vor deriva din modelele Fiat, in urmatorii cinci ani.

Cum obții o întâlnire cu bărbatul de 1.500 de miliarde de dolari: Ai nevoie de o idee și un om
Cum obții o întâlnire cu bărbatul de 1.500 de miliarde de dolari: Ai nevoie de o idee și un om
Marii bogătași și finanțatori de la New York, Londra sau Hong Kong tânjesc chiar pentru o întâlnire de doar 10 minute cu unul dintre cei mai căutați bărbați din Orientul Mijlociu....
Qualcomm, acuzată că a manipulat rezultatele platformei X Plus
Qualcomm, acuzată că a manipulat rezultatele platformei X Plus
Qualcomm a anunțat recent lansarea noii platforme Snapdragon X Plus, destinată laptopurilor, promițând performanțe remarcabile, durată extinsă de viață a bateriei și capacități avansate...
#producatori, #auto, #criza , #stiri General Motors