Cine mai salveaz? industria auto?

Luni, 24 Noiembrie 2008, ora 10:27
1224 citiri
Cine mai salveaz? industria auto?

Ajutoarele de stat par s? fie solu?ia de moment, ins?, pe termen lung, niciun constructor de autovehicule nu risc? vreun pronostic. General Motors, Ford ?i Chrysler au ?anse mici s? ob?in? credite guvernamentale, in timp ce UE preg?te?te un program de redresare in valoare de dou? miliarde de euro.

Primii care au apelat la a?a ceva au fost cei trei constructori auto

americani, General Motors, Ford ?i Chrysler . In Europa, industria se

afl? in declin, ins? mai are pan? la colaps.


Ajutor de dou? miliarde de euro


Primul constructor auto european care a cerut ajutor de la stat a fost

Opel , divizia european? a americanilor de la General Motors.

Pre?edintele Opel, Hans Demant, a declarat c? fondurile ?i garan?iile

cerute statului de companie vor fi investite in dezvoltarea produc?iei

din Germania.


Planul de stimulare economic? preg?tit de Comisia European? (CE)

prevede o contribu?ie de dou? miliarde de euro din partea B?ncii

Europene pentru Investi?ii (BEI) pentru sus?inerea industriei auto

europene.


Astfel, CE propune un parteneriat public-privat cu scopul de a ajuta

produc?torii auto s? dezvolte tehnologii ecologice ?i de a incuraja

m?suri precum reducerea taxelor pentru vehicule ecologice.


Tax? mai mare pentru autovehiculele vechi


Asocia?ia Produc?torilor ?i Importatorilor de Automobile (APIA)

consider? c? ini?iativa de suspendare a taxei trebuie sus?inut? ?i prin

cre?terea semnificativ? a taxei de poluare pentru autovehiculele vechi.



Vanz?rile de ma?ini sunt in declin


Cel mai bine vandut? marc? de import, Skoda, a inregistrat o sc?dere de

29,3%, la 1.385 de unit??i comercializate in octombrie. Vanz?rile au

totalizat 21.400 de unit??i in intervalul ianuarie-octombrie.


Volkswagen, ocupantul locului al treilea in topul celor mai bine

vandute m?rci de pe pia?a local? dup? zece luni (cu un total de 17.946

de automobile) - a inregistrat o sc?dere de 16,7% in octombrie.


Renault, care ocup? locul patru la zece luni (cu 17.512 livr?ri), a

sc?zut cu 42,6%.

Dintre m?rcile care realizeaz? volume importate in

Romania, sc?deri semnificative in octombrie, fa?? de aceea?i perioad? a

anului trecut, au mai consemnat Chevrolet (-54%), Toyota (-53%), Opel

(-46,1%), Peugeot (-45%), Mitsubishi (-38,1%) ?i Fiat (-30%).

Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă, Directorul Financiar al ONE United Properties, a participat la cea de-a treia ediție a Quarterly Report, din 6 martie, eveniment marca Ziare.com, alături de partenerul principal...
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Peste 80 din cei 186 de angajaţi ai combinatului de alumină Alum SA din Tulcea vor rămâne fără locuri de muncă, începând de luni, a anunţat, joi, 28 martie, subprefectul judeţului...