Corporate blogging: ar trebui interzis sau nu?

Vineri, 11 Martie 2011, ora 10:06
1704 citiri
Corporate blogging: ar trebui interzis sau nu?

Ideea ca angajatii tai sa stea in timpul serviciului si sa scrie despre viata lor personala pe blogul intern al companiei ar putea parea o imensa pierdere de timp. Studiile au aratat insa ca, pe langa informatiile despre sarcinile jobului pe care angajatii le ofera, blogging-ul la munca ii apropie pe oameni, construieste relatii si, de-a lungul timpului, are un efect benefic asupra productivitatii companiei, potrivit publicatiei Forbes.

Pe masura ce companii mari precum General Motors, IBM, HP, Microsoft sau Google au inceput sa adopte blogging-ul intern la nivel de corporatie, specialistii au analizat cu atentie efectele acestuia, mai ales in conditiile in care multe dintre subiectele abordate nu sunt tocmai legate de activitatea profesionala.

In tot acest timp, restul companiilor depuneau un efort considerabil pentru a-si da seama daca ar trebui sau nu sa impuna reguli care sa restrictioneze utilizarea blogurilor in timpul de lucru.

"Pentru conducatorii care inteleg avantajele comunicarii, apropierii intre oameni si culturilor constructive, cheltuiala respectiva e neglijabila in raport cu efectele asupra moralului 'trupei' si in final cu rezultatele globale ale organizatiei", este de parere Stelian Panescu, Director General Smart Sigma.

Ar trebui sau nu ca blogging-ul personal sa fie interzis la birou?

Pentru a evalua rolul pe care aceste postari il joaca in companii, specialistii de la New York University au urmarit postarile si au analizat comportamentele a 2.396 de angajati ai unei companii de consultanta si tehnologia informatiei, timp de 15 luni de zile.

Potrivit studiului, cand compania a impus reguli care interziceau angajatilor sa scrie despre experientele personale, numarul de postari de pe blogul intern au scazut considerabil.

Cand compania a permis angajatilor sa scrie liber, accesarile au crescut iar angajatii au facut schimb de mai multe informatii, atat profesionale cat si personale.

Beneficiile acestei libertati, insa, incep sa apara abia dupa cel putin sapte saptamani, spun specialistii.

Rezultatele au fost determinate de faptul ca angajatii au fost atrasi sa citeasca despre interesele personale ale colegilor.

Toate acele postari i-a facut sa se simta in legatura directa cu scriitorii si asta le-a crescut interesul si fata de informatiile despre sarcinile de la job.

Drept urmare, scriitorii s-au simtit flatati de numarul mare de cititori, iar asta i-a ambitionat sa scrie articole si mai interesante, pentru a pastra atentia publicului.

Alte studii au demonstrat ca bloggerii corporate au mari sanse sa isi imbunatateasca reputatia si chiar cariera, prin postarile lor.

In studiul citat, expertii au ajuns la concluzia ca 10% din angajati au contribuit cu 80% din continutul blogului.

Un alt rezultat informal al studiului este faptul ca exista o "migratie" de la postarile online la viata reala.

Cu alte cuvinte, daca un angajat este interesat de camera foto despre care colegul sau a scris pe blog, el va incepe o discutie pe aceasta tema cu prima ocazie cu care il va intalni pe acesta pe holurile firmei.

Conversatiile online devin astfel un catalizator pentru conversatiile personale, spun expertii.

"Avand in vedere problemele de comunicare determinate de concurenta interna si de mentalitatea conform careia omul e o fiinta complet rationala care nu urmareste decat maximizarea profitului personal, 'umanizarea' mesajelor de pe blog duce la umanizarea relatiilor si imbunatatirea spectaculoasa a comunicarii. De cele mai multe ori, slabiciunile si emotiile sunt cele care-i apropie pe oameni", a declarat Panescu pentru Bloombiz.ro.

Chiar daca interactiunile virtuale nu se compara cu cele fata in fata, studiul citat demonstreaza efectele benefice ale contopirii celor doua tipuri de interactiuni pentru rezultatele finale ale companiei in termeni de productivitate.

Stelian Panescu sustine si el ca "introducerea unor materiale personale pe blogul corporate creste productivitatea, deci departe de a fi interzis, ar trebui sa fie incurajat. Pentru asta rezultatele studiului ar trebui facute lectura obligatorie pentru manageri".

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#corporate blogging, # scrie pe blog, # blogul intern al companiei, # creste productivitatea companiei, # general motors, # ibm, # hp, # microsoft, # google , #stiri General Motors