Ajutoarele de stat par s? fie solu?ia de moment, ins?, pe termen lung, niciun constructor de autovehicule nu risc? vreun pronostic. General Motors, Ford ?i Chrysler au ?anse mici s? ob?in? credite guvernamentale, in timp ce UE preg?te?te un program de redresare in valoare de dou? miliarde de euro.
Primii care au apelat la a?a ceva au fost cei trei constructori auto
americani, General Motors, Ford ?i Chrysler . In Europa, industria se
afl? in declin, ins? mai are pan? la colaps.
Ajutor de dou? miliarde de euro
Primul constructor auto european care a cerut ajutor de la stat a fost
Opel , divizia european? a americanilor de la General Motors.
Pre?edintele Opel, Hans Demant, a declarat c? fondurile ?i garan?iile
cerute statului de companie vor fi investite in dezvoltarea produc?iei
din Germania.
Planul de stimulare economic? preg?tit de Comisia European? (CE)
prevede o contribu?ie de dou? miliarde de euro din partea B?ncii
Europene pentru Investi?ii (BEI) pentru sus?inerea industriei auto
europene.
Astfel, CE propune un parteneriat public-privat cu scopul de a ajuta
produc?torii auto s? dezvolte tehnologii ecologice ?i de a incuraja
m?suri precum reducerea taxelor pentru vehicule ecologice.
Tax? mai mare pentru autovehiculele vechi
Asocia?ia Produc?torilor ?i Importatorilor de Automobile (APIA)
consider? c? ini?iativa de suspendare a taxei trebuie sus?inut? ?i prin
cre?terea semnificativ? a taxei de poluare pentru autovehiculele vechi.
Vanz?rile de ma?ini sunt in declin
Cel mai bine vandut? marc? de import, Skoda, a inregistrat o sc?dere de
29,3%, la 1.385 de unit??i comercializate in octombrie. Vanz?rile au
totalizat 21.400 de unit??i in intervalul ianuarie-octombrie.
Volkswagen, ocupantul locului al treilea in topul celor mai bine
vandute m?rci de pe pia?a local? dup? zece luni (cu un total de 17.946
de automobile) - a inregistrat o sc?dere de 16,7% in octombrie.
Renault, care ocup? locul patru la zece luni (cu 17.512 livr?ri), a
sc?zut cu 42,6%.
Dintre m?rcile care realizeaz? volume importate in
Romania, sc?deri semnificative in octombrie, fa?? de aceea?i perioad? a
anului trecut, au mai consemnat Chevrolet (-54%), Toyota (-53%), Opel
(-46,1%), Peugeot (-45%), Mitsubishi (-38,1%) ?i Fiat (-30%).